CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cuento del Gato.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
CINCO MINUTOS Correct the errors: Yo quiere comer. No hay no comer. Yo necesita comer luego. Yo no tiene no comer. No le da mi no comer. Yo quiere comer.
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase,
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
CINCO MINUTOS Organizen las frases siguientes (following) en la orden correcta: 1. Luego, yo decido ir a la casa de mi tia para agarrar dos sandwiches.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
CINCO MINUTOS 1.Mira las palabras en el Levels of Word Knowledge 2.Selecciona las palabras que sabes y las que no sabes 3.Escribe 3 frases con 3 palabras.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
+ CINCO MINUTOS Match the DIBUJO to the correct VOCABULARIO: 1. Siéntate 2. Para adelante 3. Rápido 4. Grita 5. Camina 6. Para 7. Despacio.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Time Expression with Hacer
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Calentamiento Write the answers to each question.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
DO NOW: Solve each math problem
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1.12 Repaso 2 de septiembre.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Don Quijote El día 3.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un rato. 3.Camila y Daniela quieren _________ un sandwich. 4.Yo ________ un carro azul. 5.La chica está _________ porque el chico quiere besarla. 6.No estoy enojada, estoy _____________.

Fecha de hoy Hoy es miércoles, el catorce de octubre de dos mil nueve

Objetivo TSW define and apply target structures to interpret oral cues

Agenda Topic: Mini Cuento – El cuento del gato Cinco Minutos: Fill-in-the-blank Teacher Instruction: Oral story led by teacher with student involvement throughout Guided Practice: Students will act out and respond to oral cues and questions Closure: Re-iterate importance of class participation

Reacciones Positive statement: Ooooh Negative statement: No Problem: Oh no, oh no Question: Answer or Guess if you don´t know Its MY STORY Dont understand

Participation It is extremely important that EVERYONE participates The only way you will learn Spanish is through participation The only way I will know you understand is through your participation If you are not participating, you are considered to be OFF-TASK, and I will give you a VERBAL WARNING and at that point you are at risk of suffering the latter consequences of the infractions chart

Capítulo Uno El cuento del gato

Closure Make notecards of the new vocabulary

Bonus opportunity: Translate vocabulary and prepare for bonus quiz (alternate to project or quiz 3) Home Learning