Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kinder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program Programa Para Mejorar la Asistencia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Accents and Punctuation
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Days, months, seasons, and more!. Notice that the days of the week are not capitalized. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles … Wednesday jueves.
Days, months, seasons, and more!. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles...Wednesday jueves … Thursday viernes … Friday sábado … Saturday domingo.
El calendario y la fecha
Capítulo Uno: Primer paso
The Present Tense of tener (to have)
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kínder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program El Programa Para el Mejoramiento.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Bienvenidos Padres y Estudiantes Welcome Parents and Students
HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logro Estudiantil: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
Reflexive Verbs Verbs that are done to oneself. What are Reflexive Verbs? A verb is reflexive when the subject (the performer of the action) and the object.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified.
Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
School Name Date AIC Name
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kinder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program Programa Para Mejorar la Asistencia Escolar

Welcome Agenda Agenda Bienvenidos Goals School Data Chronic Absenteeism in Early Grades Attendance and Achievement School Nurse What Parents Can Do School Resources and Incentive Programs Metas Datos de la Escuela Ausentismo Crónico en Los Primeros Años Escolares Asistencia y Los Logros Académicos La Enfermera De La Escuela Que Pueden Hacer Los Padres Recursos y Programas de Incentivos de la Escuela

Why did you enroll your child in kindergarten? ¿ Porque registro a su hijo en kinder? What are your beliefs and hopes for your kindergartner? ¿Sus creencias y esperanzas para su hijo(a) en kinder?

LAUSD GOAL 71% of all Kindergarten students will attend 96% of the time or better

71% de los estudiantes en Kinder asistirán el 96% del tiempo a la Escuela o mejor LA META DE LAUSD

SCHOOL DATA School Goal School Goal 71% of students must be attending 96% of the time or better. At _________Elementary: Currently, _____% of Kinder students are attending 96% of the time or better. As of today, 96% attendance means having ______ or fewer absences. Input School data graph (From MyData)

DAT0S DE LA ESCUELA La Meta La Meta 71% de los estudiantes atenderán un 96% del los días o mejor Input School data graph (From MyData) En La Escuela Elementaría _______________________: Actualmente, un_____% de los niños en Kinder están viniendo el 96% del los días o mejor A partir del día de hoy, el venir a la escuela un 96%, quiere decir ____ o menos ausencias

Why is student attendance important? ¿Por que es importante la asistencia estudiantil?

Chronic Absenteeism in Early Grades In LAUSD, 1 out of every 5 kindergarten and first grade students miss more than ONE MONTH of school. In , LAUSD lost approximately $14,000,000 from Kindergarten absences alone. Having Chronic Absences IN ANY GRADE Puts our students at-risk for school failure and ultimately, to dropout

Ausentismo Crónico En Los Primeros Años Escolares En LAUSD, 1 de cada 5 estudiantes de Kindergarten y de primer grado pierden MAS DE UN MES de instrucción en la escuela. En , LAUSD perdió aproximadamente $14,000,000 a causa de las ausencias de estudiares en Kindergarten Solamente. Tener Ausencias Crónica EN CUALQUIER GRADO Pone a nuestros estudiantes en riesgo de que reprueben o últimamente abandonen la escuela tempranamente

Attendance & Achievement Asistencia Escolar y El Logro Académico A student who is chronically absent in Kindergarten: Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading Is likely to have lower academic achievement in fifth grade Is missing valuable core instruction Research shows that it takes 3 or more days for a student to catch up for EACH day of school missed / Los estudios demuestran que les toma 3 días mas para poderse alcanzar a los otros estudiantes en el salón POR CADA UN DIA PERDIDO El Estudiante que esta ausente crónicamente en kinder: Es mas probable de desempeñarse pobremente en el Primer Grado, especialmente en lectura Es mas probable de tener un logro académico bajo en el Quinto Grado Pierde instrucción central valiosa

Attendance & Achievement Asistencia y El Logro ?Que es lo que mi hijo pierde cuando el/ella no esta en la escuela? [Add items from kinder Curriculum/Speak to Kindergarten teachers] Ejemplos: En este punto del año, su hijo esta aprendiendo: Al comenzar el mes su hijo/a aprenderá: Website for Kindergarten Curriculum-Unit 2

What can parents do to ensure their children stay healthy? Que pueden hacer los padres para asegurar que sus hijos permanezcan sanos?

