¿Qué planes tienes para el futuro?. in the future next year to travel when Im older to earn lots of money to go to university to carry on studying to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Accents and Punctuation
Pensar, Querer, and Preferir
The Subjunctive Year 12.
Las Palabras Interrogativas
Gr-gr gracias Es muy importante decir gracias cuando alguien te ayuda a hacer algo. It is very important to say thank you when someone helps you do something.
EL VERBO IR = TO GO.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Hacer with Expressions of Time
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
Starter- present tense revision 1) yo (tener) 2)yo (empezar) 3) Yo (salir) 4) Yo (hacer) 5) Yo (jugar) 6) Yo (aprobar) o-ue change 7) yo (poder)- to be.
Un Viaje al Extranjero Our goals for this chapter:
Español 4 Honores Unidad 11: Gramática D
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1.Define the word certainty. 2.What are examples of things that WILL happen? 3.What are examples of things that MIGHT happen?
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo __________ Clase 7IM La fecha es el 9 de noviembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Start with the infinitive Do NOT drop the AR, ER, or IR Add: éemos áséis áán El FUTURO.
Pronombres Relativos El que, La que, Los que, Las que y Lo que.
The Subjunctive with Adverbial Conjunctions
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Using the Subjunctive Noun Clauses.
The Present Tense of tener (to have)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Empezar/Comenzar, Pensar, Querer, and Preferir
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
las asignaturas = subjects
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
express an action that usually occurs or normally occurs. Ejemplos: Como frutas cuando tengo hambre. (I eat fruit when I am hungry.) Mis amigos se.
Revision form 4 Que hay chapters 1-3. going to future… I am going to travel abroad. Voy a viajar al extranjero. We are going to go to the supermarket.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Repasemos la tarea – ejercicio – fotocopia 1.que yo llegue… 2.que ella me examine… 3.que yo venga… 4.que ella me dé… 5.que todos sus pacientes hagan… 6.que.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Using the Indicative mood with habitual or past actions.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Write out the following conversation in the correct order:
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
FUTURE CAREER PLANS. Higher 5. ¿Quieres ir a la universidad? Sí, me interesa ir a la universidad de… = I am intereted in going to … Uni He escogido esta.
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
First Grade Dual High Frequency Words
Tus Planes By Sol Sáez.
Las profesiones.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

¿Qué planes tienes para el futuro?

in the future next year to travel when Im older to earn lots of money to go to university to carry on studying to work as a volunteer to do an apprenticeship to look for a job to do A levels I want Im going to I hope to I intend to Words from Quizlet – homework test (p.26 GCSE booklet 2)

Classroom Learning ProfileIndependent Learning Profile Judgements will be made based on their attitudes to learning in the classroom, particularly the following: a)Speed to start work and industry during tasks b)Thoroughness and quality of work completed c)Attention to instructions d)Punctuality e)Bringing relevant equipment to lessons f)Contributions to discussion g)Behaviour and focus during lessons h)Presentation of classwork Judgements will be made based on their attitudes to learning outside the classroom, particularly the following: a)Efficiency and effectiveness in homework tasks b)Thoroughness and quality of homework tasks c)Recording and responding to homework instructions d)Meeting homework deadlines e)Using relevant resources in homework tasks f)Mastering and revising material when appropriate g)Research skills h)Presentation of homework 1*A pupil who has demonstrated effort over and above normal expectations in the classroom. He/she has been exemplary in the sense that his/her efforts have been a model for others and so have enhanced the learning culture of the classroom. A pupil who has demonstrated effort over and above normal expectations in work undertaken outside the classroom. He/she will have been exemplary in the sense that his/her efforts have been a model for others in terms of their independent learning skills. 1A pupil who has consistently met our expectations in the classroom. He/she has done everything asked of them and so is likely to have made excellent progress relevant to targets. A pupil who has consistently met our expectations in homework and independent study. He/she has done everything asked of them and so is likely to have made excellent progress relevant to targets. 2A pupil who has usually met our expectations in the classroom. He/she has done most of what is asked of them and so is likely to have made progress broadly in line with targets. A pupil who has usually met our expectations in homework and independent study. He/she has done most of what is asked of them and so is likely to have made satisfactory progress relevant to targets. 3A pupil who has sometimes met our expectations in the classroom. He/she has not done everything that is asked of them in class and so it is possible that they have made slower than expected progress relevant to targets. A pupil who has sometimes met our expectations in homework and independent study. He/she has not done everything that is asked of them working outside the classroom and so it is possible that they will have made slower than expected progress relevant to targets. 4A pupil who has often not met our expectations in the classroom. He/she has regularly not done everything that is asked of them in class. It is therefore not only likely that they have made slower than expected progress themselves but that they may have affected the learning of others. A pupil who has often not met our expectations in homework and independent study. He/she has regularly not done everything that is asked of them when working outside the classroom. It is therefore not only likely that homework will have been of poor quality, but this has had implications which impact seriously on learning in the classroom.

