¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
Gustar and Similar Verbs Español 1 Capítulo 11 página 370.
Me llamo ________ Clase 6nh(602) La fecha es el 6 de febrero del 2013 Propósito # 39: ¿Te gustan los deportes? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Qué
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Gustar and Similar Verbs P. 436 Realidades 1 Gustar and Similar Verbs Even though we usually translate the verb gustar as to like, it literally means.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Objetivos 1) to revise school subjects
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Verbs like GUSTAR First here are our indirect object pronouns in Spanish, which we use with these type of verbs: me(me)nos (us) te(you) le (him/her/you.
A mí me gusta mucho. me gusta mucho: esquiar y nadar me gusta tocar el piano no me gusta nada ni trabajar ni dibujar A mí
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
el canal channel LOS PROGRAMAS el programa de concursos game show.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Expressing Likes & Dislikes Gustar (to please) Interesar (to interest) Encantar (to really please) Aburrir (to bore) Gustar (to please) Interesar (to.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
LUNES EL 11 DE NOVIEMBRE La televisión Los Objetivos: To know how to give opinions about TV programmes.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
Rojo 4B Todos apuntes. Add to voc. p. 149B: Comer = to eat Beber = to drink Escribir = to write Asistir a = to attend Abrir = to open Interrumpir = to.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Hoy vamos a…….. aprender nuevas palabras comunicar opiniones.
___________________ ¿Te gusta el Español? L/O: To give simple opinions about your school subjects STARTER – Write the correct English meaning next to these.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Dibujar.
Me llamo________ Clase 8IM La fecha es el 27 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Qué clase te aburre? Actividad Inicial: Copia y responde. 1. ¿Juegas.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Repaso Hoy vamos a: repasar cómo dar opiniones repasar cómo usar unos verbos esenciales opiniones expresiones de frecuencia verbos esenciales.
Los deportes Hoy vamos a trabajar y competir en grupos
¿Qué hay en la tele?. Los programas de televisión Los / pro_ra_as / de / m_s_camusic programmes Los / do_um_ _talesdocumentaries Las / t_ l_ _ov_ _ _.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Gustos y Disgustos Aversiones.
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Día número 24 Español 1—Acelerado
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
uno dos tres cuatro cinco
Transcripción de la presentación:

¿QUé PONEN EN LA TELE? TV

Saber decir qué ponen en la tele HOY VAMOS A: Saber decir qué ponen en la tele Conocer programas de televisión españoles Expresar nuestra opinión sobre diferentes programas TV

ESPAÑOL INGLÉS

A CONCURSAR… INGLÉS ESPAÑOL UN CONCURSO ……………………………… ………………………………….. UN PROGRAMA INFORMATIVO ……………………………………. …………………………………. UN PROGRAMA INFANTIL UNA SERIE DE CIENCIA FICCIÓN ……………………………….. UNA SERIE SOBRE UNA FAMILIA UNA SERIE DE HUMOR ………………………………. UNA SERIE POLICÍACA …………………………….. UNA SERIE SOBRE ADOLESCENTES …………………………………… Un concurso: allá tu; un programa informativo: el telediario; un programa infantil: los lunnis; una serie sobre una familia: los Serrano; una serie de humor: 7 vidas; una serie policiaca: los hombres de Paco; una serie sobre adolescentes: al salir de clase. This is to consolidate understanding of vocab and introduce some famous Spanish programmes. Pupils match Spanish names to types of prog and write in an English equivalent.

¿por qué te gusta? Divertido I love … Gracioso Interesting Aburrido Busca las parejas Divertido Gracioso Aburrido Interesante Diferente Me encanta … Detesto … No me interesa nada .. Me río mucho I love … Interesting Boring Amusing Funny I’m really not interested (in) Different I hate … I laugh a lot

A ESCRIBIR… que me gusta es ………………….…………………………………………………. que me gusta es …………………., porque es ……………. que me gusta es ………………….…………………………………………………. que me ………………………………………………………………………………… que…………………………………………….. TV

A ESCRIBIR… que no me gusta es …………………. ………………………….……………. porque es ………………………………. que no me gusta es …………………. ………………………….……………. Unos que no me ………………………………… ………………………………………………. que ……………………..……………. …………………..…………..…………. TV

Self assessment How do I know what I know? Make a set of online flashcards & spend 20 mins using them to learn (50 pts) 1 I can pronounce the word 2 I know what it means 3 I can spell the word 4 I can use the word in a sentence Use your core language sheet and vocab book to create new sentences with the words (50 pts = 5 100 pts = 10) For example: Use the Look, Cover, Say/Write, Check method (50 pts) 1 The word ‘dibujos animados’ is pronounced ‘diboohos animados’ 2 It means ‘cartoon’ 3 It is spelt d-i-b-u-j-o-s a-n-i-m-a-d-o-s 4 It can be used in this sentence: Los Simpson son dibujos animados. Work with a partner to learn the words, testing each other (50 pts) Record yourself saying the words and the English meaning – use this to test yourself (50 pts) Make own flashcards on card and use them to test yourself over and over (50 pts) Go through with students how they learn their vocabulary and keep the conversation going with them about this during the year so that they don’t forget at any point that they need to be very active when doing vocabulary hw. There should be evidence that you can see that they have done the hw, rather than just having to spend class time doing a test to see that. Take your list of language and rate your knowledge of each. Then decide how you need to improve: - Practise pronunciation - Learn what the word means - Practise how to spell the word - Create sentences with the word Write each word 3 times & translate once (50 pts) Use WordArt and type words out in alphabetical order(50 pts)

HOY HEMOS: 1. Sabido decir qué ponen en la tele 2. Conocido programas de televisión españoles 3. Expresado nuestra opinión sobre diferentes programas TV