Agenda Greeting the teacher Calentamiento (Warm-up)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Advertisements

Quasimodo: (son las doce)
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Agenda : *Repaso *Numbers * Months *Days of the week As you come in, please take a marker board and put in under your assigned seat.
TARGET: I CAN SAY AND WRITE THE DAYS OF THE WEEK AND THE MONTHS OF THE YEAR IN SPANISH. WARM UP: For each of these sentences, decide whether you need.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Objective: Today you will learn the vocabulary for days of the week, months, and seasons in Spanish.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Español 1 29 de agosto de 2016.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 26 y 27 de octubre de 2016.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Review for MIDTERM 2016 What we’ve covered so far…
¡Los Adjetivos!.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Español 1.
Día número 27 Español 1—Acelerado
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Hoy es Viernes el 12 de septiembre de 2014
Español Nivel 2(b) Introducción al Curso
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.4 Numbers.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Adjective/Noun Agreement
Agenda -Warm up: A little bit of everything… -Notes: Singular and Plural Nouns and articles. -Ejercicios Página 1-2 p. 15 -Notes: Verb TO BE: SER HW: CP.
Martes, el 27 de octubre.
Telling Time (La hora).
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
Día número 53 Español 1—Acelerado
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
Bienvenidos Preliminares A-D.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Describe a las personas con una frase completa.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Adjectives – Words that escribe things or people
Saquen la hoja de práctica
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen.
What do you need for this class?
Hoy es martes, el veinte de agosto de 2019
Greet the teacher (Salude a la maestra)
¿Cómo se dice en español?
Review present tense conjugations
Make the following adjectives feminine AND plural.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Hola, ¿qué tal?.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Agenda Greeting the teacher Calentamiento (Warm-up) TPR (práctica de los mandatos de la clase) Repaso de números en español de 1 a 20 (pelota/ Dedito rápido) Repaso de alfabeto en español Charlemos (Práctica de frases comúnes en español)

Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Recognizing classroom commands in Spanish by showing gesture that corresponds to command. Comprehending Spanish numbers from 1-20 by saying numbers aloud and touching number on paper correctly as teacher says number aloud in Spanish. Review common adjectives to describe people, recognizing feminine and masculine words, making adjectives plural, and adjective agreement. Reviewing and recognizing numbers in Spanish, alphabet, and common phrases.

Completa la conjugación del verbo “ser”

Hoy es jueves, el quince de agosto de 2019 Español 2 Semana 1 Hoy es jueves, el quince de agosto de 2019 VOCABULARIO Complete las siguientes frases con la forma correcta del verbo “ser”. Escriba la frase completa y subraya el verbo. Yo__________sociable. Tú y Pancho________estudiantes reservados. Nosotros_________deportistas. Elena_____alta. Mis hermanas no_______niños atrevidos. Tú_______inteligente. Ustedes______trabajadores. Esas chicas_______graciosas. Mis primas_______sociables. Él______ un chico serio. Eduardo_____alto. Mérida______una chica guapa pero no_____ muy lista. Nosotras_______desordenadas. Mi padre_______un hombre bajo.

Entrevista (interview) Continuar presentaciones de ayer ¿Cómo te llamas? Me llamo Fred. ¿Cómo eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos hermanos tienes? ¿Tienes una familia grande o pequeña? ¿Qué te gusta comer en el desayuno? When you present….DON’T FORGET… You must speak in the 3rd person Ejemplo: You wrote what your partner said in 1st person during the interview. Me llamo Fred. WHEN YOU PRESENT YOU TELL THE CLASS YOU SAY: Él se llama Fred.

Prueba mañana – el alfabeto y los números With a partner, provide the missing numbers in each sequence. Then say the number sequence aloud in Spanish. 1, 2, 3, … 10 2, 4, 6, … 20 1, 3, 5, … 19 5, 10, 15, … 60 3, 6, 9, … 39 10, 20, 20, 30, … 100

Con tu pareja Diga (tell) los siguientes números en español a su compañero. The phone number to dial for an emergency. Try saying it more than one way. The bar code on the back of your Spanish book. Your house or apartment number Number of minutes it takes you to get from your home to school Number of months until your next birthday

Play Kahoot – el alfabeto

TAREA – no hay