Module 6 Exam Review.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hagan Ahora Escribe la palabra en español. Escribe la palabra en español. 1. to dance ____________________ 1. to dance ____________________ 2. to sing.
Advertisements

Module 1 Exam Review.
Module 3 Exam Review.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Direct Object Pronouns This material is the property of the AR Dept. of Education. It may be used and reproduced for non-profit, educational purposes only.
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
Direct Object Pronouns This material is the property of the AR Dept. of Education. It may be used and reproduced for non-profit, educational purposes only.
Direct Object Pronouns.  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question What? or Whom? in relation to that verb  Mariano.
Apuntes: Direct Object Pronouns. Direct object pronouns allow us to avoid repetition of nouns!  Why does the following conversation sound silly? Juan:
Please have out: Vocab Packets Go through each slide and figure out what each word from means. Write the translation in your notes. After you complete.
La naranja. los vegetales las judías verdes los guisantes las zanahorias los vegetales; las verduras las legumbres.
Para desayunar El desayuno La mantequilla Para almorzar El almuerzo El sándwich Para cenar La cena El pan.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Please have out: - Yesterday’s culture search on tipping and Casa Botín - Vocab List - Loose leaf for checkpoints.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Present tense conjugations “-er” and “-ir” ending verbs
Vocabulario de capítulo 5
Regular Present Tense -er and –ir Verbs
Regular -ER and –IR Verbs
Direct Object Pronouns
Regular Present Tense -er and –ir Verbs Página 136
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Will be presented in class on Wednesday, Thursday, and Friday
-ER, -IR ending verbs Table of contents #.
Direct Object Pronouns
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 25 de marzo del 2014
Michaelson Unit 3 Lesson 1
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Direct Object Pronouns
Direct object pronouns
¡VáMONOS! (Written) Respond to the following questions in full sentences in Spanish: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo estás? 3) ¿Cuántos años tienes? (A.
Hoy es martes el 17 de enero
Discussion Voice Activity 1.03
-ER, -IR ending verbs Table of contents #22.
Hacer Ahora Saca los cuadernos de actividades
Direct Object Pronouns
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Direct Object Pronouns
Present Tense of –ER & -IR Verbs
ME GUSTA SONG:
Direct Objects & Direct Object Pronouns
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
Trabajo de Entrada NP37 Semana 27.
Calentamiento: Write the whole sentence
Repaso de los pronombres directos
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Direct Object Pronouns
Language Objective: I will learn how to utilize direct object pronouns
Expressing likes and dislikes
Vocabulario: la comida
Quasimodo: Occurrir = to happen.
Regular verbs (endings and responding to personal questions)
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Verbs in the present tense
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Gustar (To Please) like.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
What is direct object?.
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
Module 3 Exam Review.
Present tense conjugation of Regular er/ir verbs
Module 5 Exam Review.
De primer plato… De segundo plato… De postre… Para beber…
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
Identify each activity in Spanish:
Direct object pronouns
Transcripción de la presentación:

Module 6 Exam Review

Which of the following does not fit with the other words? ___ la fresa ___ la zanahoria ___ la uva ___ la manzana ___ la taza ___ el vaso ___ la cuchara ___ la naranja Lesson 6.03 Lessons 6.03 & 6.07

Choose the answer that BEST completes the phrase. Hace mucho frío. Voy a beber ____. la limonada el café el pescado la leche fría Hace mucho calor y estoy en el parque. Quiero ____. el chocolate una limonada el café una sopa Lessons 6.03 & 6.05

Choose the answer that BEST completes the phrase. Hace mucho frío y nieva. Quiero ___. el vaso de leche una limonada el pollo una sopa ¿Qué desea usted, señora? ___ De nada. Gracias. Quiero el pollo Claro. Lessons 6.03 & 6.05

Match the infinitives ___ aprender ___ beber ___ comprender ___ correr ___ leer ___ vender ___ comer ___ abrir ___ asistir ___ escribir ___ recibir ___ vivir to open to understand to live to attend to learn to drink to run to receive to sell to read to write to eat Lesson 6.04

Choose the answer that BEST completes the phrase. Yo... bebo escribo leo como comprendo asisto abro ___cuentos (stories) de Edgar Allen Poe. ___bien las lecciones de álgebra. ___a los partidos (games) de fútbol. ___la puerta. ___poemas en la clase de español. ___muchas papas fritas. ___una Coca Cola. Lesson 6.04

Matching ____ la piña, la uva, la naranja ____ las papas, el maíz, las judías verdes ____ la limonada, la leche, el chocolate ____ el baloncesto, el fútbol, el béisbol ____ el mercado, el supermercado, la biblioteca ____ el mantel, los platos, los platillos ____ la sal, la pimienta la mesa las frutas los edificios los refrescos las especias los deportes las verduras

What is the BEST response? ¿Qué desea usted, señora? ____ No hay de qué. Sí, cómo no. Quiero paella por favor. Claro. Muchas gracias, señor. ____ No hay de qué. Tráigame una ensalada, por favor. Por supuesto. ¿Cómo está usted? Lesson 6.05

Choose the answer that BEST completes the phrases. A las ocho y media de la mañana, toman ______ en España. la cena el almuerzo el desayuno el mantel Uso ____ para cortar (to cut) la carne. el mantel el tenedor el cuchillo la cuchara Lesson 6.05 Lesson 6.07

Direct object pronouns me - me te - you (familiar) lo - him, it (masculine), you (formal, masculine) la - her, it (feminine), you (formal, feminine) nos – us los - them (masculine, or masculine and feminine), you (plural) las - them (feminine), you (plural)

Match the phrase to the direct object pronoun that replaces it. ___ lo ___ las ___ los ___ nos ___ me ___ te el libro las clases nosotros la pluma ti los perros mí Lesson 6.08

Choose the correct direct object pronoun Yo escribo LA CARTA. Yo_____escribo. me te lo la los las nos Ana busca A Mí. Ana____busca. me te lo la los las nos Lesson 6.08

Choose the correct direct object pronoun Paquita tiene MUCHOS LIBROS. Paquita ____ tiene. me te lo la los las nos Ella espera A NOSOTROS. Ella ______ espera. me te lo la los las nos Lesson 6.08

Choose the correct direct object pronoun Roberto espera A PACO. Roberto ____ espera. me te lo la los las nos La profesora mira A TI. La profesora ____ mira. me te lo la los las nos Lesson 6.08

Match the term or name to its definition or description ___ Carnaval ___ vejigante ___ El Greco ___ Toledo ___ el marzipan un artista famoso una celebración que occure inmediatamente antes de la Cuaresma (Lent) el postre típico de Toledo a cross between a clown figure and a devil una ciudad con la influencias de los cristianos, los moros, los romanos, los celtas y los judíos Lessons 6.11 & 12

What to do if you have questions Please contact me if you are not able to find the correct answer or have any questions about this module review. Make sure to give the slide number(s) and specific item(s) in question. It is time for you to call your instructor to review the material in Module 6. Upon the successful completion of this oral assessment, you will receive the exam password. The points you earn from the oral assessment will be added to your exam after you have completed the written portion. ¡Buena suerte!