Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo IR To go.
Advertisements

Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Title I, Part A Parental Involvement Requirements Programa Título I, Parte A-Requisitos para la Participación de Padres Office of Federal and State.
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Senior Parent Meeting Thursday, November 8 th, 2012 Theater 4:30-5:00.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Grupos de Trabajo 6 - Informe Working Group 6 – Report Transparency.
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Newport-Mesa Adult Education Program Expected Schoolwide Learning Results (ESLRs)
Voting Rights for People with Disabilities Derechos de Votación para Personas con Discapacidades.
Subject Pronouns and Ser
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Title I Annual Meeting Junta Anual del Programa Título I Socorro Independent School District Title I/ Department of State & Federal Programs February 24,
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Unidad 1: Lección 3 El uso de las palabras porque and Como para explicar estados.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Communicating with Teachers Communicandose con los maestros.
To indicate Locations. Procedure: To indicate location you have to use: Verb "estar" (to be) + prepositions.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
El Derecho de los Padres El Derecho de los Padres Anita Villarreal, Directora, Título I, Parte A TEA/Division of Federal and State Education Policy © 2013.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
TITLE I Academy at West Birdville Título I Escuela Primaria de Academy at West Birdville
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
W ork & W itness Today. Ministerios Voluntarios/ Volunteer Ministries Mission Corps (NIVS) / Proyecto Abraham Work & Witness/ Trabajo y Testimonio Youthserve/
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
MIGRANT EDUCATION Pecos-Barstow-Toyah ISD. PURPOSE #1 To support educational programs for migrant children in order to help reduce the educational disruptions.
CCS Title I Department Welcome to (Bienvenidos a) Chatham Middle School Annual Public Meeting(Reunion Anual) & Open House (Visita a la Escuela)
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents Bienvenidos a la Junta Anual de los Padres de Título I.
Bienvenido a la junta anual de Padres de Titulo I
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Welcome/Bienvenida
10/17/2016.
Socorro Independent School District
Bienvenidos al Programa Federal Título I para padres de familia
First Grade Dual High Frequency Words
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Why are we here? The No Child Left Behind Act of 2001 requires that each Title I School hold an Annual Meeting of Title I parents for the purpose of… Informing.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Integrated Management System
Transcripción de la presentación:

Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents

Bienvenidos a la Reunión Anual de los Padres de Título I

Why are we here? The No Child Left Behind Act of 2001 requires that each Title I School hold an Annual Meeting of Title I parents for the purpose of… –Informing you of your schools participation in Title I –Explaining the requirements of Title I –Explaining your rights as parents to be involved

¿Por Qué Estamos Aquí? La Ley de Ningún Niño Dejado Atrás de 2001 requiere de que cada Escuela de Título I ten una Reunión Anual de los padres de Título I por el propósito de … –Informando a usted de la participación de su escuela en Título I –Explicando las necesidades de Título I –Explicando sus derechos comos padres a ser ocupados

What you will learn… What does it mean to be a Title I school? What is the1% Set-Aside for parental involvement? What is the LEA Title I Plan? What is the LEA Parental Involvement Plan? What is a CIP? What is the School-Parent Compact? How do I request the qualifications of my childs teacher(s)?

¿Qué aprenderá usted… ¿Qué significa a ser una escuela de Título I? ¿Qué es la Guarda de 1% para la participación paternal? ¿Qué es el Plan de LEA por Título I ? ¿Qué es el Plan de LEA por Participación Paternal? ¿Qué es CIP? ¿Qué es el Pacto de Escuela - Padre? ¿Cómo pido los titulados del profesor de mi niño (s)?

What you will learn… (Continued) How will I be notified if my child is taught by a teacher who is not Highly Qualified? How is the Annual Evaluation of the Parental Involvement Plan conducted? How can I be involved in all of these things Im learning about?

¿Qué aprenderá usted… (Continuado) ¿Cómo seré notificados si mi niño es enseñado por un profesor a quién no es Muy Titulado? ¿Cómo ser la Evaluación Anual del Plan de Participación Paternal dirigido? ¿Cómo puedo estar involucrado en todas estas cosas de las que estoy aprendiendo?

What does it mean to be a Title I School? Being a Title I school means receiving federal funding (Title I dollars) to supplement the schools existing programs. These dollars are used for… –Identifying students experiencing academic difficulties and providing timely assistance to help these students meet the States challenging content standards. –Purchasing supplemental staff/programs/materials/supplies –Conducting parental Involvement meetings/trainings/activities –Recruiting/Hiring/Retaining Highly Qualified Teachers Being a Title I school also means parental involvement and parents rights.

