Tapas Fill in the blanks

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el lunes 9 de diciembre de 2013 Trabajo de entrada
Advertisements

Definite Articles, el, la, los, las
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Superlatives. To talk about something or someone having “the most” or “the least” characteristic or quality, use the following formulas: El La Los Las.
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
9 de septiembre. Para Empezar – ¿Cierto o Falso?
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Put each of the following into Spanish. Los Adjetivos Posesivos.
Señora Yépez Español II
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Lección 2 son ? ¿ ? ¿ Lección 2 son ? ¿ ? ¿De que color? La bufanda La blusa grande mediano pequeño La falda.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Tapas Fill in the blank, using the correct form of each adjective.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
C o F, traduce, y luego escribe tu propia versión
ser - to be (who or what you are) estar - to be (how or where you are)
Adjective Agreement.
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
Tapas tú/cerrar el libro 2. ellos/pensar jugar al hockey
Tapas Fill in the blank with tan + adj. + como
Ser and Adjectives.
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
UNIDAD 1 Etapa 2.
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
Tapas …Fill in the blank with the correct form of the verb ser.
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Tapas la amiga, los perros, el pelo, la ropa, las faldas
Tapas fill in the blank with a definite article- el, la, los, las
TAPAS Write the correct form of SER (soy, eres, es, somos, son) for each, and add details to create a complete sentence: Yo soy estudiante. 1.
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Describes self and others.
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Tapas Fill in the blank with an adjective:
La diferencia entre los verbos saber y conocer
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
A conocernos (“Getting to know each other”)
la blusa la falda los calcetines la camisa.
Español 1 Unidad 1 Etapa 2.
Tapas Indicate whether you would address each person as tú or Ud.
Test prep Unidad 1 Etapa 2.
Using adjectives to describe Gender & Number
Tapas fill in the blank with the correct subject pronoun
U3E2 Prueba. 25 points. miércoles, 5/10
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
los ojos (verdes, azules)
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Tapas : JUGAR 1. Pablo ____ al tenis
Hoy es miércoles el tres de octubre
Artístico(a) artistic.
Tapas Translate the phrases to Spanish.
Describe 3 friends/family members:
Tapas Fill in the blank with one of the following words: pantalones, cantar,camiseta, cómico, buen estudiante 1. Miguel es ______. 2. Miguel.
Tapas fill in the blank with the correct subject pronoun
El verbo GUSTAR.
Unidad 1 Etapa 1 Mis Buenos Amigos
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Using adjectives to describe Gender & Number
Capítulo 3 Los Adjetivos
5.1 Expressing Possession with “De”
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
Gustar y Encantar.
Tapas Translate the phrases to Spanish.
Tapas Fill in the blank with the definite article (el, la, los, las)
Tapas Fill in the blank with an indefinite article:
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

Tapas 27-10-16 Fill in the blanks 1. Ella lleva _____pantalones verdes. 2. Yo ____ alto. 3. Mis amigos son estudiantes ________ (intelligent). 4. Tú eres _______(nice) y ______(fun). 5. Él lleva una camiseta __________ (blue). 6. Nosotros somos __________(good-looking) y _______ (funny). 7. Juana lleva unos ________ (pants) ______ (green). 8. Graciela y Alberto son unos doctores _______ (hard-working).

The group that has the MOST pieces cut out, MOST labeled correctly, and can add the MOST detail to each piece...wins!!!  10 points

Descripciónes # 1-10 Se llama… Él/Ella es... (physical/personality- 2 details) Lleva… (how they are dressed) indef + clothing item + color Le gusta/No le gusta …(likes/dislikes) Vive en…(casa o apartamento/city or country)

1. 2.

3. 4.

5. 6.

7. 8.

9. 10.