¿Te gusta? Teacher Notes:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Discussing the cost of items. numbers uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez once doce trece catorce quince dieciséis diecisiete dieciocho.
Advertisements

English Lesson 5.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
Hace + Time Expressions
Gustar Jan Gustar – to be pleasing, to like There are 2 parts to this expression: 1.Indirect Object Pronoun (who) – Me (use when it’s pleasing.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
The following slides introduce the new verb IR.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
GUSTAR The verb ‘gustar’ is used in Spanish to convey the meaning “to like”. It’s literal meaning is “to be pleasing to”.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
¡Exprésate! UNO Chapter 2-2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Page 62.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
How can I help you? I’m looking for [name a clothing item]. Talking to the Clerk.
El pretérito e ir de compras Recuerden que el exámen es el jueves 18 de febrero Ms. G
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Subjunctive with nonexistent and indefinite
Español 1 31 de marzo de 2017.
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
Los lugares -places.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
1. Carlos 2. Marta 3. Yo 4. Mis hermanos 5. Ustedes 6. Tú 7. Usted
Asking questions Apuntes.
Target: Use IR to say how people get to school
familia, lo que (no) les gusta,
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Subjunctive with nonexistent and indefinite
Hacer ahora Con una pareja
Español 3 8 de mayo de 2017.
Español 1 13 de febrero de 2017.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
El horario Part 1 Icons key: Photo:
to allow, or to let something happen to leave something behind
Español 1 10 de febrero de 2017.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hoy es el 10 de septiembre..
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
EL VERBO GUSTAR.
Talking about things you like, and explaining why
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Forming questions in Spanish
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Forming questions in Spanish
Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences
How do I ask a question in Spanish???
Realidades 1 The Personal “a”.
Pobre Ana Capítulo tres
Affirmative and Negative Words
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Quasimodo: Fill in the Adverbs part of your green cheat sheet notes.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Forming questions in Spanish
Es el doce de abril.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Capitulo 3.
The Personal “a”.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

¿Te gusta? Teacher Notes: Starting on slide 6, the slide will show which partner should start the conversation (Thing 1 or Thing 2). Hot Tip - Encourage the student who speaks first to use a wide variety reasons why they like or don’t like the clothing item in their responses. For example, they could like/dislike something because it’s cheap, ugly, pretty, a bargain, too expensive, not the right size, etc. In response, “Thing 2” could ask, “Why is it ugly?” Or, “Why is it a bargain?”

Antes de empezar: Con un compañero de la clase Decide quién va a ser Cosa 1 y Cosa 2

La situación Estás de compras con tu mejor amigo/a. Él o ella está probándose ropa y quiere saber tus preferencias. Van a ver una foto de un artículo de ropa. Cuando la ves, dile a tu compañero si te gusta o si no te gusta y POR QUÉ. Después, tengan una conversación corta sobre la prenda.

Por ejemplo…

“No me gusta la camisa porque es MUY cara.” “¿Es cara? ¿Cuánto cuesta?” “¡Doscientos dólares!” “Aye. Ahora no me gusta tampoco.”