¿Qué significa a ser una Escuela de Título I? Ser una escuela de Título I implica recibiendo financiación federal (Título I dólares) de suplementar los programas existentes de la escuela. Estos dólares son usados para … –Identificando a estudiantes que experimentan las dificultades académicos y proveyendo la ayuda en el momento oportuno para ayudar a éstos estudiantes satisfacer los estándares de contenidos desafiando del Estado. –Comprando a personal / programas / materiales / suministros suplementarios –Dirigiendo las reuniones / capacitando / actividades de Participación Paternales –Reclutando / Contratación / Conservando de Profesores Muy Titulados Ser una escuela de Título I también representa los derechos de la participación paternal y los padres.

What is the 1% set-aside and how are parents involved? Any LEA with a Title I Allocation exceeding $500,000 is required by law to set aside 1% of its Title I allocation for parental involvement. Of that 1%, 5% may be reserved at the LEA for system-wide initiatives related to parental involvement. The remaining 95% must be allocated to all Title I schools in the LEA. Therefore each Title I school receives its portion of the 95% to implement school-level parental involvement. WESs Parental Involvement budget is $2, You, as Title I parents, have the right to be involved in how this money is spent. We will take a parent survey in February to find out what you feel is the best use of the money. We will then have a Parent Advisory Meeting to discuss and vote on the suggestions from the parent survey.

¿Qué es la guarda de 1% y como son los padres involucrados? Cualquier LEA con un Reparto de Título I que excede $500,000 es requerido por ley de guarda 1% de su Reparto de Título I para la participación paternal. De ese 1 %, 5 % pueden ser reservado al LEA para iniciativas de sistema entera relacionadas a la participación paternal. Los 95 % que quedan deben ser asignado a todas las escuelas de Título I en el LEA. Por lo tanto cada escuela de Título I recibe su parte de los 95 % para implementar escuela - nivel participación paternal. Usted, como padres de Título I, tiene el derecho de estar involucrado en cómo este dinero es gastado.

LEA Allocations LEA Advisory Committee makes decisions on funds reserved and on funds allocated to Title I schools. *Schools meet prior to March in order to send suggestions and representatives to LEA PI Advisory Committee. *Community stakeholders and elected officials are invited to attend all committees. It meets in March at two different times of day and sends suggestions to the LEA Federal Programs Advisory Committee. *School-Parent Compacts ask parents to volunteer for LEA and school level committees.

LEA : Significa Agencia Educativa Local El comité de asesoramiento, hace las decisiones de la distribución de los fondos reservado a las escuelas que tienen el pro grama de Titulo I. La prioridad del comité es hacer marchar en orden y mandar las sugerencias al programa gubernamental, y al programa de asesoramiento. El comité elige a oficiales y invita a todos los comités y se reúnen y marchan en dos tiempos diferentes al día y envían sugerencias a la Agencia Educativa Local, y al comité de asesoramiento local y al comité de asesoramiento del programa federal. En compacto de los padres y de la escuela siempre se le preguntan a los padres a participar voluntariamente para LEA Agencia Educativa Local, y a la escuela a nivel de comites.

What is the LEA Title I Plan? The LEA Title I Plan addresses how the LEA will use Title I funds throughout the school system. Topics include: –Student academic assessments –Additional assistance provided struggling students –Coordination and integration of federal funds and programs –School programs including migrant, pre-school, school choice, and supplemental educational services as applicable. –Parental Involvement Strategies, including the LEA Parental Involvement Plan You, as a Title I Parent, have a right to be involved in the development of the LEA Title I Plan

¿Qué es el Plan de LEA por Título I? El Plan de LEA por Título I aborda cómo el LEA usará los fondos de Título I por todos partes del sistema escolar. Temas incluye: –Estudiante valoraciones académicas –La ayuda adicional proveído a estudiantes luchando –Coordinación e integración de fondos federales y programas –Programas escolares incluyendo migrantes, preescolar, la elección escolar, y los servicios educativos suplementarios tan aplicable. –Las Estrategias de Participación Paternal, incluyendo el Plan de Participación Paternal del LEA Usted, como un padre de Título I, tiene un derecho de estar involucrado en el desarrollo del Plan por Título I de LEA

What is the LEA Parental Involvement Plan? This plan addresses how the LEA will implement the parental involvement requirements of the No Child Left Behind Act of It includes… –The LEAs expectations for parents –How the LEA will involve parents in decision-making –How the LEA will work to build the schools and parents capacity for strong parental involvement to improve student academic achievement You, as Title I parents, have the right to be involved in the development of this plan.

¿Qué es el Plan de Participación Paternal de LEA? Este plan aborda cómo el LEA implementará los requisitos de participación paternal del Ley de Ningún Niño Dejada Atrás de Incluye … –Las expectativas para padres de Lea –Cómo el Lea involucrará a padres en la toma de decisiones –Cómo el Lea trabajará para construir la capacidad de las escuelas y de las padres para la participación paternal poderosa a mejorar estudiante logro académico Usted, como padres de Título I, tiene el derecho de estar involucrado en el desarrollo de este plan.

