Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Advertisements

- AR Verbs Una Lección Breve.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish 1.Which is your favorite color? 2.What are you going to do on Monday? 3.Why do you have to read.
Verbs in the present tense
Tapas Tell where each person is going (ir a + place) based on the picture. 4. yo 1. Marta y yo 5. ellos 2. Usted 6. tú 3. Roberta.
Los verbos ER/IR.
El Imperfecto Español 2.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
El Verbo “GUSTAR” + an infinitive verb
Repaso de Español 1 Vocabulario
Gustar In each slide you will see a vocabulary term and a check mark or no check mark. A check mark means the person(s) like the activity. No check means.
-AR Verbs El 26 de septiembre de 2016.
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
Práctica de los Verbos -Ar
Lunes, el 15 de octubre Saca una hoja de papel.
Tapas to help 2. to look for, to search 3. to answer
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
Calentamiento Hoy es viernes, el 11 de noviembre
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Preparación para el Examen 4A
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Expressing likes in Spanish
Tapas to help 2. to look for, to search 3. to answer
Vocabulario: en mi tiempo libre.
Quiz Review: Review of Gustar and Conjugating Regular AR verbs
Vocabulario de Capítulo 4:
¡Es necesario llevar uniformes a la clase!
-ar verbs Unidad 2.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Cómo responder a las preguntas
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Capítulo 4.1 Vocabulario.
Direct object pronouns
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Present Tense -ar Verbs
Regular -AR Verbs Pág. 100.
#1.
¿Qué actividad es fenomenal? ¿Qué actividad es pésimo?
¿Qué te gusta hacer un el tiempo libre?
What You Like to do.
El VERBO GUSTAR Con vocabulario.
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
¿Qué te gusta hacer?.
Very, Very, Verby.
You will be given the answer. You must give the correct question.
Practica oral... Find out the following information from your partner:
LA TAREA PRUEBA (quiz) – mañana subject pronouns
Verbs that end in –AR in the Infinitive
Sp 1 1B – Guess the word.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Quiz Review.
Tapas For each day of the week, tell one place you go to and what time you go there. 1. lunes 2. domingo 3. sábado 4. martes 5. viernes.
Calentamiento Lunes – 20/2/18
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Poster project.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Talking about what you like to do
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
Transcripción de la presentación:

Tapas 17-2-17 1. Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela. 2. Mis amigos _______ (hablar) francés. 3. Yo no ______(necesitar) el libro. 4. Paco ____ (bailar) con Julia. 5. Tú ____(tocar) el piano. 6. Mi mamá _____(trabajar) en la casa. 7. Nosotros _____ (buscar) una blusa roja. 8. Ud. y Jose ______ (llevar) camisetas azules. 9. Ellos _____(tomar) Coca-Cola. 10. Yo _____(regresar) a mi casa muy tarde. 11. Las chicas _____(escuchar) la música. 12. Tú ____(hablar) por teléfono con tu amigo. 13. El maestro _____(enseñar) el español. 14. Ud. y yo ______(mirar) la televisión. 15. La niña _____(desear) la chaqueta nueva

Boardgames- “Juegos” 1. Decide on your group of 3 or 4 2. Decide who will do each role (artist, scribe #1, #2, #3) 3. Decide on a theme for your game and how it will be organized. 4. Do a rough draft of your game board (ARTIST) 5. Do a rough draft of your questions & answers (SCRIBE #1 & #2) 6. Do a rough draft of your rules (SCRIBE #3) *** YOUR GROUP MEMBERS WILL BE EVALUATING YOU, SO PLEASE MAKE SURE YOU ARE USING YOUR TIME WISELY, AND DOING YOUR SHARE OF THE WORK!