School Nurse Enfermera De La Escuela [Collaborate with school nurse to provide Tips to Staying Healthy and Active] Nurse can provide information on what symptoms parents should look for to determine when doctor/school nurse visit is recommended

Taking Control of Asthma Work with your childs doctor in creating a plan to control your childs asthma Notify the school nurse about your childs asthma Ask about LAUSDs asthma program and resources Breath mobile District Asthma Nurse Tomar Control Del Asma Trabaje con el doctor de su hijo/a para crear un plan de Asma para su hijo/a Infórmele a la enfermera de la escuela que su hijo/a tiene Asma Pregunte sobre el programa de LAUSD y recursos Breath mobile (Mobil de Asma) La enfermera del distrito de Asma WHAT PARENTS CAN DO Que pueden hacer los padres

Hand Washing Use soap and warm running water Scrub hands vigorously Wash Back of hands Wrists Between fingers Under fingernails Rinse well Dry hands with a paper towel Turn off the water with the paper towel, not bare hands Wash hands before and after eating and after visiting the restroom Lavado De Manos Usar jabón y agua tibia Fregar las manos vigorosamente El lavado Atras de las manos Las muñecas Entre los dedos De bajo de las uñas Enjuagar bien Secarse las manos con una toalla de papel Sierre la llave con la toalla de papel no con las manos Lavarse las manos antes/ después de comer y después de visitar el baño WHAT PARENTS CAN DO Que pueden hacer los padres

Promote a Healthy Lifestyle Visit the doctor regularly Eat lots of fruits and vegetables Drink plenty of water Regularly disinfect surfaces Wash hands often Cover nose and mouth when coughing and sneezing Get a good nights sleep Promoviendo un estilo de vida saludable Visite al doctor regularmente Comer muchas frutas y vegetales Tomar mucha agua Desinfecte las superficies regularmente Lavarse las manos a menudo Destornudar en el hombro Dormir lo suficiente

WHAT PARENTS CAN DO Que pueden hacer los padres Promote School Attendance Schedule Doctor appointments before/after school or on short days (Tuesday) and bring to school for the remainder of the day Plan a consistent morning and evening routine Ensure that the school has updated phone numbers Promover la asistencia escolar Haga las citas con el doctor después o antes de la escuela o en los días cortos (los martes). Traiga al estudiante a la escuela después de la cita para que termine el día en la escuela. Planee rutinas consistentes para las mañanas y las tardes Asegúrese que la escuela tenga todos sus números de contacto vigentes

Promote School Attendance Arrange with relatives, friends, and neighbors to take your child to school in case of an emergency Utilize umbrellas, warm clothing, and rain boots Explore the benefits of before and after school programs Avoid unexcused absences Promover La Asistencia Escolar Haga planes con sus parientes, amigos, o vecinos para que lleven a su hijo a la escuela en caso de una emergencia Use paraguas, ropa calientita, y botas de agua Explore los beneficios de los programas después y antes de la escuela Evite ausencias no validas WHAT PARENTS CAN DO Que pueden hacer los padres

What resources does the school have to promote student health? Que recursos tiene la escuela para promover la salud de los estudiantes?

Resources Recursos [Insert Resources] School School Nurse School counselor, etc Community Escuela La enferma de la escuela el consejero de la escuela, etc. Comunidad

What incentives does the school have to promote student attendance ? Que incentivos tiene la escuela para promover la asistencia de los estudiantes?

Attendance Incentives Incentivos de Asistencia [Insert Schools Attendance Incentives] e.g. Classroom incentives, etc Monthly certificates for Parent incentives Activities every 25 th day of instruction

For the school year Para el Año escolar MAINTAINING PROFICIENT/ADVANCED ATTENDANCE Means having NO MORE THAN 1 absence per 25 DAYS OF INSTRUCTION INSTRUCTIONAL DAY ON THIS DATE… THE FOLLOWING # OF ABSENCES IS ALLOWABLE 25 September day 50 October days 75 December days 100 February 50-4 days 125 March days 150 April days 175 May days

School Attendance Incentives Incentivos de Asistencia 100 th DAY of School is Approaching El Día 100 de asistencia se acerca pronto

We have a common interest… Tenemos un interés común… Your childs health and educational success! ¡La salud y el exito educativo de su hijo/a!

THANK YOU!! QUESTIONS? ¿PREGUNTAS? ¡MUCHAS GRACIAS!