Señora Campuzano. Complete both blue and white cards Publisher: PRENTICE HALL Dictation teacher: Ms. Campuzano MUST WRITE: 1.A GARDIAN’S NAME 2.ADDRESS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
If there is no s in Spanish to show ownership, what do they use instead?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Recuerda que las palabras: Some expresa en Español: algunas / os y Many expresa en Español: muchas / os. Éstas palabras las usamos para expresar cantidades.
IR- to go voy vamos vas vais va van
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
La clase de inglés es más interesante que la clase de matemáticas.
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Whats a direct object?. It receives the action of the verb. It answers the question WHAT? I hit the computer. WHAT do I hit?
Tener “To Have” La clase de español I.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Possesive Adjectives.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
SENORA CAMPUZANO.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Transcripción de la presentación:

Señora Campuzano

Complete both blue and white cards Publisher: PRENTICE HALL Dictation teacher: Ms. Campuzano MUST WRITE: 1.A GARDIAN’S NAME 2.ADDRESS 3.PHONE Book card: WRITE CLEARLY

En una hoja de papel

ESCRIBE TU NOMBRE Pedro Pablo Perez Pinto 13 de Septiembre 2010 Español AP Señora. Campuzano

Escribe y Dibuja… 1.¿_______________ celular, mp3, juegos u otros electrónicos?

2. ¿_____________ usando el gorro?

3. ¿___________________ chicle?

4. ¿___________________ comida?

COMPLETA LAS LINEAS: 1. ¿___________ celular, mp3, juegos u otros electrónicos? ¿puedo usar el celular, mp3, juegos u otros electrónicos? 2. ¿_________________________ gorro? ¿puedo estar en clase usando el gorro? 3. ¿_____________ chicle? ¿puedo masticar chicle? 4. ¿_________ comida? ¿puedo traer comida?

1. ¿puedo usar el celular, mp3, juegos u otros electrónicos? 2. ¿puedo estar en clase usando el gorro? 3. ¿puedo masticar chicle? 4. ¿puedo traer comida? Pedro Pablo Perez Pinto 13 de Septiembre 2010 Español AP Señora. Campuzano RESPONDE LAS PREGUNTAS USANDO… o

1. Silence is beneficial for all in class 2. Hygiene smells good 3. Good manners make me cuter 4. Its better to be on time 5. This is our room TO SHARE 6. There is Private, school & my property Pedro Pablo Perez Pinto 13 de Septiembre 2010 Español AP Señora. Campuzano Explain the following sentences, each in a paragraph. Extra credit if you do it in Spanish (related to classroom rules)

In English: explain the following sentences in a paragraph each (related to classroom rules) 1. Silence is beneficial for all in class 2. Hygiene smells good 3. Good manners make me cuter 4. Its better to be on time 5. This is our room TO SHARE 6. There is private, school & my property

You have just completed your first quiz for Spanish class ABCDF 90%80%70%60%-60% 9 questions right 8 questions right 7 questions right 6 questions right Page 1 4 Yes or No questions Page 2 6 paragraphs

TAREA: TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: Español 1 En la escuela los pantalones deben usarse a la cintura En la escuela las blusas deben cubrirme Español 2 El código de vestir incluye no traer los pantalones tan grandes Las blusas sin tirantas no son aceptadas en la escuela Español AP El estudiante que camina con los pantalones arrastrando y tiene que estar constantemente levantándoselos, pierde tiempo y camina diferente. Las niñas que usan las blusas muy cortas o muy apretadas, se exponen a que otras personas las miren de una forma inapropiada.

Let your parents know that I will call them to bring you the proper type of close to be in class.

Boys: Do not expose your underwear, Pull your pants UP !!!!! Free your hands & let your waist hold your pants Girls: Feel pretty and trendy without exposing your body Don’t show so much!!!