Haz Ahora – viernes el 11 de abril Arregla los errores. Bien v. Bueno [bien describes verbs / bueno describes nouns!] 1. La actriz hace el papel muy bueno.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Las Palabras Interrogativas
Tema 6-B Vocabulary P. 320 alquilar to rent la violencia violence.
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
EXPAND PARAGRAPH AT LEAST 75 WORDS. Expand sentences with adjectives and phrases. Use at least 4 expansion words: cuando con quien porque donde también.
The Plurals of adjectives. Just as adjectives agree with a noun depending on whether its masculine or feminine, they also agree according to whether the.
The Plurals of adjectives
The Plurals of Adjectives
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
You have already learned that ser and estar both mean to be but are used for different purposes. These charts summarize the key differences in usage between.
gustar with infinitives
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Con To talk about doing something with someone else, the Spanish word con is used.
Los dias de la semana.
Do Now-¿Qué color es?
Do Now-¿Qué color es? Escribir en español Hoy es el veinticinco de octubre.
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Adjectives SER Articles
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Hoy es el 20 de Abril Capitulo 6.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¡Error! Las respuestas de las traducciones. #1 Hay muchas cosas que tengo que hacer antes de salir.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Expresiones afirmativas y negativas
Gustos y Disgustos Aversiones.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
¿Que te gusta? = What do you like?
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Transcripción de la presentación:

Haz Ahora – viernes el 11 de abril Arregla los errores. Bien v. Bueno [bien describes verbs / bueno describes nouns!] 1. La actriz hace el papel muy bueno. 2. La musica es muy bien. 3. La actuacion es muy bien. 4. Los efectos especiales son muy bien. 5. La pelicula Frozen es muy bien. 6. El galan y la estrella actuan muy bueno en la pelicula. 7. El cantante canta muy bueno. What are some other adjectives you can use besides bueno? Or other adverbs besides bien?

Yo puedo…

Show what you know assessment Context for the Integrated Performance Assessment: While renting a movie at a Redbox recently, you see a survey for Spanish-speaking customers asking you to summarize the plot (who, what, where, when, etc.) and critique some of the various aspects of a recent movie you have seen (special effects, music, characters, acting, directing, plot, etc.) If your survey is picked, you could win a million free rentals! You decide to enter the contest. Interpretive Task: Read the Lectura: La cartelera del cine on pages 336–337 of Realidades 2. Study the sinopsis and crítica for each movie. Now, choose any movie you have seen recently to write about. Write a sinopsis and a crítica in draft form of that movie. Due Friday at the beginning of class. Interpersonal Task (FRIDAY): Discuss your movie sinopsis and crítica with a friend in Spanish class en español. Have you seen your partners movie? If not, what have you heard about the movie? Can you add to their sinopsis? Do you agree with their crítica? Presentational Task: Write the final draft of the sinopsis and the crítica, include a title, and submit your entry to Redbox (me) by Tuesday, April 15. Good luck!

Rubric Score: 13 – Novice Mid Does not meet expectations Score: 17 – Novice High / Intermediate Low Meets expectations Score: 20 – Intermediate Low / Mid Exceeds expectations Language Use I use English and/or rely heavily on native language word order. I use Spanish consistently, but may mix native and target language word order. I use Spanish exclusively and integrate target language word order. Vocabular y Use I use limited and repetitive language and less than 10 newly acquired vocabulary terms. I use less than 15 recently acquired vocabulary terms. I use previously acquired and at least 15 recently acquired vocabulary terms. Quality of Communic a-tion I can produce mostly simple sentences and some strings of sentences. I give limited details or examples. I can produce strings of sentences with some details or examples. I write in paragraphs using transition words to tie ideas together. I can elaborate a little with details and examples. AccuracyI dont include or dont demonstrate accuracy with studied vocabulary and grammar structures. I include and demonstrate mostly consistent accuracy with studied vocabulary and both grammar structures. I include and demonstrate strong accuracy with studied vocabulary and both grammar structures. Comprehe n-sibility I can be understood with difficulty by someone accustomed to a language learner. I can by mostly understood by someone accustomed to a language learner. I can be easily understood by someone accustomed to a language learner and by those unaccustomed to a language learner.

Un ejemplo… Una película que yo he visto recientemente se llama Viva Cuba. Esta película se trata de una niña, que se llama Malu, y un niño, llamado Jorgito. Ellos viven en Cuba y son muy buenos amigos pero desafortunadamente las madres de los niños no se llevan bien. Los padres de Malu son divorciados y su madre no está contenta viviendo en Cuba. Ella quiere traer a Malu a vivir en otro país pero ella necesita el permiso del padre de Malu, quien vive al otro lado de la isla de Cuba. Malu y Jorgito deciden ir a buscar su padre para pedirle de no firmar el permiso. Cuando ellos llegan al otro lado de la isla, Malu y Jorgito han viajado en tren, han caminado mucho, y han tenido muchas aventuras sin dinero y sin el permiso de sus madres. Por supuesto las madres se vuelven locas buscando a los chicos. Muchos críticos han comparado la historia de Malu y Jorgito a Romeo y Julietta salvo que los niños son mucho más jóvenes y su amor es más de amigos. Si te fascinan las películas con muchos efectos especiales y mucha violencia, Viva Cuba no es para ti. Hay solo una escena con efectos especiales y es un fracaso total. En cambio, hay muchas escenas muy preciosas entre los amigos que hacen los papeles principales y por eso en mi opinión la actuación es muy buena. Viva Cuba es una película que ha tenido mucho éxito dentro y fuera de Cuba. Si te gustan las películas de aventura, de amor entre buenos amigos, y quieres ver un poco de la vida en Cuba ¡te recomiendo ver esta película!

Tarea 1 st draft due at end of class today No journals till next week