Día número 159—español 1 El 10 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos reflexivos Introducción.
Advertisements

REFLEXIVE VERBS Ch 2-1. Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. It is like looking in the mirror.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
#2A REFLEXIVE VERBS – a verb in which the person does the action for/to himself. These verbs use “se” at the end of the infinitive. Ex: lavarse los dientes.
REFLEXIVE VERBS Ch Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. -It is like looking in the.
Español 2 Reflexive verbs. Let’s talk about the verb… ‘to wash’ Name several things you can wash… I wash my clothes, I wash my car, I wash the dishes,
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example, washing your hands or brushing your teeth are reflexive actions.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Present Tense of -ar Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
El Imperfecto Spanish Club-1 presentation.
Hazlo Ahora.
Reflexive verbs & Reflexive pronouns
VERBOS REFLEXIVOS LOS APUNTES.
Present tense of regular –ar verbs
REFLEXIVE VERBS Please take notes on this very important concept!
Hoy es lunes el siete de noviembre
Verbs that are done to oneself
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Los verbos reflexivos Reflexive verbs are used to describe an action done to ONESELF. Ej. : Me cepillo los dientes. The Reflexive pronouns must match the.
Español 2 Avancemos 8.1 Reflexive Verbs.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Verbs that are done to oneself
Final Exam Topics Present tense conjugations Regular and irregular
First Grade Dual High Frequency Words
Verbs that are done to oneself
La rutina diaria – los verbos reflexivos
There are only three irregular verbs in the imperfect:
Stem Change Verbs.
Día número 27 Español 1—Acelerado
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
Día número 150—español 1 El 27 de abril
Infinitive reflexive & vocabulary words Sp2 – Mi Día
Día número 117—español 1 El 28 de febrero
Día número 163—español 1 El 16 de mayo
Día número 129—español 1 El 16 de marzo
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Vuelve al futuro.
Día número 154—español 1 El 3 de mayo
Imperfecto.
El Imperfecto de los verbos
El futuro Future tense.
Warm up.
Día número 119—español 1 El 2 de marzo
Los Verbos Reflexivos en español….
Día número 157—español 1 El 8 de mayo
Día número 107—español 1 El 13 de febrero
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
R2-2A Apuntes #1 REFLEXIVE VERBS.
Día número 164—español 1 El 17 de mayo
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Día número 151—español 1 El 30 de abril
El imperfecto.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Bellringer 4/30 22 days! To review the pronouns used with gustar, fill in the blank with the correct one. Write sentences. (Look at your verb sheet if.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 161—español 1 El 14 de mayo
Día número 162—español 1 El 15 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 110—español 1 El 16 de febrero
Día número 156—español 1 El 7 de mayo
Día número 158—español 1 El 9 de mayo
Día número 59 Español 1—Acelerado
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
EL IMPERFECTO.
Día número 118—español 1 El 1º de marzo
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
Transcripción de la presentación:

Día número 159—español 1 El 10 de mayo Cheer up! = ¡Ánimo! Bring yourself to do something = ¡Anímate! (Espero) que tengas…! (I hope) you have… lleno de = full of cosas = things la vida = life el cambio = change POR = For / BY

Leer el boletín SAY: FELIZ Día de Las Madres to your mom today. https://docs.google.com/document/d/1I215bD5q6q2GtjYjgfHrm2JGwpSwYz77seu6vpoZWhA/edit?ts=5af3796b SAY: FELIZ Día de Las Madres to your mom today. It is Mexican Mother’s Day!

CORREGIR WS 101 Reflexive Verbs   Name two ways you can know if a verb is reflexive: __________________________________________________________________ II. What are the reflexive pronouns? Yo _____ Nosotros _____ Tú _____ Vosotros _____ Él/Ella/Ud. _____ Ellos/Ellas/Uds. _____ The person doing the action is receiving the action. The infinitive ends in “se”. ME NOS TE OS SE SE ATENCIÓN: Use a definite article (el, la, los, las) INSTEAD of a possessive adjective with clothes and body parts when you use a REFLEXIVE VERB. For example: I brush MY teeth.  Me cepillo LOS dientes. NOT “mis” dientes.

Reflexive or non-reflexive? Write in the reflexive pronoun if needed.   1. Yo _______ cepillo los dientes dos veces cada día. 2. Tú _______ bañas a tu perro. 3. Él _______ afeita todos los días. 4. Nosotros ______ secamos a nuestro perro después de bañarlo. 5. Ellos no ______ duchan todos los días. ME X SE (his face?) X SE

Conjugate the given verb. Careful, some are reflexive and some are not!   6. Yo _________________________ (cepillar) los dientes a mi perro. 7. Tú __________________________ (levantarse) muy temprano cada día. 8. ¿__________________________ (bañar) usted al bebé todas las noches? 9. Nosotros _________________________ (levantarse) para ir a la escuela. 10. Uds. __________________________ (despertar) al bebé y ahora está llorando (crying). LE CEPILLO TE LEVANTAS BAÑA NOS LEVANTAMOS DESPIERTAN

Me despierto temprano para ir a la escuela. Translate. Note that much of the vocabulary can be found on this WS.  1. I wake up early (in order to) go to school. ______________________________________________________________ 2. At what time do you get up every day? _______________________________________________________________ 3. He shaves every morning. ________________________________________________________________ 4. We brush our teeth in the morning and at night. 5. Do you guys dry your hair with a blow dryer (una secadora de pelo)? Me despierto temprano para ir a la escuela. ¿A qué hora te levantas todos los días? (Él) se afeita todas las mañanas. (Nosotros) nos cepillamos los dientes en la mañana y en la noche. ¿Se secan ustedes el pelo con una secadora de pelo?

ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? 30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 Review the Imperfect 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 9th grade assembly affecting 3rd period. 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: IR (to go) ¿Cómo eras tú de niño/a? IR (to go) iba, ibas, iba, íbamos, iban SER (to be) era, eras, era, éramos, eran 1. ¿Dónde vivías? VER (to see) veía, veías, veía, veíamos, veían 2. ¿A qué escuela asistías? For ALL other verbs, drop the –AR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --aba --ábamos 3. ¿Qué te gustaba? --abas --abais --aba 4. ¿Qué no te gustaba? ¿por qué? --aban drop the –ER or –IR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --ía --íamos --ías --íais --ía --ían

¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! are on ALL papers! Highlight Labels! Fecha ¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! INDICE #3—SEM 2 Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Highlight Labels! Pg    SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES El 27 de abril APUNTES # 8: Verbs to talk about likes and dislikes A Voc útil Ir (to go) Dar (to give) Infinitives for fui-fui song Ser (to be) Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This paper) A  SECCIÓN B PRÁCTICAS El ___ de mayo Práctica #1: B Práctica #2: Práctica #3: Práctica #4: Práctica #5: SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL C  La Cultura #1: La independencia de México La Cultura: El día de los muertos VS Halloween C el 20 de marzo La Cultura #2: Bajo la misma luna—15 oraciones de la película el 21 de marzo --15 oraciones más El 7 de mayo La Cultura #3: el Cinco de Mayo SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de sept Los Números (blanco) Guía de Pronunciación  el 1 de feb Stem-changing Verbs (rosado)  WS Ser, Estar, Tener (Rosado) el 20 de feb WS 101 SER vs ESTAR El 20 de abril WS Apuntes y practica Mandatos Informales (Rosado) El 25-26 de abril WS Apuntes Direct Object Pronouns (Rosado) El 2 de mayo WS Verbos Reflexivos (with pictures & verbs) El 8 de mayo GRAMMAR BROCHURE Unused Pases de Tarea & Old Tests DO NOT include your current Crónica!

SAQUEN el folleto (brochure) de gramática. THERE ARE SEVERAL WAYS TO TALK ABOUT THE FUTURE: 1. Use IR a + Infinitive to talk about what you are GOING TO DO: I am going to travel (viajar). (Yo) voy a viajar. 2. Use QUERER (ie) + Infinitive to talk about what you WANT TO DO: (Yo) quiero jugar al fútbol profesionalmente. I want to play soccer professionally. 3. Use the FUTURE TENSE to talk about what you WILL DO: (Yo) seré rico. I will be rich.

2. You will earn (ganar) a lot of money. (Tú) ganarás mucho dinero. TO CONJUGATE IN THE FUTURE TENSE (see the grammar brochure) and practice with the following verbs: REMEMBER to ADD the ending to the INFINITIVE! 1. I WILL study. (Yo) estudiaré. 2. You will earn (ganar) a lot of money. (Tú) ganarás mucho dinero. 3. He will travel (viajar). (Él) viajará. 4. We WILL buy (comprar) a new house. (Nost) compraremos una casa nueva. 5. They WILL be rich. (Ellos) serán ricos TO CONJUGATE IRREGULAR VERBS IN THE FUTURE TENSE (see the BACK of the grammar brochure)

TO CONJUGATE IRREGULAR VERBS IN THE FUTURE TENSE (see the BACK of the grammar brochure) 1. I WILL HAVE a big house with a pool. (Yo) tendré una casa grande con una piscina. (Tú) podrás comprar un avión 2. You WILL BE ABLE TO buy a plane (avión). (Él) querrá muchos carros. 3. He WILL WANT many cars. (Nosotros) saldremos con personas famosas. 4. We WILL GO OUT WITH famous people. 5. Everyone WILL know (saber) my name. Todos sabrán mi nombre.

LA TAREA: Página 8: ¿Cómo será su futuro? A minimum of 5 sentences to say what Peanut’s life will be like in the future Include his/her goals (metas), dreams (sueños) and/or future accomplishments (logros) Include conjugations in the future tense to tell what (s)he WILL do Include the conjugation of IR A + Infinitive to tell what (s)he IS GOING to do and the use conjugation of QUERER + Infinitive to tell what (s)he WANTS to do in the future Page is numbered and includes picture(s) & TYPED (or NEATLY printed) Text