Tapas 23-5-18 La llamada Complete the following telephone conversation, which takes place in Puerto Rico. —Hola. —Buenas tardes, señora León. Soy Raquel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Advertisements

Prueba Oral – capítulo 5A
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 19 de marzo del 2013 Propósito # 39: ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre? Actividad Inicial: Copia y responde:
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
Town Festival Project Spanish I Señora Hoffman-Fields.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Objetivo: Which form of estar should be used? What is the difference between ser & estar? Hagan Ahora: Match the activities with the places and write complete.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Quiz – 7-10 minutes.
Ir practice activities
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
To do lists Mark in Green for Vocab.
HAGAN AHORA INSTRUCCIONES: Rellena los espacios con la forma correcta del verbo “necesitar.” (Fill in the space with the correct form of the verb “to.
Partner conversation practice
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Día número 3 Español 1—Acelerado
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Los Pronombres Personales
     .
SEGUNDO PASO (A que hora…
Saying what . you do and do not like
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Day 12 Exploratory 7 de octubre
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
4.7 invitations, ir+a+inf..
You will make a presentation about your family
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Teach me how to conjugate
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Hoy es lunes el veintiocho de enero
Due Now: Write your name on board for presentations
Development of the concert programme
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Describe a las personas con una frase completa.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Describe el pelo de las personas.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Transcripción de la presentación:

Tapas 23-5-18 La llamada Complete the following telephone conversation, which takes place in Puerto Rico. —Hola. —Buenas tardes, señora León. Soy Raquel. —Hola, Raquel. ¿Cómo estás? —Bien, señora León. ¿____________________________________ hablar con Carmen? —No, ella no está en este momento. —¡Qué ______________________________________________________! ¿Dónde está? —En la biblioteca. Necesita leer una novela para la clase de inglés. — ___________________________ que me llame, por ___________________________.

¿Qué te gustaría hacer. - 15 pts ¿Qué te gustaría hacer?- 15 pts., Presentations on jueves/viernes this week! In groups of four, prepare a television broadcast. The show should be an informative one about free-time activities. Different group members report on a variety of topics: the latest movies, sports activities, concerts in town, and popular restaurants. Preparation: • Brainstorm the themes you want to explore in your broadcast. • Create a name for your show in Spanish. • Decide group member roles (example: movie critic, sports expert, food critic, music critic). • Simulate a studio setting with desks and chairs. • Present your show to the class