Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La ubicación de los lugares
Advertisements

LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Las preposiciones.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Prepositional Phrases
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
Preposiciones. Preposiciones  Prepositions  Arriba (de)  Above  Abajo (de)  Under  Delante (de)  In front of  Detrás (de)  Behind  Encima (de)
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Vamos a ver... Carmen will study at the library for many hours this weekend. Carmen estudiará en la biblioteca por muchas horas este fin de semana.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Es lunes el veintiocho de noviembre
Avancemos 3 – Unidad 2 Lección 1
Hoy es el _____ de _____ del __________
Las preposiciones Prepositions of place.
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Target: Use IR to say how people get to school
Día 44 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular
Día 40 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
First Grade Dual High Frequency Words
Preterite Tense.
Día 39 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
LECCIÓN 6 Stage 1.
Saying what someone likes
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Saying what someone likes
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
REPASEMOS LA TAREA (miércoles, el 18) HAGAN – Página 60 Inténtalo
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
States where things are located
Día número 104—español 1 El 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preposiciones de lugar
Día número 123—español 1 El 8 de marzo
Prepositions using the verb estar
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Las Palabras Interrogativas
Día 43 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Regular verbs, tener, estar, ir
Día número 105—español 1 El 9 de febrero Horario Regular
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Día número 84—español 1 El 9 de enero
Día número 87—español 1 El 13 de enero Horario Regular
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular
Las Palabras Interrogativas
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Gustar, Interesar, Aburrir
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular
Día 42 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
Ser Y Estar To be
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Día número 124—español 1 El 9 de marzo
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
States where things are located
Transcripción de la presentación:

Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular Your friends are those who want the best for you. Stay away from those who make themselves better by bringing you down.

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: Finish Skit presentations on what you did during Winter Break Prepositions of Location

FINISH SPEAKING TASK #1: Make up a little skit FINISH SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities in a row. You can do other activities besides the ones I used, just be sure to conjugate the verbs correctly. REMEMBER: Hispanics tend to be very dramatic and use their hands a lot when they talk—(Let’s have fun with this! —think Hispanic Soap operas)—so part of your grade will be how exaggerated your acting is! 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details—With whom? Where? When?) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting (make people laugh!)

TRADUCE What did you do? (hacer) I went (ir) I did (hacer) El 17 de enero Pg B APUNTES #1: Intro al Pasado REMEMBER that some verbs are irregular: Hacer = I did/made = hice Ir = I went= fui Some verbs have a spelling change to maintain the correct sound: Jugar = I played= jugué Practicar = I practiced = practiqué REG VERBS in past tense Drop the AR and add É for Yo and ASTE for Tú. Drop the ER/IR and add Í For Yo and ISTE for Tú. TRADUCE What did you do? (hacer) I went (ir) I did (hacer) I rested (descansar) I ate (comer) I opened (abrir) I played (jugar) I took out (sacar)

RESPUESTAS: What did you do? (hacer) I went (ir) ¿Qué hiciste? I did (hacer) I rested (descansar) I ate (comer) I opened (abrir) I played (jugar) I took out (sacar) ¿Qué hiciste? 2. fui 3. hice 4. descansé 5. comí 6. abrí 7. jugué 8. saqué

In the Tú form, AR verbs use ASTE ER/IR verbs use ISTE: What did you do? (hacer) Did you go? (ir) Did you do/make? (hacer) Did you rest? (descansar) Did you eat? (comer) Did you open? (abrir) Did you play? (jugar) Did you take out? (sacar) ¿Qué hiciste? 2. ¿Fuiste? 3. ¿Hiciste? 4. ¿Descansaste? 5. ¿Comiste? 6. ¿Abriste? 7. ¿Jugaste? 8. ¿Sacaste?

(Yo) no fui a la escuela por dos semanas. TRADUCE con tu compañero: 1.What did you do during winter vacation? ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? 2. I didn’t go to school for (por) two weeks. (Yo) no fui a la escuela por dos semanas. 3. I danced with my friends at the party. (Yo) bailé con mis amigos en la fiesta. 4. I painted a picture (cuadro) of the mountains with snow. (Yo) pinté un cuadro de las montañas con nieve. 5. I ran in the park with my dog. (Yo) corrí en el parque con mi perro. 6. I rested a lot in my room (cuarto). (Yo) descansé mucho en mi cuarto. 7. I didn’t do anything fun. (Yo) no hice nada divertido. (Yo) jugué muchos deportes con mis amigos. 8. I played many sports with my friends. 9. I played (tocar) the guitar. (Yo) toqué la guitarra. 10. I went to soccer practice every day. (Yo) fui a la práctica de fútbol todos los días.

Las preposiciones de lugar (WS Apuntes ESTAR + Prepositions of location) To find out where something is located, use the question, ¿Dónde está…? Remember that the verb must change according to the person or object being looked for. ¿Dónde estoy? = Where am I? ¿Dónde estás? = Where are you (informal)? ¿Dónde está usted? = Where are you (formal)? ¿Dónde está él/ella? = Where is he/she? ¿Dónde está la estación de autobuses? = Where is bus station? ¿Dónde estamos? = Where are we? ¿Dónde están mis maletas? = Where are my suitcases? To answer, you start with the correct conjugation of ESTAR + the location. ¿Dónde está la farmacia?  (La farmacia) está en la plaza al lado del banco.

Common Prepositions: to the right of = a la derecha de to the left of = a la izquierda de next to = al lado de around = alrededor de around here (vague) = por aquí through = por close; near = cerca de far = lejos de under; below = debajo de (something) / abajo (depth) on top of; over = encima de (something) / arriba de (height) in front of = delante de/ enfrente de behind= detrás de outside of = fuera de (something) / afuera (motion) in /on = en inside of = dentro de (something) / adentro (motion) between = entre toward = hacia

Distribute Blue WS APUNTES ESTAR + Prepositions of Location Students do activities on the front: Create a charades-type representation for each preposition so they can practice the vocabulary with their compañero.

Watch this video on prepositions in English and come up with your own version in Spanish using as many prepositions from the list as you can.   https://www.pinterest.com/pin/287034176224978452/ Link didn’t work LA TAREA: ESTUDIA: How to conjugate in past tense for YO and TÚ forms: Irregular verbs Hacer & Ir CAR & GAR verbs Regular AR/ER/IR verbs CREATE a Charades-type motion for the prepostions of location so you can memorize them easier.