Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PREPOSICIONES Prepositions.
Advertisements

in on under over around between behind in front of next to
D EMONSTRATIVE A DJECTIVES AND P RONOUNS When you point out specific things, you use demonstrative adjectives and pronouns. A demonstrative adjective.
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Ella está abajo del paraguas
Las preposiciones.
2.2 Estar and Prepositions
Parte B.  el armario  el auditorio  el baño.
Las preposiciones.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Las preposiciones.
Las preposiciones Prepositions of place.
El verbo “estar” con preposiciones y el presente progresivo Español 1: Gramática de Capítulo 5.
Descubre 1 Lección 2 Estructura 2.3 Verbo Estar con preposiciones
REPASEMOS LA TAREA. la tarea p. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English meanings.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
Preposiciones. Preposiciones  Prepositions  Arriba (de)  Above  Abajo (de)  Under  Delante (de)  In front of  Detrás (de)  Behind  Encima (de)
Las preposiciones. El gato está afuera de la pecera. El pez está dentro de la pecera.
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Hoy es el _____ de _____ del __________
Las preposiciones Prepositions of place.
Día 13.
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Día número 97—español 1 El 30 de enero Horario de Asamblea
Un Repaso de las Preposiciones
Día 44 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 40 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 39 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 109—español 1 El 16 de febrero Horario Regular
Vámonos Label your passports: 3, 7, 9 de noviembre for now (will add more later) Write out these sentences in English & Spanish  Mi madre continua regando.
Día número 122—español 1 El 8 de marzo Horario de Inicio Tardío
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día 37 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 111—español 1 El 21 de febrero Horario Regular
Día número 127—español 1 El 14 de marzo
(a la) derecha (de).
Día número 125—español 1 El 12 de marzo
Día número 99—español 1 El 1º de febrero Horario de Inicio Tardío
Día número 140—español 1 El 9 de abril
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
REPASEMOS LA TAREA (miércoles, el 18) HAGAN – Página 60 Inténtalo
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
States where things are located
Las Frases Preposicionales y El Verbo ESTAR
Día número 104—español 1 El 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
Prepositional phrases to express location
Preposiciones de lugar
Día número 123—español 1 El 8 de marzo
Día número 141—español 1 El 10 de abril
Día número 107—español 1 El 14 de febrero Horario Regular
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Día número 126—español 1 El 13 de marzo
LOS PREPOSICIONES.
Día 43 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 105—español 1 El 9 de febrero Horario Regular
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Prepositions.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día 42 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Las preposiciones prepositions.
Día número 100—español 1 El 2 de febrero Horario Regular
Día número 124—español 1 El 9 de marzo
Las Preposiciones.
States where things are located
Transcripción de la presentación:

Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: CONTINUAR con la regla de NO HABLAR INGLÉS. RECUERDEN que (Remember that) es difícil hablar solamente en español, PERO si lo haces, ¡vas a aprender MUCHO! PRACTICAR las 5 conjugaciones para el EXAMEN DE MAÑANA.

debajo de (something) / abajo (depth) PRACTICA las preposiciones del WS azul inglés  español CON TU COMPAÑERO: to the right of = to the left of = next to = around = around here (vague) = through = close; near = far = under; below = on top of; over = in front of = behind= outside of = in /on = inside of = between = toward = a la derecha de a la izquierda de al lado de alrededor de por aquí por cerca de lejos de debajo de (something) / abajo (depth) encima de (something) / arriba de (height) delante de/ enfrente de detrás de / atrás de fuera de (something) / afuera (motion) en dentro de (something) / adentro (motion) entre hacia

Estudiaré todas las noches. ¿Mentirías? PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   TRADUCE con la ayuda de tu folleto de gramática: 1. I will study every night. _________________________ 2. Would you lie (mentir)? _________________________ 3. She survived (sobrevivir)! _________________________ 4. We go to school from Mon to Friday. _________________________ 5. They used to believe (creer) in Santa. _________________________ Estudiaré todas las noches. ¿Mentirías? ¡Ella sobrevivió! Vamos a la escuela de lunes a viernes. Ellos creían en Santa. ESTUDIA este concepto para el EXAMEN MAÑANA.

MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS LA TAREA: MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS STUDY how to conjugate verbs in all 5 tenses from the WS for the EXAMEN MAÑANA. DOWNLOAD and PRINT the Table of Contents (Contenido #1 Sem 2 Español ACC-2017) and organize all your work accordingly. MAKE sure EVERY page has your name and period and every entry has the date. HIGHLIGHT the Apuntes # and ACT # REMEMBER that if you make up the quizlets after they have been recorded in the gradebook, you MUST SEND ME an EMAIL to let me know that I need to update your grade. PLEASE INCLUDE YOUR PERIOD. REMINDER: your grade should reflect your knowledge as well as your responsibility. If a test you took doesn’t reflect what you know, please study, see me, and retake the test to reflect what you know.

Carrera de Burros (Donkey Races)—Continuación (diapositiva # 32) Continuar practicando los cinco tiempos del indicativo sencillos PPT: Indicative—CONJUGATION Carrera de Burros (Donkey Races)—Continuación (diapositiva # 32) 8 equipos Todos escriben la respuesta La persona con el papel del equipo va al frente con la respuesta La SraB cuenta 5, 4, 3, 2, 1 y nadie más puede ir al frente No debes dejar (you shouldn’t allow) que otros equipos vean (see) tu respuesta Todos los equipos con la respuesta correcta mueven un espacio Cambia el papel del equipo con otra persona

REPASAR las preposiciones con el baile de: PER 1: Monse, Xophía e Yvette To the right, right, right, right. To the left, left, left, left. To the back, back, back, back. To the front, front, front, front. To the outside, outside, outside, outside. To the inside, inside, inside, inside. Going down, down, down, down. Going up, up, up!

PER 2: Julian, Adam y Kent To the right (push yourself to the right) To the left (push youself to the left) Below (squat and point down) In front / behind (swing arms in front and behind at the same time) In-si-de (cross arms and put hands into bent elbows) Above (grab something from the sky) Toward (pull it toward you)

PER 3: Matt, Jacob S, Tristen, Austin Y Around (clap twice stir the cake mix) In front of (clap twice Whip to the front) On top of (clap twice put hands on head) Under (clap twice point down) Behind (clap twice point back) To the right (clap twice dab to the right) To the left (clap twice dab to the left) Far from (clap twice squat and point far)

MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS LA TAREA: MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS STUDY how to conjugate verbs in all 5 tenses from the WS for the EXAMEN MAÑANA. DOWNLOAD and PRINT the Table of Contents (Contenido #1 Sem 2 Español ACC-2017) and organize all your work accordingly. MAKE sure EVERY page has your name and period and every entry has the date. HIGHLIGHT the Apuntes # and ACT # REMEMBER that if you make up the quizlets after they have been recorded in the gradebook, you MUST SEND ME an EMAIL to let me know that I need to update your grade. PLEASE INCLUDE YOUR PERIOD. REMINDER: your grade should reflect your knowledge as well as your responsibility. If a test you took doesn’t reflect what you know, please study, see me, and retake the test to reflect what you know.