Quasimodo: Get playing the verb conjugation tic-tac-toe with your 9 o’clock partner.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las palabras interrogativas
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Las Palabras Interrogativas
Español 3 – Avancemos 3 Unidad 1 Lección 2
El Imperfecto ~The Imperfect Tense~.
The imperfect tense in Spanish is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. Copyright © 2008 Vista Higher Learning.
The imperfect tense in Spanish (the -ABAs and the -ÍAs) is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. © by Vista.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
First Grade Dual High Frequency Words
The imperfect tense in Spanish (the -ABAs and the -ÍAs) is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. © by Vista.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
The imperfect tense.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Review and then say your memory verse to your 6 o’clock partner WITHOUT looking.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Práctica de Unidad 3 – Vocabulario y el Imperfecto
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Quasimodo: Get playing the verb conjugation tic-tac-toe with your 9 o’clock partner

Translating the imperfect: The imperfect in Spanish covers several different types of meanings in the English with just one verb. This can make translations a bit difficult. You’ll find that the translations depend very much on context and sometimes there isn’t just one right answer.

Translating the imperfect: Yo dormía… could be translated as: I slept… Yo dormía mucho cuando era niño. I slept a lot when I was a child. I would sleep… Yo dormía en la cama de mi hermana a veces. I would sleep in my sister’s bed sometimes. I was sleeping… Yo dormía cuando mi hermano llegó. I was sleeping when my brother arrived.

Translating the imperfect: Ellos cantaban… could be translated as: They sang… Ellos cantaban todos los días. They sang every day. They would sing… Ellos cantaban al principio de cada clase. They would sing at the beginning of every class. They were singing… Ellos cantaban mientras el profesor escuchaba. They were singing while the teacher was listening.

Translating the imperfect: Nosotros comíamos could be translated as: We ate… Nosotros comíamos mucho pescado cada verano. We ate a lot of fish every summer. We would eat… Nosotros comíamos manzanas después de escuela muchas veces. We would eat apples after school often. We were eating… Ella salió mientras nosotros comíamos. She left while we were eating.

Imperfect sentence translation: Because of these variations it is important when translating from Spanish to English to pay attention to context and pick the best option given that context. Also, when translating from English to Spanish it is important to focus on what the sentence is saying, rather than trying to complicate things more than necessary through word for word translations.

Práctica: Son las seis 1. Ella cantaba mucho cuando era niña. She sang a lot when she was a child. / She would sing a lot when she was a child. 2. Mientras yo practicaba el piano, mis hermanos jugaban en el parque. While I was practicing the piano, my brothers were playing in the park. / While I practiced piano, my brothers played in the park. 5. He was tall. Él era alto. 6. She ran every day. Ella corría todos los días. / Ella corría cada día. 7. When I was a child, I played soccer. Cuando era niño/a, yo jugaba al fútbol. 8. Sometimes we would eat apples after school. A veces nosotros comíamos manzanas después de escuela.