Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*Come más verduras *Toma buenos apuntes *Levanta pesas *Salta a la cuerda *Bebe mucha agua *Practica los deportes *Rema *Llega a tiempo *Escucha al profesor.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Para em[ezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Answer the questions below. Write 3 examples. ¿Qué tiempo hace en el invierno? En el invierno: 1. 2.
Telling Time Grammar Essential #8.
I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish.
Para Empezar Hoy en lunes el veintinueve de octubre Write the times below in Spanish. 2:59- 9:31- 10:04- 5:17- Answer the question below (look at the clock.
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
In your Viva on the contenido page, write: El calendario y los númerospágina dos Remember to use different colors when writing vocabulary and on your.
Etapa 2.1 Present Tense Regular Verbs Verbs that end in -ar.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
Espa ñol 2 Capítulo 10 Preterito vs Imperfecto P ágina 345.
Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker.
Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker.
Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker.
Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
¿Qué te gusta hacer?Gramática 2 Weather expressions Preview Hace and hacer Llover and nevar.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
Bellwork DIRECTIONS: Answer the following question in Spanish and in a complete sentence. ¿Que hora es? DIRECTIONS: Translate the following numbers into.
El tiempo y las estaciones Talking about the weather and the seasons in Spanish Para empezar p
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
___________________ Mi casa es bonita
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Habla del tiempo usando el presente . Hace…Está…Hay…
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
blanco rojo verde azul.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Las reglas de “Resbaladillas y escaleras:”
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
1. ¿Con qué frecuencia usas una pluma?
blanco rojo verde azul.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¿Qué tiempo hace en .....?.
El tiempo Weather #onfleek.
blanco rojo verde azul.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Speaking Assessment Practice
El Tiempo.
¿Qué tiempo hace? Weather in Spanish.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Poster project.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Para el fin de esta leccíon, se puede:
To insert audio you need to be on that slide
El Tiempo.
Transcripción de la presentación:

Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker. Say the weather phrase in Spanish correctly before being able to roll and move again. An answer key is on the third slide, should your child need help. El Tiempo (weather) (5K- 1 st grade)

SALIDA (start) Salta. (Jump.) Pierde un turno (Miss a turn.) Salta. (Jump.) Toma otro turno. (Take another turn.) Regresa un espacio. (Move back 1 space.) Adelanta un espacio. (Move ahead 1 space.) FIN (end)

SALIDA (start) Salta. (Jump.) Pierde un turno (Miss a turn.) Salta. (Jump.) Toma otro turno. (Take another turn.) Regresa un espacio. (Move back 1 space.) Adelanta un espacio. (Move ahead 1 space.) FIN (end) Haytormenta. Hace sol. Hace viento. viento. Hacemal tiempo. tiempo. Estánublado. Hacefresco. Hayniebla. Hace calor. Hace calor. Hacebuentiempo. Estánevando. Está nevando. nevando. Hacebuen tiempo. tiempo. Estánublado. Hace viento. Hace sol.