Para el fin de esta leccíon, se puede:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos estar y ser “to be”
Advertisements

saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
La familia.
Definition
+ Do Now Take out your notes and classwork from every day this week and review material Chores, connector and transition words, Tengo que View posted on.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Imperfecto de Subjuntivo 1 Para el fin de esta leccíon, se puede: Conjugar usando imperfecto de subjuntivo Conocer los usos del imperfecto de subjuntivo.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Description Sentences
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Ir practice activities
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Proyecto de vocabulario de la ciudad
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Español 2 5 de diciembre de 2016
Gender of nouns Preview Gender of nouns Grammar Guys.
¡Los Adjetivos!.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
PROFESSIONALPOWERPOINT.COM FREE PPT TEMPLATES DOWNLOAD MORE POWERPOINT TEMPLATES FROM PROFESSIONALPOWERPOINT.COM.
If you have your lines written I will look at them now.
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Decadron® (Dexamethasone) (with TAXOTERE ®)
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Para hacer ahora Identifiquen los números
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Estar- to be.
Día número 139—español 1 El 30 de marzo
Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Description Sentences
Unidad 2: En la Ciudad Lección 4.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Part I: Follow the excercises done in class
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Para el fin de esta leccíon, se puede: P.S.S… “But” en español Para el fin de esta leccíon, se puede: Nombrar las palabras y frases para decir “But” en inglés. Explicar los usos distintos de cada una de las formas de BUT Aplicar tu entendimiento para practicar con los usos con un nivel de 80% en tres actividades diferentes.

Before you start this lesson you will need the graphic organizer, either to print and fill out, or to make your own template to take notes on before beginning the lesson. The layout is on the following slide!

Now that you have a template for taking notes, please watch the following video that will explain the different uses of the word “BUT” in Spanish. Watch eit as many times as you need to in order to understand the 3 contrasts of “BUT” in Spanish. Lesson on "BUT" in Spanish

Ahora practiquemos!! Click the link below and complete the 3 practice activities with at least 80% accuracy. 1. Practice with PERO 2. More practice with PERO 3. Final Practice …scroll down the page. There is a written explanation above the exercises.