BELLWORK: SEMESTER II MARCELLA – SPANISH I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Advertisements

Bellwork Siempre escribe la fecha y la pregunta..
Español 1 lunes, el 22 de abril Tarea: página 134 actividades 21 &22 ROUGH DRAFT DUE 4/24.
Vámonos Pick up a green passport. In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s.
Vámonos  Future Tense In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s degree in.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Bellwork: Copy your DLT in English & Spanish.
Hoy es miércoles el 4 de mayo Today is Wednesday, May 4
-Go verbs Tener Expressions Tener que + infinitive Verb + Infinitive
Organización de cuadernos
EspaÑOL I: CapÍtulo 4-2 Jeopardy.
Repaso de Español 1 Vocabulario
Práctica de los Verbos -Ar
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Y7 SPANISH REVISION NOTES – Summer 2017
Possession in Spanish.
Present Tense of IR-to go
Week 28 February 27th- March 3rd
Guía de estudiar – Para Empezar
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Examen de Lección 4 Study Guide.
Irregular - go in yo, e-ie SHOE
Hoy es lunes , el 9 de mayo de 2016 Today is Monday, May 9 , 2016
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1.
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Repaso III Vocabulary Asking Questions
The verbs we know…. SER ESTAR TENER ¿Qué significan estos verbos?
El presente en -AR Today you will learn:
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Ir + a with infinitives.
Saying what someone likes
Warm up 22/8/16 ¿Quién prepara las comidas en tu casa?
El futuro What? How? Examples Practice.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¿Qué actividad es fenomenal? ¿Qué actividad es pésimo?
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Talking about where you and others go during free time
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
The verb IR.
Saying what someone likes
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
A mi me gusta jugar al básquetbol
Guía de estudio Examen del tema 1
Answer in SPANISH in complete sentences!
Ellos van a ver una película.
The present tense of ir and jugar
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
Correct each sentence with correct form of verbs, nouns, accents…etc
INFINITIVOS Capítulo 1A.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Possessive Adjectives
10 ¿qué te gusta hacer? What do you like to do?.
INFINITIVE VERBS PHRASES
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Bellringer 3/8 sabe salen salimos sé sabes
¿QuÉ te gusta Hacer? What do you like to do?.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

BELLWORK: SEMESTER II MARCELLA – SPANISH I

Jueves, el veinticuatro de enero Choose the correct form of QUERER to complete the sentences. Marta y yo ____________ (quieren/queremos) comer. Yo ___________(quiero/quieres) salir. Pablo _____________(queremos/quiere) hacer ejercicio. Juan y Sandra ___________(quiere/quieren) pasear. Eres trabajadora. ___________ (Quieres/Queremos) hacer la tarea.

Viernes, el veinticinco de enero Translate the following sentences into “Inglés”. Me gusta tocar el piano. Quiero patinar. Mañana voy al parque.

Lunes, el cuatro de febrero NO BELLWORK

martes, El cinco de febrero Conjugate the following 2 –AR verbs BAILAR: TO DANCE ESCUCHAR: TO LISTEN (TO)

jueves, el siete de febrero Conjugate the following –AR verbs to complete the following sentences. Yo casi siempre _______________ (hablar) por telefono con mi major amigo. Ella ________(escuchar) a la musica de J.Cole. Cuando hace buen tiempo, mis amigos y yo ____________(jugar) al tenis. Nosotras ___________(bailar) todos los fines de semana. Tú ________(tocar) el piano todos los dias.

Lunes, el once de febrero Conjugate the following –AR verbs to complete the following sentences. Nosotros casi siempre _______________ (nadar) en la piscina con mi mejor amigo en el verano. Yo ________(descansar) cuando hace mal tiempo. Cuando hace buen tiempo, mis amigos ____________(montar) en bicicleta. Tú___________(toca) el piano todos los días. Marta y yo ________(jugar) el tenis todos los fines de semana.

Viernes - el quince de febrero Conjugate IR (to go) to complete the following sentences. Nosotros casi siempre _______________ (ir) a la piscina con mi mejor amigo en el verano. Yo ________(ir) a la casa cuando hace mal tiempo. Cuando hace buen tiempo, mis amigos ____________(ir) al parque. Tú___________(ir) al colegio todos los días. Marta y yo ________(ir) a jugar el tenis todos los fines de semana.

