Open Night / Casa Abierta

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Discussing how often you do things
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Telling Time Grammar Essential #8.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
The Present Tense of tener (to have)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
February 2012 Find whats happening at our school! Become an active member of our learning community! First Grade 306 Crosstimbers Houston, Texas
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Los interrogativos.
On a sheet of paper answer these questions. Do not put your name on it. Be honest with yourself. 1.Before taking the Unit 2 test, how prepared did you.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Que tiempo hace 2? ?.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Back to School - July 19, 2007 Regreso a Clase - 19 de julio, 2007 Welcome Parents Bienvenidos Padres Welcome Parents Bienvenidos Padres.
Las Preguntas (the questions) pg
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
First Grade Dual High Frequency Words
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

Open Night / Casa Abierta 6th Unidos Septiembre / September 2013

Homework policy / Politica de Tareas Homework is an essential part of students’ final grades. Homework is practice and/or application of skills learned in class. Homework should take, under normal conditions, from 15 to 20 minutes per subject every night. An exception to this is when the student is working on an ongoing project. If he/she chooses to work longer for a project, then it will take longer than the usual time frame. Notices and homework will go in one folder. Please, make sure you check your child’s homework/notices folder to check for frequent notices and for current homework.

Homework policy / Politica de Tareas Las tareas son una parte principal de tu nota final. Las tareas son práctica y/o aplicación de las destrezas aprendidas en el salón de clases. Las tareas deben tomar de 15 a 20 minutos por asignatura cada noche bajo condiciones normales. Una excepción a esto es cuando el estudiante opta por trabajar más tiempo en proyectos o tareas especiales, lo cual le tomará más tiempo para completar. Las notas y tareas van a ir a la casa en un cartapacio (folder). Les rogamos que revisen el cartapacio a diario para verificar que no se ha enviado una nota importante a los padres.

Ways to help your child at home/ Formas para ayudar a su hijo en casa Has filled out his/her homework agenda Has a homework folder with only recent homework and notices Does not have loose papers in his/her backpack. All papers should either be in a binder, homework folder, a school portfolio, or the recycling bin. Always has a pencil, eraser, and pen in his/her pencil case.

Ways to help your child at home/ Formas para ayudar a su hijo en casa Ha llenado su registro de tareas o deberes. Tiene solamente tareas recientes en su cartapacio de tareas. No tiene papeles sueltos en su bulto o bolso. Todos los papeles deben estar en su carpeta, cartapacio de tareas, portfolio de la escuela o en la caja de reciclar. SIEMPRE tiene un lápiz, bolígrafo y borrador consigo.

Snacks / Meriendas We want to focus on the nutrition of our students, especially with the city’s efforts to “Shape-Up Somerville” It is important that students have healthy bodies and minds, especially when they are in school.

Snacks / Meriendas Este año queremos realmente centrarnos en la nutrición de nuestros estudiantes, especialmente con los esfuerzos “Shape-up Somerville” Es importante que los estudiantes tengan cuerpos y mentes sanos, especialmente cuando están en escuela.

Grading system / Sistema de notas We use an online grading system called Engrade / Estaremos utilizando un sistema de notas por internet llamado Engrade. www.engrade.com Everyone has received an access code to create their accounts and be able to see their grades online. / Todos los estudiantes recibieron su codigo de acceso y están creando su cuenta para poder ver sus notas desde casa.

Grading system / Sistema de notas (2) Grading system will be based on a letter system that will reflect a percentage, as follows / El sistema de notas está basado en el sistema tradicional de letras que reflejan un porciento : A+ (100-97) A (96-94) A- (93-90) B+ (89-87) B (86-84) B- (83-80) C+ (79-77) C (76-74) C- (73-70) D+ (69-67) D (66-64) D- (63-60) E+ (59-57) E (56-54) E- (53-0)

ESCS has the “write” stuff Our school’s focus is writing in all subjects. / El foco de nuestra escuela es la escritura en todas las asignaturas.

Second Step at ESCS Second Step is an interactive program we’ll do in our classroom 30 minutes per week. / S.S. es un programa interactivo que tendremos en nuestras clases 30 minutos por semana. It helps students develop skills, behaviors, and attitudes / Ayuda a los estudiantes a desarrollar destrezas, comportamientos y actitudes positivas.

Themes covered in Second Step / Temas a seguir en Second Step Empathy and Communication / Empatía y comunicación Bullying prevention / Prevención de abuso entre estudiantes Emotion management / Manejo de emociones Problem solving / Resolución de problemas Decision making / Toma de decisiones Goal setting / Establecimiento de metas Substance abuse prevention / Prevención de abuso de drogas

English Language Arts Interactive Read Alouds to support thinking Independent Reading of “just right” books selected by students Practice of reading strategies, such as questioning, clarifying, summarazing, visualizing, inferencing, etc. Writing with the 6+1 Traits (Ideas, Organization, Sentence Fluency, Voice, Word Choice, Conventions +Presentation

Mathematics We are using a new math curriculum called Connected Mathematics. It is an investigations based curriculum that is directly aligned with the state standards. Skill practice if necessary in addition, subtraction, multiplication, and division

Mathematics (cont.) The units of study include: Factors and multiples Understanding fractions, decimals, and percents Two-dimensional geometry Using fraction operations Two dimensional measurement Computing with decimals and percents Understanding probability Statistics

Ciencias / Science Método Científico Estructura de la Tierra Tectónica de Placas Terremotos, Volcanes, Accidentes geográficos, etc. Cambios en la superficie de la Tierra (Meteorización y Erosión) Introducción a Biología Características de los seres vivos Clasificación / Reinos (Intro) Sistemas del cuerpo humano

Estudios Sociales / Social Studies Estudio de Civilizaciones Antiguas (Geografía, Gobiernos, Logros, Aportaciones, etc): Mesopotamia Antiguo Israel Antiguo Egipto Antigua Roma Antigua Grecia Geografía aplicada a las regiones hoy día Introducción a Mundo y Gobiernos hoy

Thank you very much! ¡Muchas Gracias!