Below are the 3 sentences you have been learning in class today.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Practica diaria el siete de abril Objetivo: Be able to use “ir” and interrogtive words appropriately. Focus: “ir” and interrogative words Traduce al español.
Español La memoria (2) frases. Hoy vamos a…

Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after the half hour.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Por La Mañana Learning Objectives:
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Mis amigos y Los Adjetivos
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
Lunes/Monday Español 2.
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
By the end of this lesson you will be able to:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Ask students to move around the site and explore
Español 2 1 de marzo de 2017.
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué hora es?.
Repaso de Vocabulario Ch 1
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Speaking Test on Block Day! Discussion Question
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Write in Spanish (See pag 96)
Notes #19 Numbers Standard 1.2
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Lunes, el 4 de enero LT: I can have a conversation in spanish
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Los días de la semana Play the silent video clip and use the sound files (yellow icons) to provide the pronunciation for the days of the week, starting.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Telling Time in Spanish
Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information.
In both English and Spanish, the verb to be (ser), feminine articles (la/las) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights.
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
El subjuntivo – los irregulares
Unidad 2: En la Ciudad Lección 4.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Below are the 3 sentences you have been learning in class today. Homework Below are the 3 sentences you have been learning in class today. Your task for the next lesson is:to be able to present the 3 sentences with good pronunciation and accurately. Por la mañana me levanto a las siete y me ducho. Despues desayuno con mi hermano. Salgo de la casa a las ocho. Homework Below are the 3 sentences you have been learning in class today. Your task for the next lesson is:to be able to present the 3 sentences with good pronunciation and accurately. Por la mañana me levanto a las siete y me ducho. Despues desayuno con mi hermano. Salgo de la casa a las ocho. Give the students a copy of these words and on the reverse copy the next slide so they can test their learning at intervals. Homework Below are the 3 sentences you have been learning in class today. Your task for the next lesson is:to be able to present the 3 sentences with good pronunciation and accurately. Por la mañana me levanto a las siete y me ducho. Despues desayuno con mi hermano. Salgo de la casa a las ocho.