in the futureen el futuro next year el año que viene to travel viajar when Im older cuando sea mayor to earn lots of money ganar mucho dinero to go to university ir a la universidad to carry on studying seguir estudiando to work as a volunteer trabajar como voluntario to do an apprenticeship hacer un aprendizaje to look for a job buscar un puesto de trabajo to do A levels hacer el bachillerato I want quiero Im going to voy a I hope to espero I intend to tengo la intención de

carusel 123 A Ben, Adam, Fraser, Sophie, Amber ordenadoresleerhablar B Rav, Charlie, Chloe, Leo, Izzy leerhablarordenadores C Taj, Jamie, James, Ellis, Phoebe, Ryan hablarordenadoresleer

ICT Español Caminos 3 Unidad 15 Exs 1-8, 17 Extension Unidad 16 All exs Si terminas pronto, usa

¿Qué planes tienes para el futuro? ¿Quieres seguir estudiando? Y más en el futuro, ¿en qué piensas trabajar? (OR ¿qué quieres hacer como profesión? ¿Qué vas a estudiar? ¿Dónde esperas estudiar? ¿Qué otros planes tienes? (¿Quieres tener una familia? ¿Te gustaría viajar? (¿Dónde?) ¿Tienes la intención de vivir en otro país? (¿Dónde?) ¿Tienes la intención de ir a la universidad? (¿Para estudiar qué? ¿Sabes dónde?) No lo sé exactamente pero…

1. ¿Qué planes tienes para el futuro? (¿Quieres seguir estudiando?) 2. ¿Qué vas a estudiar? (Y ¿dónde esperas estudiar? 3. ¿Tienes la intención de ir a la universidad? (¿Para estudiar qué? ¿Sabes dónde?)

4. Y más en el futuro, ¿en qué piensas trabajar? (OR ¿qué quieres hacer como profesión? 5. ¿Qué otros planes tienes? (¿Quieres tener una familia? ¿Te gustaría viajar? (¿Dónde?) ¿Tienes la intención de vivir en otro país? (¿Dónde?)

Si elijo estudiar. ¿Qué carrera?

Carreras médico/acontador/a abogado/a estudiar medicinaestudiar contabilidad estudiar abogacía científico/a profesor/a traductor/a estudiar cienciasestudiar educaciónestudiar idiomas

.... más carreras periodista estudiar periodismoestudiar computación programador/a inventor/a estudiar ingeniería ¿Conoces otras carreras? Escribe en tu cuaderno todas las que conozcas o las que encuentres en el diccionario.

... ¿Y si no quiero ni estudiar ni trabajar?

¡Otras posibilidades! ir de viaje el programa au pair iniciar mi propio negocio formar una familiaencontrar a mi pareja ideal

carusel 123 A Ben, Adam, Fraser, Sophie, Amber ordenadoresleerhablar B Rav, Charlie, Chloe, Leo, Izzy leerhablarordenadores C Taj, Jamie, James, Ellis, Phoebe, Ryan hablarordenadoresleer

En el futuro When I leave school – Cuando deje el colegio…………… When Im older – Cuando sea mayor…………… When Im thirty – Cuando tenga 30 años When I finish at university – Cuando termine la universidad Phrases needing the subjunctive because they refer to things that arent reality (yet) I will continue my studies – Continuaré estudiando I will go to university – Ir é a la universidad I will work abroad – trabajar é al extranjero I will be rich – Ser é rico I will earn a lot of money – Ganar é mucho dinero I will get married - Me casar é I will (not) have children - (No) tendr é niños Future tense I hope to – Espero……….. I want to – Quiero……. I would like to – Me gustaría….. I intend to – Tengo la intención de…….. Future meanings expressions requiring the infinitive