Lunes, el veinticinco de febrero Fill in the correct conjugations for the following verb charts in present tense. IR: TO GO JUGAR: TO PLAY (game/sport)

Martes, el veinte y seis de febrero Fill in the correct conjugation of IR in the following sentences. Yo ___________ al supermercado. Ella _____________ jugar al tenis. Mis amigos y yo ____________ al parque. Ellos __________ a la playa. Nosotros _________ al colegio. Voy Vamos Vas Vais Va Van

Jueves, el veintiocho de febrero Translate the following TENER sentences into English. Use the idioms we have already went over with your flip book. Ella tiene sed porque hace calor. Gustavo tiene veinte años. Nosotros tenemos mucha hambre. Yo tengo sed. Usted tiene diez años.

Viernes, el primero de marzo Use your flip chart and conjugations of tener to translate the following sentences into Spanish. 1. He is thirsty. :_____________________________________ 2. They (mixture) are in a hurry. :_________________________ 3. I feel like listening to music. :___________________________

Lunes, el dieciocho de marzo Write each person’s favorite class (en español). A Lucia le gusta el ejercicio. Me gustan los números. A Jorge y Tomas les gustan las computadoras. Te gusta leer libros. A Rosa le gusta dibujar.

Martes, el diecinueve de marzo Fill in the correct indefinite article (un, una, unos, unas). 1. ___________ amigo 2. ____________ cuadernos 3. ____________ escuela 4. ____________ lapices 5. ____________ casa 6. ____________ pupitre 7. ____________ banderas 8. ____________ sillas

Miércoles, el veinte de marzo Translate the following items below. unas chicas: ______________________ 2. una regla: ________________ 3. unos zapatos: ________________ 4. pocos libros: ______________ 5. muchas carpetas: __________________

Jueves, el veintiuno de marzo Conjugate the following –er or –ir verbs in the sentences below. Yo _____________(leer) los libros en la biblioteca. Marta no ____________ (comprender) el español. Carmen y yo ________________ (escribir) cartas a sus amigos. Ellos ______________ (abrir) la puerta para los estudiantes. A Antonio le gusta ___________ (vivir) en su apartamento.

Viernes, el veinte y dos de marzo Conjugate the following –er or –ir verbs in the sentences below. Mario _____________(leer) los libros en la biblioteca. Yo no ____________ (comprender) el español. Vosotros________________ (escribir) cartas a sus amigos. Los estudiantes ______________ (abrir) la puerta . Mis amigos _____________(comer) la pizza.

On test – Monday 3/25 OPEN NOTE teST Vocab 4.1 The verbs IR and JUGAR Indefinite Articles (un, una, unos, unas) TENER and TENER idioms (flipchart) Regular -er/-ir verb conjugation Irregular –er/-ir verb conjugation

Martes, el veinte y seis de marzo Conjugate the following –er or –ir verbs in the sentences below. Yo no _____________(ver) la respuesta. Ellos____________ (comprender) la literatura. Yo________________ (escribir) cartas a mis amigos. Mateo______________ (abrir) la puerta . Yo no_____________(saber) la repuesta.

Miercoles, el veinte y siete de marzo Conjugate the following –er or –ir verbs in the sentences below. Enrique _____________(salir) con sus amigos. Yo no ____________ (poner) la mesa (the table). Nostros________________ (vivir) en una casa grande. Vosotros______________ (ver) la puerta . Mis amigos _____________(traer) la pizza a la fiesta.

Lunes, el veinte y dos de abril Open your textbook to page 156. Write down the 3 objectives for chapter 5

Martes, el veinte y tres de abril YOU WILL NEED YOUR TEXTBOOK TODAY. GO GET IT! Translate the following phrases into Spanish. Use your 5.1 vocab list to help. blue eyes green eyes brown eyes

Miercoles, el veinticuatro de abril YOU WILL NEED YOUR TEXTBOOK TODAY. GO GET IT! Translate the following phrases into Spanish. Use your 5.1 vocab list to help. Long hair: Short hair: Blonde hair: He has/she has:

Jueves, el veinticinco de abril YOU WILL NEED YOUR TEXTBOOK TODAY. GO GET IT! Translate the following phrases into Spanish. Use your 5.1 VOCAB LIST and POSSESSIVE ADJECTIVE NOTES to help. 1. My cousins (all boys): 2. Our father: 3. His mother:

Lunes, el veintinueve de abril Complete the following phrases by choosing the correct possessive adjective from the parenthesis. Use your possessive adjective chart (note) for help. 1. My friends: (Mis/Mi) amigos 2. Our books: (Nuestro/Nuestros) libros 3. His class: (Su/Sus) clase 4. Their teacher: (Su/Sus) profesor 5. My favorite food: (Mi/Mis) comida favorita