Bienvenidos a mi clase de Español

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Do Now: Fill in the blanks ArtGym French Lunch MathComputer Geography Recess Health 1. El francés ______________________________________ 2. La geografía.
Activities you like to do Ayele K Sra. Eldredge Español 1.
Starts next Thursday, June 2nd
Bienvenidos a la clase de español
Bienvenidos a la clase de Español 1
Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Preguntas de conversación
¿Quién eres? Who are you?.
Expressing Posession in Spanish
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
WSFC Public Schools Spanish Writing Samples 2 Student Samples & Standardized Rubrics.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Thank you for taking my classes
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Preguntas1. Yo 1. ¿Cómo eres ? 2.¿Cómo te llamas? 3.¿De dónde eres? 4. ¿Dónde vives? 5. ¿Cuántos años tienes? 6. ¿Quieres ir al ciine conmigo? 7. ¿Cómo.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Repaso para el examen final.
¡Bienvenidos a la clase de Español!. Yo soy Señora De La Torre-Labbe (Sra. DL, DLT, DLT) ¡Estoy embarazada! Estoy casada y tengo un hijo Tenemos dos perros.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
11 de noviembre de Escribe en español. Preguntas: ¿Qué te fascina? ¿Qué te interesa? ¿Qué no te gusta? ¿Quién es tu bailarín/a favorito/a? ¿Prefiere.
Three Weeks TEST - REPASO - Spanish I (3 rd Six Weeks) Sra. Chávez.
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
EspaÑol 1 3 de enero.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Presentaciones Know: Free time activities Understand: The use of verb ‘gustar’ to express likes and dislikes Be able to: Introduce yourself by saying what.
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Preguntas y respuestas
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
El almuerzo. La clase de inglés El horario La clase de español.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
¡Bienvenidos a la clase de Español!. Me llamo Señora Coston. This is my 6 th year at PHS.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Comparaciones de Adjetivos Comparisons Part 1. Adjective Comparisons  When we make adjective comparisons, we can either say that someone is  More ___.
Spanish 9 Introductions! Students, Teacher, and the Material.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos a mi clase de Español Sra. Rodríguez 2012/2013

ALGUNOS DATOS PERSONALES Soy española Nací en Barcelona Mi familia vive en Burgos

Barcelona

Burgos

La catedral más importante de España

Trabajo (work) Soy profesora de español He trabajado en diferentes países (I’ve worked in different countries)

Dinamarca

Nigeria

Carolina del Sur

Me gusta… el cine leer Hacer kayak

Y los deportes (sports) Fútbol

Baloncesto

Correr

Series de television

Let me warn you… I’m a MEAN teacher.. I insist that you do your best. I insist that all my students hand in their assignments on time I hold each student responsible for his/her behavior I require all students to treat each other with respect! I require you to bring all your materials to class everyday. MEAN= Making Excellence A Necessity

¿Y TÚ? What would you say to introduce yourself to the Spanish class?

¡SALTA. : Termina las siguientes oraciones en español. 1 ¡SALTA!: Termina las siguientes oraciones en español. 1. Este verano fui a… 2. Mi color favorito es… 3. Tengo ____ hermanos. (O: no tengo hermanos. 4. Soy de… 5. Llevo…(pantalones cortos, una falda, etc.) 6. Mi clase favorita es… 7. Me gusta… 8. No me gusta… 9. Tengo _________ años. 10. En lunes, me levanto a las _______.