Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
11/19 Hagan ahora: Answer the questions below in Spanish, include a.m. and p.m. in your answer. ¿A qu é hora es la clase de ciencias? ¿A qu é hora es la.
Advertisements

3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Saludos y despedidas.
Vocabulario Section C. Introductions For introducing boys: Éste es __________. Él es un compañero de clase. This is ___________. He is a classmate. Encantado(a).
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Lección Preliminar 2 Make Introductions. ¿Cómo se llama? Whats his / her / your (formal) name?.
Talking about where are you from en español
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Vocabulario 1.1 continuado
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
El calendario y la fecha
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
Saludos (Greetings) ¡Hola! Hello! Buenos días. Good morning.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Para Empezar: En La Escuela
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Expresiones de cortesía
Quiz # 1 Las introducciones.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish 1 Sra. Lear 8 de septiembre. There are different ways to say How are you:? in Spanish. Weather meeting someone for the first time or saying hello.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Escriban en sus apuntes
Saludos NP 4 Greetings.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Meeting & Greeting Others
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Sección C - Presentaciones
Vocabulario 1A: Informal Greetings
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo I Greetings and Expressions
Las introducciones introductions
Introducing Someone Responding to Introductions Pleased to Meet You
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Lección 1.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Vocabulario 1.
Greetings/ Saludo Formal (In both cases the students are formally greeting the adults) Buenos días Señorita García Buenos días Señor Gómez.
Transcripción de la presentación:

Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir a sus compañeros de clase a otro compañero de clase

 Compartimos con la clase los diálogos de las personas famosas.  Let’s share with the class the dialogues between two famous people.

 Como se dice en Español? (apuntes/notes from yesterday)  To ask how someone is-  To say who someone is-  To give your name-  To ask how a friend is-  To ask how an adult is-  To respond-  To ask a young person’s name-  To ask an adult’s name-

 To introduce someone in Spanish you say Este es… (male) Esta es… (female) Este es Juan. Es un compañero de clase. This is Juan. He is a classmate. Esta es Rosa. Es una compañera de clase. This is Rosa. She is a classmate.

 When someone introduces someone to you; you would say Encantado (male) Encantada (female) Mucho gusto  Note that the saying “mucho gusto” is for both; male or female. It doesn’t change.  To say you are also pleased to meet that person you say Igualmente

 In groups of 3 or 4; you will introduce a classmate to another classmate. You will say Este es… (male classmate) Esta es… (female classmate) The classmate will respond: Encantado (male) Encatada (female) Mucho gusto  To say you are also pleased to meet that person Igualmente

Hola, como estas? Estoy muy bien, gracias. Y tu? Estoy regular. Este es Juan. Un compañero de clase. Mucho gusto Juan! Igualmente.

 Completa el papel sobre las introducciones.  Complete the paper with introductions. El flamenco de España  Bamboleo- Gipsy Kings Bamboleo

 Write two new vocabulary words you learned today and give the translation. Hasta lunes!!!!