¿Que hay en el salón de clases?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

Write the 5 rules for SER and the 3 rules for ESTAR
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
Deberes – En mi mochila Total for sheet /27 Actividad 2 = Actividad 3
Español I – Vocabulario 2B Study Guide
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Preposciones de Lugar U2.2.
JUEGOS NÚMEROS.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
HACER AHORA: Write the name of a place for each below. 1. El supermercado – 2. La tienda - 3. El restaurante - 4. El gimnasio - 5. La librería - 6. El.
What is the plural of? 1. El 2. La 3. Un 4. Una 1. Los 2. Las 3. Unos 4. Unas.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
SUPERLATIVES. What are they? Superlatives are used to say that something is the “most” or the “least”. Examples: Spanish class is the worst class. Pizza.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Hoy es miércoles el trece de noviembre. Ahora I. Saca la tarea. II. Traduce al español. I.Juan and I are intelligent. II.Juan and I are in Spanish class.
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Hay un there is a.... hay una there is a... es alto es bajo he is short he is tall.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
LOS QUEHACERES DE JORGE
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Capítulo 3 Las Compras para la Escuela Warm-up Open your binder and write title and date List in Spanish the supplies that are in this picture. Use your.
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
Tu sala de clases Capitulo 2B.
0 1 Capítulo 2 B Tarjetas de vocabulario 2 Tema 2 La escuela Tu sala de clases.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Classroom Objects Los Objetos de la Clase ¿Qu é es esto? What’s this?
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
Objetivo: Which form of estar should be used? What is the difference between ser & estar? Hagan Ahora: Match the activities with the places and write complete.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Los números ordinales/ Ordinal numbers Primero / a – First.
LA TAREA LEA (read ) la página 35 HAGA (do) el ejercicio “Comprensión” en la página 35.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
HOUSE & CHORES PRACTICE. Select the better choice and write your answer in the grid.
Tema 3: La familia Realidades 1 Expressing Possession.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
To talk about classroom items 1. La bandera Flag 2. El cartel Poster 3. La computadora Computer 4. El disquete Diskette 5. La mochila Bookbag, backpack.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
En la escuela – vocabulario importante
Los objetos de la clase Classroom objects.
¿Qué haces en la escuela?
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Bienvenidos a Español 1 25 de agosto de 2016.
La Directora por un día “Hola! Yo Soy Jasmine, la Directora por un dia. Quiero hablarles sobre mis reglas.”. Remember, you are saying this. There is no.
Using the Present Subjunctive
Vida Saludable (Healthy Life) Unit 3 continued
Vámonos Match the Spanish words to the correct English translation.
Transcripción de la presentación:

¿Que hay en el salón de clases? Sra. Centeno La Escuela Intermedia de McCowan

¿Que hay en el salón de clases? On the next screen observe the picture. Write five complete sentences in Spanish that specifies what is in the classroom. Example: There is a window. Hay una ventana

¿Qué hay en el salón de clases?

¿Qué es esto? On the next slide there are 14 items. Write down in complete sentences and in Spanish what they are. Example: Es una calculadora.

¿Qué es esto? Regla-ruler Borrador-eraser Globe-globo Duster-borrador Pencilcase-cartucho