Hoy vamos a… Conversar, escuchar, memorizar, pensar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
¿Lo Pasaste Bien? Learning Objectives By the end of the lesson…
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Cuentos Érase una vez 5.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Hoy es martes, el 8 de agosto
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Hoy es miércoles el seis de septiembre del 2017.
1ª parte: Saludos, presentaciones, despedidas Libro de texto página 5
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Avancemos 3 – Unidad 2 Lección 1
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Negatives.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Los animales de Australia
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Subject and Stressed Object Pronouns
Warm up.
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Las Palabras Interrogativas
Meta: I can use resources such as my study guide, textbook, e-book student portal, and Quizlet to prepare for my final exams this week. Enfoque: Ser vs.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Hola Siéntate Ven aquí ¿Qué tal? Adiós Por favor Fenomenal Muy bien
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
La hora.
Las Palabras Interrogativas
Write these words and match the school subjects with the objects.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Time Expression with Hacer
Asking Questions ☺.
Las Palabras Interrogativas
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Español 1. Semana 5 Hoy es miércoles, el 6 de febrero de 2019
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Hoy vamos a… Conversar, escuchar, memorizar, pensar

Hola, me llamo ¿Qué tal? Tengo Mi cumpleaños es el Vivo en con Soy Laura. Xavi. Santi. Hola, me llamo ¿Qué tal? 18 de junio. 5 de mayo. 27 de abril. 11 años. 13 años. 12 años. Tengo Mi cumpleaños es el Holanda Italia Costa Rica mi familia. mis padres. mis animales. Vivo en con Anna’s TES resources reminded me of this one! She calls it Trapdoor and it’s brilliant for a) memory and b) speaking (repetition with a reason!) It’s a competitive game in pairs. Each chooses and option for each sentence in their head. One starts reading out loud, trying to anticipate the other’s choices. Each time they make a choice, the partner either nods or shakes his/her head. If the choice is wrong, play passes to the partner who starts the same process. If it is the right choice, the student gets to continue. The aim is to get to the end first. Answers don’t change, so this is also a great memory developer. francés/francesa. inglés/ inglesa. español/a italiano y español. inglés y español. solo español. Soy y hablo