Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-ER, -IR Verbs in the Imperfect El 20 de febrero de 2015.
Advertisements

Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
El Imperfecto Español 2.
Organización de cuadernos
El Imperfecto Español 2.
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
1. When I’m hungry I eat pizza.
Preterite vs Imperfect
Gustar V. Encantar.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos en el imperfecto.
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
El Imperfecto Español 2.
Egg Baby Project Spanish II.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Saying what someone likes
Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Día número 53 Español 1—Acelerado
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Las Palabras Interrogativas
Part II of your project.
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Bailar Tocar Llamar Escuchar Cantar Jugar Estar Gustar
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Test Practice Chapter 11.
Imperfect Interview.
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Las Palabras Interrogativas
What do you need for this class?
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad never _________. I used to go (translate “used to go” as one word) to school.

5.9 El Imperfecto el 1 de febrero

Anuncios domingo, el 22 de enero: Duolingo (50 XP) lunes, el 23 de enero: Prueba 5.2 martes, el 31 de enero: Proyecto 1

Repaso 1) ¿Quién cocinaba desayuno? ¿Qué le gustaba cocinar? 2) ¿Por qué era un poco loco el abuelo? 3) ¿Cuál era el problema de la madrastra y la hermanastra de Cecilia? 4) ¿Cuántos años tenía la prima de Cecilia? ¿Cómo se llamaban sus tres primos? 5) ¿Qué hacían los primos de Cecilia? 6) ¿Con quién vivía Cecilia? A Cecilia le gustaba vivir con tantas personas?

Continua Imagine you’re doing a presentation for your history class about the daily life of an ancient civilization. Write at least 12 sentences about what people in this civilization used to do on a regular basis using only the imperfect. Discuss where they lived, what they ate, activities they did, what they liked, etc. Hint: you can talk about a real group of people or make one up. Either way, talk about “ellos”.

Choose 1 to do today & 1 for tomorrow Option 1: You’re a senior in high school being interviewed for the baby page of your school’s yearbook, and you have to talk about what you were like as a baby. Talk about what you looked like, what you like, what you used to do, etc. Write a draft of what you will say so you don’t mess up! To speak for thirty seconds, you’ll probably need 6-8 sentences. You’ll read this to me for full credit. Option 2: Write a paragraph (at least 12 sentences) about what Beyonce was like as a little girl. Here are some suggestions, but you can be creative. Feel free to make up details but don’t be ridiculous. - Where did she used to live (vivir)? - With whom did she talk every day/week (hablar)? - What did she like (gustar)? (Remember “A ELLA LE…”) - What did she eat (comer)? - Where did she work (trabajar)? - What did they want (querer)? - Where did they always go on vacation (viajar)?