1. Draw a map of where each kind of book is in the store. The map can be placed in the folder for La Librería. 2. Cut up more library cards.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Las Palabras Interrogativas
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Las Responsabilidades de trabajar en el Banco 1.Mantener el Banco organizado. (Clean up!) 2.Cambiar el señal a Abierto. (Put out the open sign.) 3.Ayudar.
¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
Hazlo ahorael 21 de mayo Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, write down at least one way knowing city vocabulary in.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Hoy es martes, el diez de septiembre
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
Clip Art UNIDAD 1 Lección 1 Table of Contents
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Dibujar.
Hazlo ahorael 22 de mayo Objetivo: SWBAT understand and use the “ir a” construct. Unscramble the following Spanish vocabulary words (check your spelling!):
GETTING AROUND TOWN! Estar y Las Direcciones.. El Verbo Estar Use the verb estar to tell the location direction of people and things. For singular places,
Las Preguntas (the questions) pg
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
¿A qué hora comen el desayuno? Generally, breakfast is at the same time we eat it here in the Estados Unidos.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Question Formation Español Uno.
Alter-Ego Project Exercise 1
Answer the following questions en español.
Gustar V. Encantar.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Interactive Math Notebooks
First Grade Dual High Frequency Words
El secreto de los signos
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Question Formation Spanish I Page 52.
En la tienda / en el mercado
El agua.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

1. Draw a map of where each kind of book is in the store. The map can be placed in the folder for La Librería. 2. Cut up more library cards.

1. Make sign with prices: a. for stamps, stamp = el sello un sello = 1 b. translating, una palabra = 1 word una palabra = 1

1.00 EUR = USD USD = EUR -.5 tarifa 20 Warning: ESP Spain Pesetas is obsolete and is no longer legal tender EUR = ESP 1000 Pesetas = Pesetas = Pesetas = 7

1. Get water from the drinking fountain for the coffee pot and to make juice. 2. Make a Sale sign in Spanish: Every item costs 1! ¡Gran Rebaja! = Big Sale! A bigger sign done on construction paper could add points to your working project. 3. At the end of the period... a. wipe all surfaces with Clorox wipes, and b. wash the cups in the Faculty Lounge.

What would be a big help to Señora and to anyone wanting to use the thread would be if all the thread colors could be wound on a little tab. Start winding! If everyone who works today winds a few colors, most could be done by the end of the day.

Esto es el centro de escuchar y escribir. Aquí puedes escuchar a la música, mirar un video, o usar la poesía magnética para escribir un poema original. Tambien ¡es posible escuchar a la música y escribir un poema a la vez! Pero lo más importante es que es un centro más tranquilo para trabajar.