Eday: Assignment done at home if school is cancelled. Lesson 1

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Advertisements

ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Using the sentences in activity 25 page 56, illustrate the food that you will use to answer /complete the statement. Write the name of the item in a colorful.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
La Actividad Inicial Propósito # 48: ¿Qué tiempo hace en el invierno? Indicate if each of the following is associated with el invierno or el verano. 1.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Cuánto? or mucho Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
LOS QUEHACERES DE JORGE
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
701 (pd. 4, rm. 209) -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Tarea diaria 2.1 Repaso: Select the question word or words that best complete each sentence. Hint: One will be used twice! para qué adónde cuántos qué.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Las frases útiles para la clase The following lists of phrases are to be copied and kept in the General section of your notebook. You will be expected.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Capítulo 7 Know this stuff!!!!!!!!!. Write whether or not you used to like doing the following activities when you were younger 1.Trepar a los árboles.
Español 1 El 22 de agosto.
sección escuchada del examen final del primer semestre
Para Evaluar: By now you should know…
Chapter 5 Lessons & Materials
End of Year Oral Assessment
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 1 29 de marzo de 2017.
601 pd. 5 COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY, FEBRUARY 24th Whatever.
¡VáMONOS! (Written) Respond to the following questions in full sentences in Spanish: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo estás? 3) ¿Cuántos años tienes? (A.
Objetivo: to state how often we do things.
Identifying Subject Pronouns
Communicative Objective:
Repaso para el examen final
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Para hacer ahora Identifiquen los números
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Put away everything and have a pencil and an eraser.
1.4 Numbers.
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Speaking assignment: How to be a good ……
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Question Formation Spanish I Page 52.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
Hay… There is… Un gato.
uno dos tres cuatro cinco
¡Música Miércoles! 2/4 Get out a piece of paper for Música Miércoles and copy the following questions. Keep this paper as your Música Miércoles paper only.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Describe a las personas con una frase completa.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
How to ask and answer … In Spanish
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Eday: Assignment done at home if school is cancelled. Lesson 1 El imperfecto Use page 203 in your textbook for help, or your 4-1 notes

You will need the following to complete assignment: Pencil 4-1 notes or textbook page 203 Paper A little bit of enthusiasm!! This power point

Number 1-10 and answer true/false for each statement, then provide ten complete sentences provided more detail. Homework grade 10 points.

De niño (a)…. 1. Siempre compartía mis juguetes. ¿Cuál era tu juguete favorito? 2. Me gustaba leer. ¿Qué te gustaba leer? 3. Era malo (a). ¿Por qué eras malo? ¿Qué hacías?

4. Tenía un perro. ¿Cómo se llamaba tu perro. 5 4. Tenía un perro. ¿Cómo se llamaba tu perro? 5. Jugaba afuera todos los días durante el verano. ¿Con quiénes jugabas? 6. Nunca comía verduras. ¿Te gustaba la fruta?

7. Siempre hacía mi tarea. ¿Cuál era tu clase preferida. 8 7. Siempre hacía mi tarea. ¿Cuál era tu clase preferida? 8. Me bañaba en vez de ducharme. ¿Te duchabas de vez en cuando? 9. Limpiaba mi cuarto. ¿Cuáles eran tus quehaceres? 10. Tenía un apodo. (nickname) ¿Cuál era?