Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen of those countries. Asking someone where they’re from and responding with your nationality in Spanish.
Hoy es lunes, el diecinueve de agosto del 2019 Español 2 Semana 2 Hoy es lunes, el diecinueve de agosto del 2019 CALENTAMIENTO Escriban las capitales de los países hispanohablantes. (LIBRO p. xvii) 1. Madrid - España 11. 2. 12. 3. 13. 4. 14. 5. 15. 6. 16. 7. 17. 8. 18. 9. 19. 10. 20.
Libro p. 6
Libro p. 7, act. 11 ¿De dónde son? A: - ¿De dónde es Teresa? B: - Es de ___________. Es _______________. capital nationality Absent students: To make up your participation. Please write out this activity. Write the question as in the example above for each person pictured. Then the response of what Persona B would say for their capital and then nationality. **Slides 5-8 will be completed tomorrow
Charlemos (Let’s chat) Pregunta: “¿De dónde eres tú Charlemos (Let’s chat) Pregunta: “¿De dónde eres tú?” Then give a capital of a Spanish speaking country. Your partner needs to guess where you’re from and say the nationality. (Take turns starting) Start with Persona 2 today. Ejemplo: Persona 2: ¿De dónde eres tú? Persona 1: Soy de San Juan. Persona 2: Ah, eres puertorriqueño (a).
Charlemos (Let’s chat) Persona 1 – ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué? Persona 2 – Repita #1. Persona 1 – ¿Adónde vas los fines de semana? ¿Qué haces allí? Persona 2 – Repita #3. Persona 1 – ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre? (Me gusta. . . ) Persona 2 – Repita #5.
Libro p. 4, act. 5 Escribir Writing descriptions of yourself and others ¿Y cómo son tú y tus amigos? Escribe una descripción de tu mejor amigo(a) y de ti. Usa la información de la descripción en la Actividad 4: Nombres: Edades: Residencia: Cómo son: (mínimo de 4 oraciones/sentences)
TAREA – Write an 8 - line dialogue en español including a greeting and goodbye between 2 people. Ejemplo: Persona A Persona B Hola. Buenos días. 1. Buenos días. ¿Cómo estás? Muy bien, gracias. ¿Y tú? 2. Cansada. ¿Cuál es tu clase favorita? Etc…