I can describe how clothes/shoes fit me

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2B me queda bien. ME~TE~NOS 1.ME quedA bien. 2.No ME quedA bien. 1.It fits me. 2.It doesnt fit me. 3.They fit me. 3. ME quedaN bien.
Advertisements

¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Direct Object Pronouns Objetos directos Direct Objects Diagram each part of these English sentences: Diagram each part of these English sentences: I.
Escriba oraciones completas con los siguientes verbos. MODELO: HABLAR- Yo hablo español en la clase. 1.Gustar 2.Escuchar música 3.Hacer ejercicio 4.Comer.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
buscar to look for comprar to buy el dependiente, la dependienta salesperson.
Direct Object Pronouns Answers the questions “What?” or “Who?”
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
La Ropa (Clothes) Clothing & Shopping.
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
Talking about how clothes look
M. Plural F. Plural Masc. Fem. ? NEGRO NEGRO BLANCA BLANCA AZUL AZUL
Español II – El vocabulario de ropa y ir de compras
WARM UP 1 What do the following mean in English? –1. el suéter –2. las botas.
LA TAREA COMPLETE el ejercicio 3 en la página 191.
¿Cómo te queda? Fit en español Ch 8.1 – la ropa.
Clothing and Accessories Avancemos 2 Unidad 3, lección 1
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
¿Qué te parece su ropa?. ¿Qué te parece su ropa?
La Ropa.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
2 minutos Vamos a hablar Busca a tu compañero # 1.
Ahora mismo: Escribe los colores en español
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
HOY ES LUNES, VEINTIDÓS DE OCTUBRE Lección 6: Cuarta parte.
El calentamiento 17 de septiembre ¿En qué piensas cuando oyes la palabra fashion (de la moda)? What do you think of when you hear the word, fashion? Write.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Lugares en la ciudad Places around town. El centro comercial.
25 de septiembre de 2014 Hoy es jueves el 25 de septiembre 1.Estos calcetines son más grandes que esa falda. 2.Esta camiseta es más fea que esa blusa.
¿Recuerdan? Remember: Many comparisons in English end in –er; such as bigger, smaller, taller, shorter. To relay this same meaning use the following comparisons.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Review Chapter 8.1. Trabajo de timbre Copy the following study guide down for Test 8.1 Wednesday. 1. Know Vocab 8.1 of clothes and colors 2. Know how.
Page 360 Realidades 1 Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What.
¿ Cuánto cuesta ?. buscar to look for comprar to buy.
La ropa Objetivo: expresar mi opinión de la ropa.
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
La Ropa La Familia Me Gusta Dime Como es tu familia Día de los Muertos
Artículos definidos Definite articles Copy. Definite articles In Spanish, the definite article has 4 forms, depending on whether the noun is masculine,
Using adjectives as nouns SPN II. In English… We do this all the time! For example… – Would you like the green shirt or the blue one? In the sentence.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Hoy es martes. La fecha es el 11 de marzo LA PREGUNTA: Lean la caja de pronunciación en la página trescientos veintinueve. Explain what the letter z sounds.
EL OBJETIVO DE HOY LOS ESTUDIANTES VAN A PODER DESCRIBIR LA ROPA QUE LLEVAN EN ESPAÑOL Escriba oraciones completas con los siguientes verbos. Write complete.
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
Pronombres de Objeto directo
La moda de la moda o no de la moda Famosos (celebrities) Precio ($) Estaciones (hace frío, hace calor) Colores de algódon, de lana, de seda La talla (sizes)
AHORA MISMO:Aparea las siguientes palabras/frases
Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo es tu amigo(a)? (appearance) --Mi amigo(a) es… 2.¿Qué lleva tu amigo(a) hoy? --Mi amigo(a)
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Capítulo 9 En el mercado. I CAN ASK FOR AND GIVE DIRECTIONS Primer paso.
 Remember direct object receives the action of the verb.  They answer the question whom or what? about the verb.  What is the direct object in the.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Flashcards La Ropa – Clothing Por Señora Abeille.
This powerpoint can be found on the VLE Can I try it on? ¿ Por que no te lo pruebas? Suelo llevar..What size are you? Where are the fitting rooms please?
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
Español 2 28 de septiembre de La Campana-Hoy es lunes el 28 de septiembre de 2015  Contesta las preguntas en español.  1. ¿Qué llevas cuando hace.
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
 Write a sentence stating the day of the week and date in Spanish.  How do you say “the clothes” in Spanish?
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Vocabulary 7-A De Compras.
Transcripción de la presentación:

I can describe how clothes/shoes fit me Warm up: In Spanish speaking countries people can go shopping to the “Centro comercial”, a “almacen” or a “mercado al aire libre” What is the difference between these places? Can you buy the same things in all of them?

You and your friend are at a clothing store. You are trying all kinds of clothes and shoes. You need your fried’s opinion about the clothes your are trying on.

Asking for opinion

¿Cómo me queda…? La blusa Los pantalones Le queda bien Te quedan grandes

¿Cómo me queda…? La chaqueta La chaqueta Le queda mal Te queda pequeña

¿Cómo me queda…? El vestido El sombrero Le queda fenomenal y es elegante Te queda bonito. Además es justo tu talla

¿Cómo te quedan.. Los zapatos Las zandalias/chancletas Me quedan bien. Son justo mi número Me quedan pequeñas y son muy caras. $60.00 $29.99

Ahora te toca a tí ¿Cómo me queda…? ¿Cómo me quedan…? Le….. Te…

¿Cómo me queda…? El uniforme La camiseta verde Le queda bien pero me parece pasado de moda. Me parece mejor la camiseta azul..

¿Cómo me queda… El traje El traje Le queda muy bien pero me aprece aburrido Te queda corto

¿Cómo me quedan…? Los pantalones Los pantalones cortos Le quedan bien

Escribir: Libro de texto Aactivity 14 Choose the appropriate answer. A. ESCUCHAR: CANCION Quieres ir de compras B. Activity 8 track 4

Closing: Cómo me queda: 1. El abrigo 2. el abrigo. 3. El sombrero 4. el traje