Práctica de Unidad 3 – Vocabulario y el Imperfecto

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
Advertisements

~The Imperfect Tense~. 2 Main Past Tenses in Spanish In Spanish, there are 2 main tenses used to talk in the past: 1. El Pretérito 2. El Imperfecto.
Hoy es miércoles. Es el 9 de octubre del ¿Qué hacías de niño? Para hacer ahora: Identifique las acciones.
Calentamiento (Use p. 237) Write five sentences saying what you liked to do when you were a child. Cuando era Me gustaba… (I used to like…) Me.
The imperfect tense (El tiempo imperfecto) Antes, siempre hacía mis compras en las mejores boutiques. Sí, pero con las rebajas que ofrecen en este almacén...
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
Hoy es viernes. Es el 11 de octubre del
Childhood  When I was a child- Cuando era niño(a), De niño(a)  When I was young- Cuando era joven  You were- Tú eras  Back then- En aquel entonces,
Español 3 Sra. Carpinella.  Because each tense is used for very specific things, there are some key words that indicate whether you would use the imperfect.
1.Simultaneous actions in the past Yo estudiaba mientras Rob hacía su tarea. Ellos limpiaban la casa mientras yo escuchaba a Shakira. 2. Present Progressive.
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
ESPAÑOL 3 Hoy es lunes el 24 de febrero de
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
El imperfecto del subjuntivo Espanol IV. How to form 1. Go to the ellos/ellas/Uds. form of the preterite tense 2. Drop the –ron 3. And the imperfect subjunctive.
Para Empezar Hoy es miércoles el veintiocho de noviembre Write the sentences below in Spanish. Mi  My My niece has red hair and green eyes. My half sister.
Práctica con preterito e imperfecto SP3CP Repaso, Examen Final.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
The verb TENER Group 3. Conjugation The verb TENER.
Conjugating Verbs in the Conditional Tense. The Conditional Tense 1.The conditional tense is used to indicate would in English. ie…I would go shopping.
1. Durante las vacaciones del invierno yo fui a la casa de mis cuñados para celebrar la Navidad. ¿Adónde fuiste tú? 2. Yo comí pozole de pollo y mucho.
Past tense.  The imperfect is used to tell:  what someone used to do  what things were like  how things used to be De niña, vivía en las afueras de.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
LA NIÑEZ MR. BLANCO. También, se puede decir bailar la suiza. (Cuba) SALTAR A LA CUERDA.
Español 3 – Avancemos 3 Unidad 1 Lección 2
Hacer Ahora: En el texto p lean en silencio,”En aquellos días”
El Imperfecto ~The Imperfect Tense~.
The imperfect tense in Spanish is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. Copyright © 2008 Vista Higher Learning.
The imperfect tense in Spanish (the -ABAs and the -ÍAs) is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. © by Vista.
UIEI – Pretérito vs. Imperfecto
Escribe en español. present to break candy cat to open light cake
Vocabulario: en mi tiempo libre.
APUNTES: THE IMPERFECT TENSE
All started on november 21, Im going to start talking about my childhood. When i was a girl i remenber tah i liked to play with my sister to the.
Imperfect of ser and haber
Cuando yo era niña, yo tenía miedo de las inyecciones.
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
The imperfect tense in Spanish (the -ABAs and the -ÍAs) is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. © by Vista.
Egg Baby Project Spanish II.
El Tenso Imperfecto The imperfect tense.
Possessive Adjectives & Possessive Pronouns
Hablar del Pasado Utilizando el Imperfecto
SWBAT: Use possessive adjectives to talk about their families
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Uses of the Imperfect & Preterite
El plan de hoy 6 de junio 1. Esponja 2. Preparamos el examen oral. 3. Examen oral. 4. Vemos el video Somos viento. 5. Respondemos a las preguntas.
The imperfect tense.
Tu Niñez your childhood part 2
El Imperfecto: Otros Usos
[C] Notas: Possessive Adjectives
El tiempo imperfecto Español II.
The Imperfect Tense.
THE IMPERFECT TENSE.
Mi padre/papá tiene una barba larga.
Capítulo 1 Lección B Vocabulario II
The Imperfect Tense.
The Imperfect Tense.
El imperfecto Español 2.
My Childhood 1 By Eberth Vasquez Reyes. 2 IN 1978, I WAS BORN.
Childhood Oral Questions: SPANISH
El imperfecto Español 2: Capítulo 6.
El Pretérito y El Imperfecto
Quasimodo: Get playing the verb conjugation tic-tac-toe with your 9 o’clock partner.
Translate the following using the Imperfect tense
Jugar.
Imperfecto o pretérito.
“WHAT HAVE I DONE IN MY LIFE SINCE MY CHILDHOOD?” LURI PILAR TORRES VALCARCEL ID
El Pretérito y El Imperfecto
Transcripción de la presentación:

Práctica de Unidad 3 – Vocabulario y el Imperfecto Escribe en español: I was spoiled when I was a child. My sister played with dolls all the time. My friends and I used to swing in the park often. You were very talkative when you were 10 years old. Sometimes my older brothers climbed trees while I played with their tricycle. Yo era mimado (mimada for girls) cuando era niño (niña). [You could also use consentido/consentida for spoiled if you prefer.] Mi hermana jugaba con muñecas todo el tiempo. Mis amigos y yo columpiábamos en el parque a menudo. Eras muy hablador/habladora cuando tenías diez años. A veces mis hermanos mayores subían (or trepaban) los árboles mientras yo jugaba con su triciclo. [Add the accent to árboles on your vocab sheet!]