BECA MEC DE INMERSIÓN LINGÜÍSTICA DE OTOÑO 2014

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
¿Qué hora es? Son las diez.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
These verbs do not change like you think they will!
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Quasimodo: ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Por qué? ¿Cuál es tu equipo favorito? ¿Por qué? ¿Cuál es tu jugador favorito? ¿Por qué? ¿Queries ir a un partido?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA ANGLÉS 4t ESO Vocabulari d’especialitat: Influència cultural de l'anglés; contacte i contrast amb el català. Curs de Capacitació per.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Examen 4A El mapa gráfico.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Todo acerca de mí All about me.
Licenciatura en Contaduría
Composición # 2.
Para Empezar veintiseis de septiembre
Getting to know you more!
Todo acerca de mí All about me.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Chiquilla Te Quiero!!! _____ ____ _______mi dulce niña Ya lo ves estoy, tan loco por ti Cuando te veo venir No se ni que decir Y no encuentro la manera.
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Maps of South America Click to add notes
Introducción a Limites Cálculo
You will make a presentation about your family
Descripciones de Personalidad
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Jugar.
Positive and Negative Words
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

BECA MEC DE INMERSIÓN LINGÜÍSTICA DE OTOÑO 2014

CRITERIS DE SELECCIÓ NIVELL D’ANGLÈS COMPORTAMENT ACTITUD PREMI

QUÈ ÉS LA BECA MEC D’INMERSIÓN LINGÜÍSTICA 1 SETMANA AL 1r TRIMESTRE (de dissabte a dissabte, entre 28 de setembre i 15 de novembre) MILLORA DE LA LLENGUA (ORAL) POTENCIAR LES RELACIONS AMB ALUMNAT D’ALTRES COMUNITATS ACTIVITATS: 8 HORES, (1.30H AMB PROFESSORAT ACOMPANYANT I LA RESTA AMB MONITORS)

QUAN SABREM SI ANEM? FINALS D’ESTIU FEINA A PRESENTAR: COMENÇAMENT DE SETEMBRE, potser abans de començar??? INFORMAREM PER CORREU/WEB

QUÈ INCLOU I QUÈ S’HA DE PAGAR? ESTADA, MATERIAL, ÀPATS, ACTIVITATS NO INCLOU: TRANSPORT ALGUN ÀPAT DE L’ANADA O TORNADA

INCONVENIENTS CLASSES AL CENTRE: NO S’ATUREN L’ALUMNE/A ÉS RESPONSABLE DE RECUPERAR LA FEINA PARTICIPANTS: NOMÉS 25

FEINA A FER PER L’ALUMNAT PRESELECCIONAT PRESENTACIÓ ORAL SOBRE: SUSTAINABLE DEVELOPMENT You must do a Ppt/Prezi presentation in front of your class about this topic. Include these ideas in your presentation:   What is sustainable development? Is Cerdanyola sustainable? Why? / Why not? What can we do to make it more sustainable? Include pictures, a vocabulary glossary referred to sustainability and any other ideas you consider necessary. PRESENTACIÓ AL SETEMBRE (QUAN EXACTAMENT???)

ON TROBAR AQUESTA INFORMACIÓ? AL WEB DEL CENTRE

PREGUNTES?

GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