Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Accents and Punctuation
El pretérito The Preterite
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hay en el salón de clase?
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase,
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Cinco minutos Escribe una historia con las frases: Había Se llamaba Caminaba Miró/señaló Agarró/tiró Empezó a comer/ empezó a hablar (etc) Comió / besó
CINCO MINUTOS Organizen las frases siguientes (following) en la orden correcta: 1. Luego, yo decido ir a la casa de mi tia para agarrar dos sandwiches.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
CINCO MINUTOS 1.Mira las palabras en el Levels of Word Knowledge 2.Selecciona las palabras que sabes y las que no sabes 3.Escribe 3 frases con 3 palabras.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
+ CINCO MINUTOS Match the DIBUJO to the correct VOCABULARIO: 1. Siéntate 2. Para adelante 3. Rápido 4. Grita 5. Camina 6. Para 7. Despacio.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Theme: Expressions using "tener"
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Lesson
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Similarities between English and Spanish
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Que tiempo hace 2? ?.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Señora Campuzano. Complete both blue and white cards Publisher: PRENTICE HALL Dictation teacher: Ms. Campuzano MUST WRITE: 1.A GARDIAN’S NAME 2.ADDRESS.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Check that your essay has your name and period
First Grade Dual High Frequency Words
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Development of the concert programme
Transcripción de la presentación:

Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class and assessed your knowledge in the same general way that you were used to being exposed to in class? What would you change about it? Why? Overall, do you feel that you were prepared for it? Is there anything on YOUR part that you could have done differently? CINCO MINUTOS

PARED DE PALABRAS/ WORD WALL!

FECHA DE HOY Hoy es miércoles, el 19 (diecinueve) de agosto de 2009 (dos mil nueve).

OBJETIVO TSWBAT define and apply first set of TPR phrases

AGENDA Topic: TPR Vocabulario #1 Cinco Minutos: Quiz reflection / Recognize the cognates – matching questions Teacher Instruction/Input/Modeling (20-25 minutes): PPT presentation on the new vocabulary – dictionary, gesture and pronunciation Guided Practice: Dry-erase boards – listening assessment of new vocabulary Closure: Classroom participation incentives Home Learning: Make notecards of Vocabulario #1, read about TPR

COGNATES La profesora El estudiante La clase

VOCABULARIO #1 EspañolInglésFonéticaDibujo Levántate Sientate Rápido Despacio Camina

VOCABULARIO #1 EspañolInglésFonéticaDibujo LevántateStand up! SientateSit down! RápidoFast DespacioSlow CaminaWalk

VOCABULARIO #1 EspañolInglésFonéticaDibujo LevántateStand up!Leh-ban-tah- teh SientateSit down!See-an-tah-teh RápidoFastRah-pee-dow DespacioSlowDis-pah-see-ow CaminaWalkCah-mee-nah

VOCABULARIO #1 EspañolInglésFonéticaDibujo LevántateStand up!Leh-ban-tah- teh SientateSit down!See-an-tah-teh RápidoFastRah-pee-dow DespacioSlowDis-pah-see-ow CaminaWalkCah-mee-nah

Creating sentences – Whiteboard!

Quiz – LETS REVIEW!

TAREA DE CASA (Home learning) Make notecards of Vocabulario #1, read about TPR