Día número 92—español 1 El 22 de enero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Irregular Preterite Verbs Unit 3, lesson 2. Irregular Preterite Verbs Happen in the past, over and done with. There is a whole set of irregular preterite.
Advertisements

Take notes and complete ACTS
Preterite = past Necesitas una hoja de papel
Preterite Up to now we’ve practiced –ar regular verbs in the preterite or past tense. Today we’ll learn –ir/-er preterite verb endings.
One of the Past Tenses in Spanish El Pretérito -AR Verb Endings Yo – é Tú – aste Él/Ella/Ud. – ó Nosotros(as) – amos Ellos/Ellas/Uds. - aron -ER/-IR Verb.
Repaso de preterite. Regular –ar endings Endings Yo –Nosotros(as) Tú –Vosotros (as) - asteis Usted, él, ella –Ustedes, ellos(as) - - é -aste -ó -amos.
IMPERFECTO DEL SUBJUNTIVO Por Diana Forrest. In the past of course! Past 10 minutes or 100 years ago. No importa cuando. Usa el imperfecto del subjuntivo.
Brilla, Brilla, Estrellita. Los Pretéritos Irregulares U-Stems Estar (to be) estuv- Tener (to have) tuv- Poder (to be able to) pud- Poner (to put) pus-
ESPAÑOL 2, el 16 de noviembre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra.
El pretérito. Definición del pretérito The preterite tense is used to express actions that began and ended at a definite time in the past.
La canción de los pretéritos. La cucaracha verbs Tener es tuve Estar estuve Ir es fui y también ser Poner es puse Poder es pude Traje es para traer Hacer.
The Preterite Tense Spanish 1 – 6.2.
The PAST Tense in Spanish There are 2 slide shows here
Las irregularidades en el pretérito.
El Pretérito: Regular e Irregular
The preterite is used to express the past tense.
The preterite is used to express the past tense.
Irregular Preterite verbs
-original PowerPoint was created by Mrs. Shirley of Broken Arrow, OK
Preterite of “ar” Verbs
Preterite Tense.
Irregular preterite verbs and SOLE verbs!! Unidad 3-2
Verb Conjugation IN PRETERITE TENSE Continued….
irregular stems and endings
Día 58-NS & NM el 9 de noviembre Horario regular
Día número 78 Español 1—Acelerado
Preterite -ER / -IR Verbs and Dar / Ver
Notes #2: El pretérito.
Español Avanzado—Repaso del Preterito
Día número 98—español 1 El 30 de enero
El Pretérito vs El Imperfecto
Estar- to be.
Alrededor del mundo All preterite ch 2-1.
Diagrama de Conceptos (Graphic Organizer) del Pretérito
Día número 72 Español 1—Acelerado
Presente – Present tense
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Día número 75 Español 1—Acelerado
Día número 90—español 1 El 18 de enero
Día número 73 Español 1—Acelerado
Día 90-NS & NM el 18 de enero.
Día número 89—español 1 El 17 de enero
Apuntes 1-2: los irregulares del pretérito
Capítulo 3 Spanish II.
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Día número 91—español 1 El 19 de enero
Día número 84—español 1 El 9 de enero
Irregular preterites.
(Notice the double negs in Spanish)
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Día número 93—español 1 El 23 de enero
Día número 97—español 1 El 29 de enero
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Día número 74 Español 1—Acelerado
Preterite –ER and –IR Endings
Día número 95—español 1 El 25 de enero
Notes #2: El pretérito.
Irregulares El Pretérito.
Día número 99—español 1 El 31 de enero
El pretérito past tense.
Día 91-NS & NM el 19 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 96—español 1 El 26 de enero
¡Exprésate! DOS Chapter 2-2
Diagrama de Conceptos (Graphic Organizer) del Pretérito
Día 92-NS & NM el 22 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Lab Day Yesterday we briefly went over the Preterite conjugations.
The Preterite or the Imperfect????
Transcripción de la presentación:

Día número 92—español 1 El 22 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |   

LEER EL BOLETÍN DEVOLVER el examen ¿Qué hiciste?

Meta (Goal) de Hoy es: REPASAR ¿Qué es el PRETÉRITO? ¿Cómo se conjugan los verbos REGULARES en el Pretérito? ¿Cómo se conjugan los verbos IRREGULARES en LA FORMA DE “yo” en el Pretérito? La Tarea MEMORIZE the Spanish Interjections AND Notes on the Preterit. MEMORIZE your lines for the skit.

