Empresas Alimentarias

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Impersonal and Passive “Se”
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Composición # 2.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
You have 5 minutes to fill out the information:
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Día número 24 Español 1—Acelerado
¡Los Adjetivos!.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Egg Baby Project Spanish II.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Communicative Objective:
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
You will make a presentation about your family
Día número 53 Español 1—Acelerado
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Development of the concert programme
Antes de empezar Answer the questions using the pictures.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Empresas Alimentarias

Creating your own food related business: Situation: you and your partner are co-owners of a food related business

El nombre/el tipo de su empresa: ¿Cómo se llama la empresa? ¿Es la empresa pequeña o grande? ¿Es la empresa local, nacional, o internacional?

¿Qué tipo de empresa es? supermercado/tienda de comestibles restaurante cafetería carnicería dulcería frutería heladería panadería pastelería pescadería pizzería verdulería carrito de comida empresa de hostelería su propia decición

What products do you sell? ¿Cuáles alimentos venden: frijoles, carne, pescado, verduras, etc.? ¿Cuáles son los colores, los sabores, y los precios de la comida? ¿Hay ofertas? (Are there any specials?)

What strategies will you use to attract customers? Dar cupones o discuentos Publicar anuncios en la televisión, internet, o periódico

Other information about your business to be answered in paragraph: ¿Cuántos empleados hay? ¿Cuánto pueden ganar? ¿Por qué creen que su empresa va a tener éxito? ¿Van a comprar o alquilar el edificio? ¿Qué hace su empresa única? ¿Cuáles son sus horas?

What you need to create (all in Spanish): an interactive poster/flyer using Glogster advertising your business should include pictures, text, and a short video (text and video should focus on using formal commands) a list of products (or menu) (may be included on Glogster; should have at least 8 products) a paragraph answering all questions for any new vocabulary that we haven’t learned, you need to explain what it means

What you should get done today: Go to www.senoritafairchild.weebly.com, Spanish 2 Assignments, and look at PowerPoint Decide what your business is Write down answers to questions on slides 17-21 Brainstorm what your products are Sign up for 1 Glogster account for your group (code: 62446C) (if you start on it, make sure you save it)