Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Advertisements

Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Preterite vs Imperfect
Español 1 29 de agosto de 2016.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Vámonos: Copy down this vocab!
Vámonos I will just sign your papers today and give you new passports in a bit. Write out the following sentences and leave a line beneath each one: Mi.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Imperfecto Español 2.
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
¡Los Adjetivos!.
Vámonos Write out your REGULAR preterite endings for AR and ER/IR verbs. Write one sentence in the preterite about what you did yesterday (ayer).
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Vámonos Conjuga los verbos reflexivos. Escribe las frases.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Repaso: Unidad 3.
Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.
Las Palabras Interrogativas
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
The imperfect tense.
1.4 Numbers.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Las Palabras Interrogativas
2.8 Gustar.
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Las Palabras Interrogativas
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Vámonos Yo _______ cepillo el pelo. a) nos Julio _______ ducha. b) te
Lunes, 29 de febrero de dos mil dieciseis
Vámonos Nunca (never) Nada (nothing) Tampoco (neither, either)
Vámonos Label your next passport → el 24, 25, 27, 28, 31 de octubre
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Vámonos Conjuga los verbos reflexivos. Escribe las frases.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Test Practice Chapter 11.
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your passport.

5.15 Repaso el 8 de febrero

Anuncios Miércoles, el 10 de febrero: Examen Lunes, el 29 de febrero: Duolingo (200 XP) due

Práctica #1 ¿Adónde iba Julia todos los años para su reunión familiar? ¿Con quién iba Julia a las reuniones? ¿Cómo era la abuela Silvia? ¿Cuál era el trabajo de bisabuelo Oscar? ¿Qué siempre hacía bisabuelo Oscar en la reunión? ¿Cómo se llamaban los primos de Julia? ¿Qué siempre hacían los gemelos en las reuniones? ¿A Julia le gustaban las reuniones familiares? Hola, me llamo Julia. Cuando yo era niña, yo iba a Florida con mi familia todos los años para nuestra reunión familiar. Yo iba con mi madre y mi hermana. En Florida, nos quedábamos en la casa de mi abuela Silvia. Mi abuela Silvia era muy buena y paciente. En nuestra reunión familiar, yo veía a muchos miembros de mi familia. Yo veía a mi bisabuelo Oscar, un doctor. Oscar siempre tocaba la guitarra en la reunión. También veía a mis primos Carlos y Isabel. Ellos son gemelos. En las reuniones, ellos siempre cantaban con mi bisabuelo Oscar porque les gustaba cantar mucho. A mi me gustaban las reuniones familiares muchísimo.

Práctica #2 Imagine you’re doing a presentation for your history class about the daily life of an ancient civilization. Write at least 12 sentences about what people in this civilization used to do on a regular basis using only the imperfect. Discuss where they lived, what they ate, activities they did, what they liked, etc. Brainstorm with your table if necessary! Hints: you can talk about a real group of people or make one up. Either way, talk about “ellos”. Use frequency words/expressions (never, always, sometimes, once in a while, etc.).