Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
“Ir” = to go Español 1.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
El verbo: IR. Yo voy Nosotros/as vamos Tú vas Él/ella/ud. va Ellos/ellas/uds van.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
The verb “IR” Español 1 – Unidad 2 Lección 2. The verb “IR”   The verb ir means to go. Ir is an irregular verb (it doesn’t follow a conjugation pattern).
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p Vocabulario ¿Qué clase tienes primero? 2.¿Qué clase tienes después del almuerzo? 3.¿Qué clases tienes.
Ir un verbo irregular Necesita: El libro de composición Un lápiz.
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/27/2015 Please translate: 1.We speak Spanish at (the) school. 2.Science class is at 11:30 a.m. 3.Connie walks to the.
1 El Verbo “IR” IR es el infinitivo En español IR significa “to go”
Ir- to go voy I go vamos we go vas you go va he/she/you go(es) van they/y'all go.
1 El Verbo “IR” IR is the infinitive. It has no stem. En español IR significa “to go”
Present Tense of IR-to go
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Lunes, cinco de octubre del dos mil quince
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Qué hora es?.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
Preparación para el Examen 4A
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
IR – to go.
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
¿Qué hora es? What time is it?
Empecemos: put the following into English
El objetivo We are learning to conjugate the verb “ir” for all subjects.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Tapas :45: Son las ____ menos ______.
La hora.
Review- Conjugation SER ESTAR Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Telling Time in Spanish
Tapas 1. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora tienes la clase de español?
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
5. los estudiantes/library
¿Qué hora es?.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Tapas For each day of the week, tell one place you go to and what time you go there. 1. lunes 2. domingo 3. sábado 4. martes 5. viernes.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Tapas : Match each question with the best response
Telling time.
La hora.
Dar la hora/telling the time
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
[C] Notas: ¿Qué hora es? P. 128
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
[C] Describing Locations: Estar
Ir Unit 2, Lesson 2.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
Que hora es? What time is it?.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Tapas 19-3-19 Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto. 2. Es la una y media. 3. Son las cuatro y cuarto. 4. Son las siete menos cinco. 5. Son las once y cuarto.

U2E2 Prueba- viernes, 22/3, 30 pts. 30 puntos: 1. 10 puntos- TIME 3:35- Son las diez y media- 3. 10 puntos- estar - 5 fill ins: - 5 translations - Yo _____ en la clase de arte. - We are in the library. 2. 10 puntos- ir 5 fill ins: 5 translations: Yo _____ a la oficina You (familiar) go to school)

ESTAR-to say where things/people are located! Yo estoy en la oficina.

Tú estás en el gimnasio.

Ella está en la biblioteca. Él está en la biblioteca. Usted (Ud.) está en la biblioteca.

Ellos están en la cafetería. Ellas están en la cafetería. Ustedes (Uds.) están en la cafetería.

Nosotros estamos en el auditorio. Nosotras estamos en el auditorio.

Diálogos De La Escuela- 10 pts. You are going to develop a 2 minute dialogue where you are assigned a location where your dialogue will take place. -Grupos de 4 -You will memorize your script!   ***ALL OF YOUR WORDS MUST BE IN SPANISH! You must include at least 15 vocabulary words (from this chapter) and each person must speak 5 times.