Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Advertisements

English Lesson 3.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
Exam format Unidad 4 etapa 1
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
The following slides introduce the new verb IR.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
Discussion Voice Activity 1.05
Hoy es martes el ocho de diciembre HAGAN AHORA: Identify the following places A F C E B D El banco El teatro La plaza La playa La biblioteca El estadio.
Entrada: Lugares y cosas que hacer (Entrance: Places & things to do) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. In Spanish,
Chapter 3A Vocabulary. T o talk about places in a community El banco El banco El centro El centro El consultorio El consultorio La estación de servicio.
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.
Tarea diaria 2.1 Repaso: Select the question word or words that best complete each sentence. Hint: One will be used twice! para qué adónde cuántos qué.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Regular Present Tense -er and –ir Verbs Página 136
Sp2 Speaking Finals En mi casa 2017.
Preparación para el Examen 4A
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
End of Year Oral Assessment
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Michaelson Unit 3 Lesson 1
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las compras: Purchases, Practices, and Perspectives
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Talking about where you and others go during free time
Discussion Voice Activity 1.05
SEGUNDO PASO (A que hora…
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Demonstrative adjective
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Enfoque: Videohistoria ¿Qué hiciste esta mañana? p. 132
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
Enfoque: Telling Time (Guided Practice p. 90)
Development of the concert programme
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Final Exam: Speaking Complete the “Final Exam: Verbs for Listening and Reading Sections” Study Guide Use your notes- these are irregular verbs! You will.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business. 3) I can discuss errands and chores I had to do instead of plans to go out over the weekend. Enfoque: ¿Adónde voy? Dibujar: Diseña un plano de ciudad Comparte en grupos pequeños: Present two places and explain what you can do or buy there IN SPANISH! Escribir: Actividad 4 p. 134—"Tengo que..." Hablar: Actividad 5—¿A qué hora se abre? ¿A qué hora se cierra? Hablar: Actividad 7—¿Adónde fuiste? Review preterite (past tense) endings and expressions to talk about the past Discuss the irregular past tense form of "to go" Hablar: Actividad 8 (Take out notes on chores to give excuses on why you could NOT go) Escribir: Actividad 10 ¿Qué hacen las personas? ¿Adónde van?

Enfoque: ¿Adónde voy? Read the following statements and write the name of the place where the person should go to buy or do these things. See pg. 130 or p. 152 to refer to new vocabulary from the chapter. 1. Tengo que comprar frutas, vegetales, queso y leche. ¿Adónde voy? Vas a ____ ____________________________. 2. Necesito sacar un libro para escribir mi informe de la clase de inglés. ¿Adónde voy? 3. Necesito comprar medicina, pasta dental y champú. ¿Adónde voy? 4. Tengo que echar una carta en el buzón y comprar sellos. ¿Adónde voy? 5. Necesito dinero en efectivo y quiero cobrar un cheque. ¿Adónde voy?

Diseña un plano de ciudad Imagine you are a city planner in charge of designing a new downtown shopping center. Read the following descriptions in Spanish and make a blueprint of a town that includes each of the places where people can go to do these errands or buy these products. Label them in Spanish. Be prepared to share in small groups about 2 of the places you included in your design and what people can do or buy there.  Diseña un plano de ciudad

Dibujar: Diseña un plano de ciudad 1. Un lugar para recibir/enviar cartas y paquetes 2. Un lugar para comprar comida, frutas y vegetales. 3. Un lugar para sacar y devolver libros. 4. Un lugar para cobrar cheques y sacar dinero en efectivo. 5. Un lugar para hacer cita con un médico y recibir atención médica. 6. Un lugar dónde puedes comprar medicina y otros productos personales.  7. Dos tiendas de tu gusto (2 stores of your choice). Pueden ser lugares para comprar ropa, zapatos, joyas, equipo deportivo, electrodomésticos, etc. Dibujar: Diseña un plano de ciudad