CHISPA – EL 22 DE OCTUBRE Conjuga la forma correcta de “ser” o “estar”: Juana _______ muy cansada. Yo ______ estudiante a Anchor Bay. La profesora ________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

TIENEN 5 MINUTOS Objective:
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
¿Qué desayunas? Objetivo;
Calentamiento Translate: *We are smart.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Description Sentences
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Los adjetivos demonstrativos
Los Juegos Olímpicos.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Español 1 29 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
Escribe the correct translation of each phrase
¡Los Adjetivos!.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Calentamiento: Write the whole sentence
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Martes, el 27 de octubre.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Chispa – el 14 de enero *You need the handout I gave you with the project description and rubric on the back. You will submit it with your script. There.
Gustar (To Please) like.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
CHISPA – EL 12 DE NOVIEMBRE
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
El 5 de febrero de 2019 Take a “Chispa” sheet from the podium and answer the following question under “Respuesta”: Reflect back on first semester. Think.
Description Sentences
Gustar, Interesar, Aburrir
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Transcripción de la presentación:

CHISPA – EL 22 DE OCTUBRE Conjuga la forma correcta de “ser” o “estar”: Juana _______ muy cansada. Yo ______ estudiante a Anchor Bay. La profesora ________ enferma hoy. El partido _________ a las siete de la noche. La cama _________ al lado de la ventana. Mis amigos __________ muy graciosos. La fiesta __________ en mi casa el viernes. ESTÁ SOY ESTÁ ES ESTÁ SON ES

1st hour Door Sra. Okray’s desk FRONT

3rd hour Door Sra. Okray’s desk FRONT

4th hour Door Sra. Okray’s desk FRONT

5th hour Door Sra. Okray’s desk FRONT

6th hour Door Sra. Okray’s desk FRONT

Today’s Agenda Collect “Spot the Errors” worksheet Go over tests Vocabulary 6.1

What will you do differently to prepare for the next test?

CHISPA – EL 23 DE OCTUBRE Write whether you think you would use “ser” or “estar” if you were to translate each sentence: These fries are very hot. Buddy’s pizza is so good. Key Lime pie is very tart. Is your hamburger good? This soup is cold! estar ser ser estar estar

Today’s Agenda Go over “Spot the Errors” worksheet Vocab 6.1 Review “Matamoscas” Using “ser” and “estar” with food (powerpoint) Practice activities

If I’m eating pizza right now, and I want to say that it’s good, how would I say that in Spanish?

CHISPA – EL 24 DE OCTUBRE Conjugate the verbs “ser” and “estar. ” SER CHISPA – EL 24 DE OCTUBRE Conjugate the verbs “ser” and “estar.” SER ESTAR soy somos estoy estamos eres sois estás estáis es son está están

LA ORDEN DEL DÍA Vocab 6.1 Review “Quiz Quiz Trade” Review using “ser” and “estar” with food (team activities) Practice activities (book)

Roundtable – Ser v. Estar 1. What did we learn yesterday about ser and estar in relation to food? -1 sheet of paper -Each student writes one thing and then passes the list to the right 2. List examples of sentences where you would use “ser” and “estar” in English -Same sheet of paper, on back -Two columns

CHISPA – EL 25 DE OCTUBRE Escribe en inglés: ¿Qué desea usted? ¿Nos trae la cuenta, por favor? Quisiera la sopa de verduras. ¿Qué tal está el helado? No estoy de acuerdo. Para tomar, quisiera un café. What would you like? Could you bring us the bill, please? I would like the vegetable soup. How is the ice cream? I don’t agree. To drink, I would like a coffee.

LA ORDEN DEL DÍA Vocab 6.1 Review “Dame el lapiz” Stem-Changing Verbs – Pedir and Servir Essential Questions (197, 198, 209, 211) Discuss Quizlet extra credit opportunity

QUIZLET EXTRA CREDIT Download the Quizlet app (it’s free!)

QUIZLET EXTRa credit Log in (or create a log in if you haven’t yet) and go to Sra. Okray’s folder “Spanish 2”

QUIZLET EXTRA CREDIT Click on “test” – and take it!

QUIZLET EXTRA CREDIT kokray@abs.misd.net When you finish and it shows you your score, take a screenshot and email the screenshot to me! kokray@abs.misd.net YOU MUST GET 95% OR BETTER TO RECEIVE EXTRA CREDIT!!!

Answer in a complete sentence: ¿Qué desea usted?

CHISPA – EL 26 DE OCTUBRE Escribe en español: I would like a chicken sandwich. The ice cream is delicious! How are the French fries? What’s for dinner? I prefer to eat salads. Will you clear the table? Quisiera un sándwich de pollo. ¡El helado está riquísimo! ¿Qué tal están las papas fritas? ¿Qué hay de cena? Prefiero comer las ensaladas. ¿Quitas la mesa?

LA ORDEN DEL DÍA Vocab 6.1 review “Hungry Hungry Hippo” Stem-changing verbs review “Minuto Loco” Practice activities (book) P. 203 #15 P. 204 #17

Hungry Hungry Hippo Teams of 4 (work with your table) Each table has a pile of vocab words in Spanish Slips of paper are face up, spread out so each can be read easily The person with the longest hair today is the CALLER The other three people are the HIPPOS CALLER scans papers, and calls out one of them in English HIPPOS compete to be the first to GRAB the correct Spanish translation When teacher calls “TIME!”, the HIPPO with the most slips of paper wins and is the next CALLER

“MINUTO LOCO” Conjugation Race Teacher says a verb, write it at the top of your paper When the clock starts, fill in the different forms of that verb as fast as you can Try to finish ALL the verbs correctly!

MINUTO LOCO 1