Capitulo 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Capítulo 11 Página 366
Advertisements

Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
COMPARATIVES / SUPERLATIVES REVIEW. COMPARATIVES  For the following slides, create a comparative between the two given nouns that states your opinion.
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
Spanish I 1B Day 30.
Examen de unidad 1 leccion 2
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Do now: Lee la historia:
El género y número de los adjetivos GRAMÁTICA 1B- p. 55.
Regular Verbs Present tense.
Repaso de Español 1 Vocabulario
Gustar In each slide you will see a vocabulary term and a check mark or no check mark. A check mark means the person(s) like the activity. No check means.
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
Español de noviembre.
Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)
Para Empezar: Adjectives ¿Y tú, cómo eres? What are you like?
Un repaso Los verbos y los adjetivos
Y tú, ¿Cómo eres? Capítulo 1B.
Fill in the blanks with words in Spanish.
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs
SPANISH 2 SEMESTER 1 REVIEW
Will be presented in class on Wednesday, Thursday, and Friday
Conjugate the verbs to the present tense.
-er and –ir verbs.
21 de septiembre Para empezar usando: Quién, cómo, con quién, dónde, y cuándo 1) Write an extended sentence about what you are going to do this weekend.
REALIDADES 1 3B ESPANOL 1.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Unidad 8 – Lección 2 Objetivos de lección 2:
Writing portion of test 1B
Para empezar la clase. . . Write a sentence telling two things you like to do. Write a sentence telling two things you do NOT like to do.
ESPAÑOL 1, el 13 de diciembre
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Let's see if we can identify: nouns, plural nouns or verbs
Word Order: Placement of Adjectives
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar Indirect Object Pronouns – tells us “to whom” or “for whom” an action is performed; used to replace an indirect object NOUN. me (to/for)
1. Según el profesor, yo soy muy trabajador (a).
¿Qué te gusta hacer?.
Guía de estudio Examen del tema 1
A conocernos (“Getting to know each other”)
Adjective Grammar WORD ORDER.
“Loco” Word Order en Español
Tapas Answer each question in a complete sentence.
Repaso para la Prueba QUIZZO Repaso de Grado 6.
Capítulo 1B - Vocabulario
Lunes, veinticinco de enero de dos mil dieciseis
Repaso de Español I ¿Recuerdas?
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Due Now: Write your name on board for presentations
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Answer in Word form, then re-write the equation in Numerical Form.
Present tense conjugation of Regular er/ir verbs
Poster project.
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Adjective Agreement.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Español 1. Semana 5 Hoy es miércoles, el 6 de febrero de 2019
Verbs Part 2.
Identify each activity in Spanish:
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Capitulo 3

Para empezar: ¿Qué crees? For each of the adjectives name two famous people, cartoon characters, or people in your school whom the adjective fits. Then write a sentence that describes both of them. Artistico, -a deportista atrevido, -a gracioso, -a serio, -a talentoso, -a divertido, -a trabador, -a

Gramatica: Ser Ser: to be Yo: Soy Nosotros: Somos Tú: Eres Vosotros: Sois Ud./el/ ella: Es Uds./Ellos/Ellas: Son

En tus Libros Hagan ejercicio quince en pagina ciento cincuenta y ocho

Practicar para la prueba El Profesor ___________________ cancado(estar) Tú ____________________ al parquet (caminar) Luis y yo _________________ los deportes (jugar) La clase ____________________ muy inteligente. (es) Yo ____________________ el (agarrar)

Mas practica Ella ________________ muy rapido(correr) Tu___________________ una hamburguesa. (comer) Ellos ______________ agua. (beber) Nosotros______________ español. (comprender) Yo ________________ el libro de Harry Potter. (leer)

Mas practica Nosotros ____________ en California. (vivir) Yo _____________ un email. (escribir) El _____________________ la Puerta. (abrir) Tu ______________________ quince anos. (cumplir) Ellos ____________________ a una fiesta(salir)

Mas practica Yo ____________ talentoso. (estar/ ser) Ella ______________ jugo de manzana. (comer/ beber) Nosotors ___________________ el tango. (bailan/ cantan) Ellos _______________ inteligente. (estar/ Ser)