What is a CIP? The CIP is your schools Continuous Improvement Plan and includes: –A Needs Assessment and Summary of Data –Goals and Strategies to Address Academic Needs of Students –Professional Development Needs –Coordination of Resources/Comprehensive Budget –The Schools Parental Involvement Plan You, as Title I parents, have the right to be involved in the development of this plan.

¿Qué es un CIP? –El CIP es el Plan de Mejoramiento Continuo de su escuela y incluye: Una Valoración de Necesidad y el Resumen de los Datos Objetivos y Estrategias Abordar las Necesidades Académicas de Estudiantes Necesidades de Desarrollo Profesional Coordinación de Recursos / Presupuesto Comprensivo El Plan de Participación Paternal de la Escuela –Usted, como padres de Título I, tiene el derecho de estar involucrado en el desarrollo de este plan.

Whats included in the schools Parental Involvement Plan? This plan addresses how the school will implement the parental involvement requirements of the No Child Left Behind Act of Components include… –How parents can be involved in decision-making and activities –How parental involvement funds are being used –How information and training will be provided to parents –How the school will build capacity in parents and staff for strong parental involvement You, as Title I parents, have the right to be involved in the development of your schools Parental Involvement Plan.

¿Qué es incluido en el Plan de Participación Paternal de la escuela? Este plan se aborda cómo la escuela implementará los requisitos de participación paternales de la Ley de Ningún Niño Dejado Atrás de Los componentes incluyen: –Cómo los padres pueden estar involucrados en la toma de decisiones y actividades –Cómo fondos de participación paternales están estando usado –Cómo información y entrenamiento serán proveídos a padres –Cómo la escuela desarrollará la capacidad en padres y personal para la participación paternal poderosa Usted, como padres de Título I, tiene el derecho de estar involucrado en el desarrollo del Plan de Participación Paternal de su escuela.

What is the School-Parent Compact? The compact is a commitment from the school, the parent, and the student to share in the responsibility for improved academic achievement. You, as Title I Parents, have the right to be involved in the development of the School-Parent Compact. Distribution of the Compact.

¿Qué es el Pacto de Escuela - Padre? El Pacto es un compromiso de la escuela, el padre, y el estudiante a compartir en la responsabilidad para el logro académico mejorado Usted, como padres de Título I, tiene el derecho de estar involucrado en el desarrollo del Pacto de Escuela - Padre. Distribución del Pacto.

How do I request the qualifications of my childs teachers? You, as Title I Parents, have the right to request the qualifications of your childs teachers How you are notified of this right and the process for making such request.

¿Cómo pido yo los titulados de los profesores de mi niño? Usted, como padres de Título I, tiene el derecho de pedir los titulados de los profesores de su niño. Cómo es usted notificado de este derecho y el proceso para hacer tal pedido.

How will I be notified if my child is taught by a teacher who is not Highly Qualified? Our schools present status of Highly Qualified Teachers Notification to parents regarding teachers not meeting NCLBs requirements for Highly Qualified How parents are notified

¿Cómo será yo notificado si mi niño es enseñado por un profesor que no es Muy Titulado? El estado actual de profesores Muy Titulados de nuestra escuela La notificación a padres con respecto de profesores no satisfaciendo los requisitos de NCLB para Muy Titulado Cómo los padres son notificados

How is the evaluation of the LEA Parental Involvement Plan Conducted? Evaluation Requirements –Conduct annually –Conduct with Title I parents –Analyze Content and Effectiveness of the current plan –Identify Barriers to parental involvement –Data/Input may include… Parent Survey (Required) Focus Groups Parent Advisory Committees Process and Timeline How the evaluation informs next years plan

¿Cómo es la evaluación del Plan de Participación Paternal de LEA Conducido? Requisitos de la Evaluación –Conducir anualmente –Conducir con los padres de Título I –Analice Contenido y Eficacia del plan actual –Identifique las Barreras a la participación paternal –Los Datos / Entrada podrían incluir … Padre Encuesta (Requerido) Grupos de Enfoque Comités de Asesores de Padre Proceso y Línea de Tiempo Cómo la evaluación informa el plan del próximo año

Who are the parent leaders at my school? Name Phone address Cindy Rogers Jackie Ragan Shakita Jones Esperanza Campos Sanchez Georgia Pinkston HIPPY Coordinator/Parent Involvement Coordinator Donna Goodwin Federal Programs Coordinator/ESL Coordinator

¿Quienes son los líderes paternales en mi escuela? Nombre Teléfono Dirección de Correo Electrónico Cindy Rogers Jackie Rogers Shakita Jones Esperanza Campos Sanchez Georgia Pinkston HIPPY Coordinator/Parent Involvement Coordinator Donna Goodwin Federal Programs Coordinator/ESL Coordinator