ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Affirmative Tú Commands n You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú. n You take the 3rd person form of the verb.
Advertisements

CONTENT OBJECTIVE: I. W. B. A. T
os direct object pronouns me te lo / la los / las nos
Gramática CONTENT OBJECTIVE: I.W.B.A.T. use and differentiate between DIRECT and INDIRECT OBJECT PRONOUNS.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Me llamo ________ Clase 6nh(602) La fecha es el 6 de febrero del 2013 Propósito # 39: ¿Te gustan los deportes? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Qué
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
direct object pronouns
en el desayuno for breakfast el yogur n yogurt el cereal n cereal.
Affirmative Tú Commands
El desayuno breakfast. el almuerzo lunch la merienda snack.
Los Mandatos To give a command to someone you address as tú…we use the informal command form.
Objetivos 1)to revise basic foods 2)To revise how to use the verb gustar 3) to learn 13 items you might have for breakfast 4) To learn how to say what.
Huele horrible me gusta comer es asqueroso es bien para la salud es delicioso prefiero comer caramelos sabe bien es para ayudarte a concentrar I like to.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Affirmative and Negative Words
El mandato afirmativo (tú)
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Affirmative informal commands with pronouns
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
In English & in Spanish we say:
Los objetos directos página 212 ¿Qué es un objeto directo? o o A direct object is the person or thing receiving the action of the verb. Ejemplos o Pongo.
Los objetos directos (direct objects) página 212.
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is the subject, the.
Palabras afirmativas y Negativas
Breakfast. El desayuno toast El pan tostado cereal.
Jeopardy Vocab 2ExpresateCommands Direct Objects Commands w/ D.O. Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Informal Affirmative Commands-to tell a friend/child to do something(to boss them around ) We can think of the formation of the Tú commands one of two.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
1.Look at the following grid of words. 2.Try to make 4 groups of words, each of which are related to each other in some way. 3.Give each group a name.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Direct and Indirect Object Pronouns
Mandatos + (Affirmative (Positive) Commands)
Affirmative Tú Commands U5L2 n Use affirmative tú commands to someone you address as tú. n You take the 3rd person form of the verb.(él/ella)
Gramática 6.2 Direct Objects and Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
Capítulo 6B Los Mandatos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Direct Object Pronouns. What is a direct object? A direct object is a noun that directly receives the action of the verb. A direct object is a noun that.
Los objetos directos Direct object pronouns. A direct object tells who or what receives the action of the verb. - Devolví el libro. (I returned the book,
Los Mandatos Familiares Irregulares Unidad 5 Etapa 1 Pág. 322
El imperativo con Ud. Y Uds. Telling people what to do…nicely.
Tú Commands Pages 102 and 132. When do I use tú commands? You use the tú command when you are giving advice telling someone you know what you want them.
Comer- to eat Yo como- I eatNosotros comemos- We eat Tú comes- You eatVosotros coméis- You all eat- Españna Él come- He eatsEllos comen- They eat Ella.
Direct Objects Commands With pronouns Cultura Pronunciation.
“Peg, ¡cocina una cena y limpia la casa!” “Al, ¡haz más dinero y cómprame unos zapatos bonitos!”
El bróculi- no Las espinacas- no El pan dulce- sí El arroz- no El pollo- no ¿Dulce?
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
Vamos a decir una frase para cada opinión.
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
¿QUÉ HAY DE CENA? DISCUTIR COMIDA Y AYUDAR EN LA COCINA.
El Complemento Directo Primero vamos a repasar en inglés lo que son : Complementos Directos Do you drink coffee? Yes, I drink coffee. What is the verb.
Unidad 2 Etapa 2 Vocabulario. Warm up #3  Conjugate the following verbs:  Hablar  Ayudar  Escuchar.
Almorzar (o>ue) to eat lunch. el arroz rice el bróculi broccoli.
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 11 de marzo del 2014
Affirmative TÚ COMMANDS
Calentamiento: Suggest something from the menu to each person
Target: Talk about eating; restaurants
Affirmative Informal Commands
ME GUSTA SONG:
Offering help and talking about chores
Calentamiento: Write the whole sentence
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
poder (ue) – to be able to, can el plato hondo – bowl la servilleta –
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
What do you have for breakfast?
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2 ¡A COMER! ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2

¿Qué quieres hoy de almuerzo? Almorzar To talk about meals ¿Qué desayunas? What do you eat for breakfast? Desayunar To eat breakfast ¿Qué quieres hoy de almuerzo? What do you want for lunch today? Almorzar To eat lunch ¿Qué hay de cena? Tengo mucha hambre. What’s for dinner? I’m very hungry. Cenar To eat dinner

El desayuno breakfast Los cereales El durazno La naranja La manzana El chocolate El café con leche El pan tostado Los huevos El tocino El pan dulce

Las zanahorias El arroz El pescado El maíz Las espinacas El bróculi El pastel La carne El pollo

To offer help ¿Necesitas ayuda? Ayudar ¿Puedo ayudar? ¿Pongo la mesa? Do you need help? Ayudar To help ¿Puedo ayudar? Can I help? ¿Pongo la mesa? Should I set the table?

To give instructions (commands) Sí, saca el pollo y ponlo en el horno. También pon las tortillas en el microondas. Yes, take out the chicken and put it in the oven. Also put the tortillas in the microwave. Saca is the informal command of sacar which means “to take out” Pon is the informal command of poner which means “to put” or “to set” Horno - oven Microondas - microwave

To give instructions (commands) Saca el flan del refrigerador. Take the flan out of the refrigerator ¿Por qué no preparas los sándwiches? Why don’t you prepare the sandwiches?

To give instructions (commands) Sí, ponla, por favor. Yes, set it, please. Pon is the informal affirmative command of poner which means “to put” or “to set” la is the direct object pronoun that takes the place of “la mesa”. It is attached to the command.

¿Cuáles de estos alimentos comes para el desayuno y cuales para la cena? El tocino El pan tostado El pescado El maíz Las espinacas El bróculi Las zanahorias El café con leche El arroz con pollo La carne con verduras Alimentos = food