4/114/12 A- Write the following times in Spanish. It’s 1:30.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Presente To conjugate regular verbs in the present tense, drop the ending (-ar, -er, -ir) and add the correct ending for each subject. yo tú él/ella/Ud.
Advertisements

ER verb review and IR verbs
More Stem-Changing Verbs! There are two more groups of stem- changing verbs that we want to learn: the e > i and the o > ue.
Los Verbos –ER e -IR Apuntes de gramática.
1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
PART 4 – Practice with the irregulars Complete the questions on your NOTES handout.
¿Qué te gusta hacer?.
Tarea del menu pon en mi escritorio.
En España la comida es a las dos o a las tres.
El objeto directo.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
Multiple Choice Anita y Pedro ___ ________ los deportes. A. Le gusta
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
FIN Paul Widergren ©
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
Más reflexivos.  The reflexive pronoun goes immediately before the conjugated verb or after and attached to the infinitive, present progressive, or affirmative.
El Pretérito Pasado. El año pasado mi familia … cenó junta en casa de mis padres para la Navidad.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioPronounsGustar con Infinitivos Querer Random.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 6 de octubre del 2014 Propósito # 14: ¿Tienes una familia pequeña? Actividad Inicial: Write an original sentence.
-ER and –IR Verbs NOTES Copyright © Kelly Zeilstra 2014.
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms Modified by M. Sincioco.
5-1 2 nd Reflexive verb game/practice. In small groups # off each person Everybody answers question Teacher rolls dado If person with that number has.
Reflexive Verbs = actions one does to/for oneself In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to/for himself or.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
Gustar+ infinitive.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
The exceptions IRREGULAR –ER & -IR VERBS. What are the –ER & -IR Verb endings? YoNosotros TúVosotros Él, ella, o Ud. Ellos, ellas, Uds.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Bell ringer: write the verb that matches each picture
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
MI RUTINA DIARIA LOS VERBOS REFLEXIVOS.
What are the verb endings for future tense?. yo: énosotros: emos tú: ásvosotros: éis él: áellos: án.
Like to do…Want to do …Going to do…
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
A- Answer in complete sentences. 1.¿Hay muchas personas en tu familia? 2.¿Tú tienes muchos primos menores? 3.¿Te gusta comer sólo o con tu familia? B-
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Gustar to like. Gustar A verb is an action or state of being. An infinitive is the basic form of the verb. In English, most infinitives include the word.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Spanish II Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Welcome Back! Please write the following sentence in Spanish: I take a shower at 6:30AM.
Spanish 3-4 Unit 5. 3 de noviembre  Translate:  Este fin de semana yo fui al parque conmi hija.  El mes pasado mi famiia y yo pasamos tiempo con primos.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Repaso para el examen. Para escribir durante el exámen: Some of these questions will be on your test. Please write and answer them to practice. 1. ¿Cómo.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Preterite Irregular Verbs Estar, Tener, Poder, Hacer.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Transcripción de la presentación:

4/114/12 A- Write the following times in Spanish. It’s 1:30. B- Translate: The food is spicy. I would like hot soup please. I like salads, but I do not like dessert.

A- Answer in complete sentences. ¿Qué hora es? ¿A qué hora llegas a la escuela? ¿A qué hora miras la televisión? B- Traduzca. How sweet! How hot! You went to the movie theater?

4/15 A- Answer: When “a” and “el” are next to each in a sentence, what do you do? 2. When saying “At 5”, do you say “A cinco” or “A las cinco”? 3. ¿A qué hora trabajas en la tarea? B- Traduzca: ¿Me trae una bebida y una cuchara por favor? 2.Quisiera una ensalada con lechuga y tomate. 3. El restaurante sirve comida rica.

A- Answer in complete sentences: ¿Tú vas a muchos restaurantes? 2. Conjugate and define: Ir--> B- Conjugate and define: Pedir--> Servir-->

4/26 A- What does “¿Dónde están las plumas?” mean? 2. What is the difference between “Dónde” and “Adónde”? 3. What is the difference between “Qué hora”and “A qué hora”? B- ¿Adónde fuiste durante el fin de semana? (Use PLEAD)

4/27 A- Traduzca. Ella siempre termina su tarea. Nosotros compramos zapatos amarillos. Me gusta descansar en las tardes. B- Traduzca. I bring something to my teacher. They serve a lot of coffee here. No one orders spicy food in my family.

4/28 A- Traduzca. Do you want to drink a pop? I want to eat a snack. I do not want a sandwich. B- Write the opposite. Algo Alguien Ningún También

4/29 A- Ustedes tienen 5 minutos para estudiar en SILENCIO. B- Change these to negatives. Paula patina con alguien. Ellos trabajan en algo. Liliana tiene algunos sueteres.

5/2 ¡Feliz Mayo! A- Conjugate and define: Tomar--> 2. Comprar--> B- Traduzca. Set the table. Put the fork to the left of the plate. Put the cup in front of the spoon.

5/3 B- ¿Qué bebida pides cuando…? Estás enfermo Desayunas Tienes sed Comes en un restaurante Tienes frío Tienes calor Estás con amigos Word Bank: Agua Café Té Refresco Chocolate caliente limonada

5/4 A- What were the 2 main reasons Cinco de Mayo was an important date? 2. When is Mexico's independence day? B- When ordering food today, how do you say "I would like"? (2 ways) 2. How do you say "please" and "thank you" in Spanish? (Hint: do that today!)

5/9 1. Yo uso los______ para comer. 2. Los ________ son para caminar. 3. Yo uso mis ______ para ver. 4. Para correr uso las ______. 5. Yo uso mi ______ para pensar y estudiar. 6. Yo uso la ______ para hablar. 7. Cuando escribo, yo uso mi _______. 8. Después de comer hay comida en mi ___. 9. Yo uso mis _______ para abrazar. 10. Mi _______ es para oler las flores.

5/10 A- Usa tus apuntos para traducir. Usted cuida al pájaro. Ellas andan en bicicleta. Nosotros cenamos con nuestra familia. B- Traduzca. Nos lavamos las manos. Él se pone la ropa. Me ducho en las noches. Te maquillas todos los días.

5/12 A- Fill in the blank and translate. Nosotros (escribir) _______ poesía. Mis padres y yo (comer) ________ una torta. 3. Alicia y Paco (aprender) ________ español. 4. El señor Vargas (vender) ________ las revistas. B- Conjugate and define. 1. afeitarse 2. Despertarse

5/13 A- Ask your partners aloud (no writing): ¿Tú comes en muchos restaurantes? ¿Tú ves amigos en los sábados? ¿Te gusta vivir en Oak Forest? ¿Te gusta aprender poesía? B. Ask your partner aloud (no writing): ¿Cuándo te acuestas? ¿A qué hora te despiertas? ¿Te duchas en las mañana o en las noches?

5/16 A- Conjugate and define: Aprender--> 2. Recibir--> B- Traduzca: I wake up at 5:50. She showers in the night. They fall asleep at 10:15. 4. How would you describe a reflexive verb?

5/17 A- Traduzca: I make dinner. We learn to read in school. I see friends at the park. B- Responden. ¿Haces tu cama todos los días? ¿Qué oyes en un parque? ¿Prefieres limpiar tu cuarto o lavar los platos?

5/18 A- What two forms are different from each other in the er and ir forms? 2. What two verbs have irregular yo forms? What are the yo forms in those verbs? 3. ¿Qué haces tú en la escuela? B- ¿Usas el despertador en el verano? ¿Cuántos espejos hay en tu casa? ¿Con qué parte del cuerpo oyes?