10-15-13 and 10-16-13. Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

11/19 Hagan ahora: Answer the questions below in Spanish, include a.m. and p.m. in your answer. ¿A qu é hora es la clase de ciencias? ¿A qu é hora es la.
This is an interactive presentation
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Saber vs. Conocer To Know.
Wher ever you go Donde tu vayas Artista : Bryan Adams.
ANTE TODO Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Affirmative and Negative Words
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Pronouns after prepositions. Prepositions – As, for, in, on, with etc.) Link a noun or a pronouns with another word in a sentence. – In both English and.
Affirmative and Negative Words
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
gustar with infinitives
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Subject Pronouns and Ser
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and Materiales Escolares lápiz bolígrafo cuaderno libro: Expresate Form pairs according to the chart below. Move desks quickly and.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Indirect Objects and Indirect object pronouns. What is an Indirect object? The indirect object answers the question "To whom?" or "For whom?" the action.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Los interrogativos.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Que tiempo hace 2? ?.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
and Materiales Escolares lápiz bolígrafo cuaderno libro.
and th Block 2 nd Block A Day 2 nd Block B Day.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

and

Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them Turn in ANY missing assignments They will be counted as late; but late is better than a ZERO Lunch Duty

Interpretive Listening Abrázame y (1) como si fuera la primera vez, acércate y entrégate, yo te prometo que (2) te voy a (3). Hoy yo te entrego el (4). Hey, cuando te conocí, me (5)de tí, me hacías tan (6). Yo no supe qué decir al verte frente a mí, es como un (7) que vive en mí. Yo te (8) que decir, al estar junto a tí, nada me importa ya. Y, qué más (9) hacer, (10) tal para cual, nunca he sentido un amor igual. No perdamos más el (11), ha llegado ya el momento. Ven a mí, estoy aquí, para tí por (12).

Interpretive Listening Abrázame y bésame como si fuera la primera vez, acércate y entrégate, yo te prometo que jamás te voy a lastimar. Hoy yo te entrego el corazón. Hey, cuando te conocí, me enamore de tí, me hacías tan feliz. Yo no supe qué decir al verte frente a mí, es como un sueño que vive en mí. Yo te tengo que decir, al estar junto a tí, nada me importa ya. Y, qué más vamos hacer, somos tal para cual, nunca he sentido un amor igual. No perdamos más el tiempo, ha llegado ya el momento. Ven a mí, estoy aquí, para tí por siempre.

Interpretive Listening Text Pg. 112 #1 Listen to each conversation and match it with the appropriate picture

Ponlos en tu cuaderno… To ask what others like to do Pg. 83 To ask how often you do something Pg. 96 To ask what a friend wants to do Pg. 85 Frequency Words los lunes (etc.)Mondays todos los diasEveryday nuncaNever siempreAlways casi (nunca/siempre) Almost (never/always) cadaEach

Presentational Speaking – Choose 1 A) You and your friend are planning what to do this Friday. Ask your friend what he or she usually does on Fridays after classes and with whom. Then say where you like to go and how often you go there. Find out if your friend wants to go with you. B) One student, who is athletic and likes to be outdoors, states two things that he or she does and how often. The other student, who is the quiet, indoor type, replies, stating two activities that he or she often does and when, and then adds one that he or she rarely does. The athletic student then states one thing that he or she never does. C) In pairs have one student interview another about what he or she likes to do. The interviewer should get information about two activities: one for hot, sunny days and one for cold, windy days. He or she should then ask where and how often the other does these activities and with whom.