How awful!  ¡Qué barbaridad! You don’t say!  ¡No me digas! Really?  El 17 de enero APUNTES #3: Spanish interjections: ¡ESTUDIA para el SKETCH (SKIT)! How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  Poor baby!  What a shame!  ¡Qué barbaridad! ¡No me digas! ¿De verdad? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! ¡Lo siento! ¡Pobrecito/a! ¡Qué lástima!

Saquen (Take out) la copia de su sketch (skit). La SraB va a estampar LA TAREA mientras ustedes practican las canciones de Los verbos regulares del Pretérito (AR preterit is …ER/IR forms are…) Los verbos irregulares del Pretérito (la canción de Fui-Fui)

Regular Preterite Verb Endings For : –ar verbs Yo - é Tú - aste Él - ó Nosotros - amos Ellos - aron For : –er/-ir verbs - í - iste - ió - imos - ieron

Traduje—al inglés/español! Fui-Fui Song   Fui, Fui Vi, Di, Vine Tuve, Hice, Puse, Estuve Quise, Pude, Supe, Dije Traje y Anduve Conduje Cupe Traduje—al inglés/español! I was, I went I saw, I gave, I came I had, I did/made, I put, I was (condition) I wanted/tried, I was able to, I found out, I said/told I brought, I walked I drove I fit I translated—to English/Spanish!  

“Title of your scene” por Names Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… Act out the scene and your partner will react with 3 interjections. End with ¡EL FIN!

PER 1 Voluntarios Paola F Marlene V Adrian A Nishita D Alex Vite ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 1 Voluntarios Paola F Marlene V Adrian A Nishita D Alex Vite Vivian G Erick S Christopher O VanessaB Sebastian C PER 1 Alisa M Kayla C Mickee A Ameya P Joseph A Abby W Adrian R Micah T Lindsay L Scarlet M PER 1 Derek J Sabrina R Elizabeth F Dylan T Isaiah M Sydnie Strycula Emily T Jacob I Lilian H Samuel O PER 1 David Q Dibyesh S Vanessa N Omar F Maya B Kyra G Sarah J

How awful!  ¡Qué barbaridad! You don’t say!  ¡No me digas! Really?  Oye, ____ ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  Poor baby!  What a shame!  ¡Qué barbaridad! ¡No me digas! ¿De verdad? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! ¡Lo siento! ¡Pobrecito/a! ¡Qué lástima!

“Title of your scene” por Names Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… Act out the scene and your partner will react with 3 interjections. End with ¡EL FIN!

PER 2 Voluntarios Scott H Luis D Odalis G Dayanara A Claudia F ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 2 Voluntarios Scott H Luis D Odalis G Dayanara A Claudia F Margarita F Roberto S Melody N Alex A Daniel T PER 2 Emily Yu Christopher C Savanna C Sam G Hannah O Caleb W Aisyah S Liam H Ella E PER 2 Gabriel M Cassie S Nathaniel R Nia G Mitchell J Joshua M Hailey M Derrick C Kate R Gia Davila PER 2 Emily R Chris Ayala David M Ryan S Jared R Anais A Matt H

How awful!  ¡Qué barbaridad! You don’t say!  ¡No me digas! Really?  Oye, ____ ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  Poor baby!  What a shame!  ¡Qué barbaridad! ¡No me digas! ¿De verdad? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! ¡Lo siento! ¡Pobrecito/a! ¡Qué lástima!

PER 3 Voluntarios Edward A Francesca P José S Abel T Jarat A Angela Ch ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 3 Voluntarios Edward A Francesca P José S Abel T Jarat A Angela Ch James L Kaitlin P Lauren W 10. Mickee Aguirre PER 3 Jena O Oscar C Raphael S Jeremías R Matthew E Fátima B Zack B Alexis M Cameron B Amanda K PER 3 Isabella C Isabella F Qays J Sophia O Isabelle O Vincent S Kayla D Mailynn F Brianna R Alicia S Josh Estrada Paul T Jaycee B Elisa G Kiaria N Isaiah H Olivia S

“Title of your scene” por Names Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… Act out the scene and your partner will react with 3 interjections. End with ¡EL FIN!

How awful!  ¡Qué barbaridad! You don’t say!  ¡No me digas! Really?  Oye, ____ ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  Poor baby!  What a shame!  ¡Qué barbaridad! ¡No me digas! ¿De verdad? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! ¡Lo siento! ¡Pobrecito/a! ¡Qué lástima!

Meta (Goal) de Hoy es: REPASAR ¿Qué es el PRETÉRITO? ¿Cómo se conjugan los verbos REGULARES en el Pretérito? ¿Cómo se conjugan los verbos IRREGULARES en LA FORMA DE “yo” en el Pretérito? La Tarea MEMORIZE the Spanish Interjections AND Notes on the Preterit. MEMORIZE your lines for the skit.