Responder a preguntas personales en Menti.com

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1: capítulo 5 gramática 2
Advertisements

Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
REGULAR PRESENT TENSE. TAREA DEL TIMBRE ¿Qué días están en el fin de semana? ¿Qué tiempo hace durante el verano? ¿Cómo es tu mejor amigo/a? ¿A tu mejor.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Español 1 18 – 19 DE MARZO. La campana Hoy es lunes el 20 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas muchachas hay.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
Los quehaceres Who does what at your house?. ¿En tu casa, quién barre el piso? En mi casa, _______ barre el piso. ¿Con qué frecuencia?
Can you respond to these questions? 1.¿Qué quieres hacer hoy? 2.¿Qué vas a hacer el domingo? 3.¿Qué te gusta hacer los fines de semana? 4.¿Qué te gusta.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Tocar. Tocar To say what you have to do, what your duties are, or whose turn it is to do something, use the verb tocar followed by an infinitive. Tocar.
Vocab Talking about chores.. Debes… Debes + verb in the infinitive= you should _____________________ Debes limpiar el baño.
A ver si recuerdas 3A. En el dormitorio – in the bedroom Arreglar el cuarto – to pick up your room Hacer la cama – to make the bed.
5.3 ¿Cómo ayudas en casa?.
Diario En oraciones completas, contesta las preguntas.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
BELLWORK Write the DLT:
Direct Object Pronouns
Calentamiento Hoy es viernes, el 11 de noviembre
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Sp2 Speaking Finals En mi casa 2017.
Examen de Lección 4 Study Guide.
Unit 2 Week 4 Notes Spanish II.
The Present Progressive
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
} Capítulo 3 – Segundo Paso Los quehaceres Limpiar el baño
A hacer preguntas en español
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s)
[c] Notas: Verbs with ‘Yo’ Spell-change in Preterite
Capítulo 6B Los Quehaceres
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
Take notes and complete ACTS on p.224
Tapas Fill in the blank with the correct form of each verb in the past tense. 1. Anoche, yo _____(cocinar) la cena. 2. Ayer, ellos ____ (pasar)
GUSTAR: WARM UP indirect-object2.html.
Warm up.
Preterite vs. Imperfect Usage
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Agenda -Fichas: Activities 1-5 Pages 22 and 23
Bellringer - MATCH 1. ciudad 2. pueblo 3. campo 4. suburvio 5. grande
Gustar (To Please) like.
Capitulo 1 Vocabulario 2.
Meta: I can understand information about school activities and rules
4.7 invitations, ir+a+inf..
Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons.
Tareas domesticas Los objetivos: Hoy es viernes el de 23 de mayo 2016
Ignacio Roberto Patricia
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Irregular Preterite IR and SER
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
Meta: 1) I know how to replace the object that is receiving the action in each sentence with a pronoun (lo, la, los, las). 2) I can describe who I WAS.
Enfoque: Telling Time (Guided Practice p. 90)
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Specific events in the past
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
El pretérito The Preterite
Transcripción de la presentación:

Responder a preguntas personales en Menti.com Meta: 1) I can talk about places I went to complete errands. 2) I can use direct object pronouns to tell who or what receives an action without sounding repetitive. Enfoque: ¿A qué hora...? Responder a preguntas personales en Menti.com Entrevista con Amigos de Ecuador: ¿Adónde fuiste? Lectura: El jabón perfecto en Core Practice p. 54 Read with a partner and circle cognates you can identify while reading Work with your partner to answer the questions Juego de dados: Excusas Gramática: Direct object pronouns GramActiva video and mini quiz Guided Practice p. 101-102 for practice Tarea #2: Tengo que hacerlo (Core Practice p. 55)

Enfoque: ¿A qué hora. What time did you do the following activities Enfoque: ¿A qué hora...? What time did you do the following activities? You will have to conjugate the verbs to "yo" form in the preterite and use numbers to express the time. 1. ¿A qué hora llegaste a tu casa ayer? Ejemplo: Yo llegué a mi casa a las cinco y media de la tarde. 2. ¿A qué hora empezaste tu tarea anoche? 3. ¿A qué hora comiste la cena anoche? 4. ¿A qué hora miraste la televisión ayer? 5. ¿A qué hora te despertaste esta mañana?

Los quehaceres (chores) Juego de dados: ¡Excusas! With your partner, take turns rolling the die twice to come up with a chore you didn't do and an excuse for why you didn't do it. Use the preterite tense!  Los quehaceres (chores) Las excusas 1. Sacar la basura 2. Arreglar el cuarto 3. Lavar el coche/el carro 4. Limpiar el baño 5. Pasar la aspiradora 6. Quitar el polvo Formula: NO + verb in preterite "yo" form + porque... Ej: No trabajé en el jardín... 1. Nadar en la playa 2. Pasar tiempo con mis amigos 3. Ir al cine 4. Empezar la tarea 5. Ir al centro comercial 6. Jugar fútbol en el parque Formula: ...verb in preterite "yo" form Ej: ...porque empecé la tarea.