Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 50 – Sp. 2H: Libreta pg. 51-52 – NS: Libreta pg. 50 Tarea de anoche: All students: 3x1 pg. 109 sections:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 37 Miércoles el 4 de noviembre. objetivos Cantar – folklórico La hora – vocabulario Juego de la hora. Sing – folk song Time – vocabulary and notes.
Advertisements

Bowling. Los bolos el golf el hockey helmet El casco.
Lección Preliminar p. 25. el actor actor la actriz actress.
Tema 6-A Vocabulary P. 294 el aficionado, la aficionada fan.
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
Enfoque: 1. ¿Listos para Aprender? 2. Compare homework with overhead.
Enfoque: 1. ¿Listos para Aprender? 2. Write answers to overhead on back of homework.
Stem Changing Verbs index e ie Explanation of Stem-Changing Verbs Practice with e ie Stem Changing Verbs o ue Explanation of Stem-Changing Verbs Practice.
El verbo jugar Unidad 6.1 Avancemos 1.
R.2 Capítulo 6A La televisión y el cine El/la aficionado(a) the fan.
ESPN UPDATE by: Nate Nahirny.
Spanish Sports Announcer Lyndsay Gagner Ms. Beltran-2 nd.
Sports Announcer Kinsley Fisher Ms.Beltran-2 nd. Hello my name is Kinsley Fisher and what a beautiful day we have here at the University of Houston Stadium!
The teams are Japanese baseball teams they are the ninjas and the samurai Los equipos son los equipos japoneses de béisbol son los ninjas y samurais de.
Spanish Sports Announcer Jackie Hurtado. Mis favorito equipo de fútbol son Colombia, Ecuador, y México. My favorite teams for soccer are Colombia, Ecuador,
Spanish Sports Announcer Project Sarah Walker. Hola, esta es mi Sarah Walker can su noticias de beisbol. Hello, this is me Sarah Walker with your baseball.
O-ue and U-UE Stem-changers Espanol 1. Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. (Use the clues to answer.) Contesten las preguntas.
ESTE ES Con hu é sped su Unidad 2, Lección Más vocab Vocabulario Préterito.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Please Have Out… Agendas: DUE MONDAY – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg. 58 – NS: Libreta pg Tarea de anoche:Sp. 2/2H pg. 66 in libreta.
Please Have Out… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 2: Libreta pg
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg. 58 – NS: Libreta pg Tarea de anoche:Sp. 2/2H pg. 66 in libreta NS- pg.
Last test of Q1 Jeopardy is on Schoology too!.
Saquen… Las Agendas: Tarea de anoche: justin
Please Have Out… Agendas: – Work on project Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg – NS: Libreta pg
Please Have Out… Agendas: All students: 3x1 pg. 109 section discuss ways to be healthy and describe athletes Tarea de anoche: – No hubo tarea Videos due.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Hablando de deportes EE1 U3E2 team to win goal to play game sporting goods store to skateboard basketball to ski soccer football hockey to lift weights.
Unidad 2 – Lección 1 p el campeonato championship.
Unidad 2 Lección 1 - Vocabulario
Unidad 2 Lección 1 p el campeonato championship.
91.El bate de beisbol= the baseball bat 92.El casco= the helmet 93.El guante de beisbol= the baseball glove 94.El uniforme del equipo= team uniform 95.
 Pau Gasol was born in Spain on July 6,190. His full name is Pau Gasol Saez.  At the age of 12, when he was watching the original dream team on television.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 32 – Sp. 2H: Libreta pg. 33 – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H:
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg. 50 and 53 – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 50.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Saquen… Agendas- Libro: pg. 12 Activities #9 and #10 (see pg. 12 for notes on the verb gustar) Tarea de anoche:Libro: pg. 21 #20 and pg. 31 #4 CSM.
Saquen… Las Agendas: – All students: All students: 3x1 pg. 133 sections: Talk About Your Daily Routine and Parts of the Body Tarea de anoche: justin –
Saquen… Agendas: – All students: 3x1 pg. 139 section Talk about the media Tarea de anoche: – Sp. 3: Libreta pg. 71 – Sp. 3H: Libreta pg. 71 – NS: Libreta.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 3: Libreta pg. 198 – Sp. 3H: Libreta pg. 199 – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 3: Libreta pg. 197 – Sp.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Active Play for 2-4 year olds Transparency 1 Active kids are healthy kids. Los niños activos son niños saludables. Juegos Activos para los niños de 2-4.
6A notes- preterite(e-i verbs) Stem changing verbs-er and -ir verbs Pedir- the third person singular and plural changes (e-i) Example Ella pidió, ellos.
Vocabulario Uno –Notas Los pasatiempos y los deportes Pasatiempos = pastimes, hobbies Page 50.
Hoy es lunes, el 18 de noviembre La pregunta: ¿Qué te gusta hacer? Me gusta correr. LA TAREA: libro de ejercicio p. 14 ESTUDIAR – prueba de los verbos.
By Milan Arya, Saleha Minhas, Amanda Gross, and Liana Ploskonka.
Tema 6-A Vocabulary ¿Viste el partido en la televisón?
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 53 – Sp.
Avancemos 2 U2L1 Repaso Copyright ©2004 MathBits.comMathBits.com.
Examen Final Repaso de Todo C El ascensor/el elevador.
Leccion Preliminar p. 6-7 “¿Qué saben hacer?”. el premio prize, award.
Examen Final Repaso de Todo C El ascensor/el elevador.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 32 – Sp.
Unidad 2 Lección 1 Vocabulario.
El vocabulario de Unidad 2.1 español 2. LOS COGNADOS la competencia Es importante… Es necesario…
 510/todos-los-detectives-se-llaman- flanagan_ _776.jpg 
Tema 6-A Vocabulary P. 294.
Los Deportes.
Notes Aligned to Avancemos 2 Unit 2 Lesson 1
El baile.
Español Asking questions.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
LOS VERBOS "BOTA".
Viste el partido en la television
Imperatives Driving Safely 1 Focus on Grammar 1 Part 1, Unit I By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education, Inc.
Jugar.
¡Exprésate! UNO Chapter 5-1
Transcripción de la presentación:

Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 50 – Sp. 2H: Libreta pg – NS: Libreta pg. 50 Tarea de anoche: All students: 3x1 pg. 109 sections: ALL EXCEPT Descirbe atheletes and Discuss Ways to stay Healthy

estar empatado to be tied

to score a goal meter un gol

la red net

activo(a) active

el (la) deportista sportsman / woman

lento(a) slow

musculoso(a) muscular

rápido(a) fast

El campeonato championship

El ciclismo Bicycle racing

competir To compete

Jugar en equipo To play on a team

El premio Prize; award

La Copa Mundial World Cup

Los Juegos olímpicos The Olympic Games

Los juegos Panamericanos Pan American Games

La vuelta a Francia The Tour de France

La pista Track

El uniforme The uniform

Ay, por favor Oh please!

bravo bravo!

DALE Come on!

Libro: pg. 92 #1 & #2