La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Hazlo ahora el 9 de febrero
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Quasimodo: (son las doce)
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
La Fecha: Hoy es lunes, 8 de septiembre Tema: Descriptive Adjectives Obj: SWBAT use descriptive adjectives in Spanish to describe themselves and others.
Warm Up ENTREGA LA TAREA En el CUADERNO -P. 123 Vocab BVocab B Answers – P. 124, Vocab C, SOLAMENTE Sección 2Vocab C.
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
HAZLO AHORA/ do now 1.¿Como se dice “how many?” en espanol? SWBAT identify classroom objects. SWBAT create questions and answers pertaining to classroom.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
End of Year Oral Assessment
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
Hoy es Jueves, el 3 de agosto
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Tapas Fill in the blank with an adjective:
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
La Fecha: Hoy es miércoles, 3 de septiembre Tema: Subject Pronouns and the verb Ser Obj: SWBAT identify subject pronouns and ser so that they can.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
La Fecha: Hoy es martes, 3 de octubre
Metas: I can identify my current proficiency level
Quasimodo: Quasimodo Connector words Markerboards Juego de la pelota
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
La Fecha: Hoy es jueves, 21 de agosto Tema: Classroom expressions Obj: SWBAT respond correctly to common classroom commands in Spanish Para Empezar:
DUE NOW: Please write in Spanish
¿Qué te gusta hacer cuando….?
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
DUE NOW: Place homework on entrance table.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
SER to be.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
How to ask and answer … In Spanish
Objectives Talk about activities you like and don’t like to do
Transcripción de la presentación:

La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on the quiz Para Empezar: Describe your physical appearance using 2 descriptive adjectives (ejemplo: Yo soy baja y tengo pelo castaño) Describe your personality using 2 descriptive adjectives (ej: Yo soy simpática y paciente) Describe a friend using 2 descriptive adj (Ej: Mi amigo(a)______________es__________________ Y _____________________

Piggy Game

QUIZ

After quiz, work on homework

Reflexion: 1. How do you think you did on the quiz? 2. What was easy? 3. What was more challenging? Question/Comment/Practice TAREA: Worksheet: Review of gustar and ser TURN IN: Adj. worksheet and in class work