Modelos de la atención selectiva

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Vamos a viajar!.
Advertisements

¿Qué vas a hacer el fin de semana que viene?
Topic: What time is it? Give the Spanish translations. Click to begin.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Expresiones del tiempo con HACER
EL PRETÉRITO vs EL IMPERFECTO Narrating in the Past.
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Más saludos More greetings en español 2. ¿Qué hubo? What’s up? 3. ¿Qué onda? What’s up? 4. ¿Cómo te va? How is it going? 1. ¿Qué tal? How’s it going?
¿Qué hora es? What time is it? Es la una en punto It’s one o’clock Son las...en punto It’s... o’clock Son las... y cuarto It’s quarter past... Son las...
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
The verb Venir and a + time Spanish 1- Chapter 4.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Kinnebrook Bessel: Ecuación personal.
Español II Repaso para Examen #1
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
¿Qué hora es? Para preguntar la hora… To ask what time it is… ¿Qué hora es? What time is it?
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
¿Qué hora es? To ask the time: To find out what time it is ask: ¿Qué hora es?
Expresiones del tiempo con HACER
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
Capítulo 2 12 of 54 Hay una bicicleta detrás del carro. Los Benavides tienen un carro nuevo. No es viejo. Hay un jardín delante de su casa. La familia.
The Verb IR IRREGULAR VERBS The verb you are about to learn, “ir” is IRREGULAR. It means “to go” in English. It is followed by the word a: Voy al cine.
¿Qué hora es? y menos y media y cuarto menos cuarto :30 :15:45 en punto :00 The y & menos only refer to the MINUTES on the clock! Minutes- :01- :30 “y”
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it  Son las ______.  Es la _______. To tell the time…
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Expectations – before we begin
Examen 4A El mapa gráfico.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
What are reflexive verbs?
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Telling Time in Spanish
Final Proyect. The Chinese reject gifts several times - usually three, though they may be more - before accepting them. If you are in that situation you.
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
Por y para Ch. 4.
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
The following conversation has been scrambled
A.2 Emociones Examen para practicar.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Answer these questions: 1. ¿Cuántos años tienes. 2
¿Qué hora es? (What time is it?).
Venir = to come Yo Nosotros Tú X El/Ella/Ud. Ellos/Ellas/Uds.
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Telling Time in Spanish
SAFETY MANAGEMENT SYSTEM. SMS: THE JOURNEY SMS: THE PRODUCT Safety is not the manual, it is what happens on the ground that counts.
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
¿Qué hora es? (What time is it?).
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Telling Time in Spanish
Talking about where you and others go
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1
Por y para U7L1—español 3.
¿Cuántos Años Tienes? Spanish4Teachers.org.
Telling Time in Spanish
3 Es el 4 de febrero. ¿QuÉ hora es?
¿QuÉ te gusta Hacer? What do you like to do?.
Types of evaluation. TYPES OF EVALUATION OBJECTIVE PURPOSE CLEAR CRITERIA INSTRUMENT OF MEASUREMENT BASED ON AN QUANTITATIVE POINT OF VIEW SUBJECTIVE.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Modelos de la atención selectiva

Cocktail Party Effect

Focused Auditory Attention Illustrated by the cocktail party phenomenon (Cherry, 1953) Ability to listen selectively to one conversation during a party while ignoring the noise going on around you Questions: what happens to the ‘excluded’ message? To what extent is it processed?

Todos los días se tomaba ocho tazas de café Le gustaba montar a caballo y la comida árabe Mensaje atendido Mensaje no atendido

Donald Broadbent (1953)

Anne Treisman (1960): Modelo de la atenuación

Deutsch, Deutsch y Norman (1963, 1968) Modelo del filtro tardío