ALC 37 Miércoles el 20 de octubre. objetivo I can listen and recognize, act out and say in Spanish adjectives.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 65 lunes el 11 de enero.. objetivos Escuchar una canción llenando los espacios y cantarla. Contestar las preguntas en el pasado. Listen to a song,
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Las Palabras Interrogativas
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ALC 17 martes el 22 de septiembre. objective Students will know what an adjective is and the rules for their use. Students will demonstrate their ability.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
LOS ADJETIVOS THE ADJECTIVES.
Los Adjetivos Adjectives.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Sarah Linsner Vocabulario. Artístico/a Artistic Atrevido/a Daring.
Realidades 1B Como eres?.
Capítulo Uno. ayudar en casa To help around the house cocinar To cook dibujar To draw escuchar música To listen to music estar con amigos To be with friends.
Adjectives SER Articles
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
Adjectives Adjectives are words that describe nouns (people, things, places). Adjectives ending in “___” or “____” are masculine. Adjectives ending in.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Generoso / generosaTacaño / tacaña. Pacienteimpaciente.
Adjectives Realidades 1 Adjectives l Words that describe people and things are called adjectives (adjetivos). l In Spanish, most adjectives have both.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Los adjetivos en español
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Warm Up, el jueves, el 27 de septiembre Write the correct pronoun. 1.____ es Juan. 2.______ somos amgias. 3.____ soy una maestra. Write the correct form.
Describing yourself and others
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
JUEGOS NÚMEROS.
ALC 20 martes el 18 de octubre Bienvenida - ALC – objetivo Yellow proficiency pass off. Flash cards practice- carácteristicas Oral conversation formulas.
Test correction.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 33 Hoy es jueves el primero de diciembre. Please get a whiteboard and sock.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Obj: Talk about what you and other people are like.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Write these words and match the school subjects with the objects.
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
*Usa p.70 del vocabulario para ayudarte (to help you) con adjetivos
Transcripción de la presentación:

ALC 37 Miércoles el 20 de octubre

objetivo I can listen and recognize, act out and say in Spanish adjectives.

ALC 37 Match 1.Atrevido 2.Callado 3.Gracioso 4.Ordenado 5.Perezoso 6.Prudente 7.Trabajador Organized Funny Bold/daring Hard worker Lazy Quiet Cautious

ALC 37 Match 1.Atrevido 2.Callado 3.Gracioso 4.Ordenado 5.Perezoso 6.Prudente 7.Trabajador Bold/daring Quiet Funny Organized Lazy Cautious Hard worker

canción Cabeza Hombros Rodillas Pies Ojos Orejas Boca Nariz

Libro anaranjado p. 38 Escuchar y señalar

Tarjetas de memoria Quick review with a partner. Show the adjectives in Spanish and say the word in Spanish and then English. Example: Card has amable repeat amable and then say kind. Two minutes per person.

Pass off Hold the cards up showing the English. Pull the card from the back of the deck. The other person identifies and says it in Spanish. If the word can’t be said, give the answer and keep the card on the front.

Charades Form a group of 4. Three of the group face the fourth person. The fourth person will face the group, pull a card from the deck and act out the word shown. Switch when the word is guessed. Keep track of points Loser from each group will get to sing the song we learned.

Asignación Un papel – # – Nombre – Fecha – Pd. – Título- ¿Cómo eres? – Numeran 1-17

1.Amable 2.Artísitco 3.Atrevido 4.Callado 5.Deportista 6.Desordenado 7.Generoso 8.Gracioso 9.Impaciente 10.Ordenado 11.Paciente 12.Perezoso 13.Prudente 14.Serio 15.Sociable 16.Tacaño 17.trabajador

Todo en español. Pregunta ¿Cómo eres? Soy _________ Apunta la respuesta Firma.