Día número 161—español 1 El 14 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Advertisements

Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Reflexive verbs  In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives.  Let’s start out by thinking of the English.
REFLEXIVE VERBS In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives. Let’s start out by thinking of the English verb.
Reflexive verbs  In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives.  Let’s start out by thinking of the English.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
Hazlo Ahora.
Apuntes: Reflexive Verbs
Hoy es lunes el siete de noviembre
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Español 2 Avancemos 8.1 Reflexive Verbs.
Los verbos reflexivos.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Los verbos reflexivos Ven conmigo 2 Capítulo 3.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
A TOTAL REVIEW OF THE PRESENT TESNE
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Los verbos reflexivos en español.
Reflexivos.
Los Verbos Reflexivos en español….
Día número 109—español 1 El 16 de febrero Horario Regular
Los Verbos Reflexivos en español….
Los verbos reflexivos.
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
Los Verbos Reflexivos en español….
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Los verbos reflexivos Reflexive verbs.
Día número 154—español 1 El 3 de mayo
Los Verbos Reflexivos en español….
Warm up.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Día número 161—español 1 El 14 de mayo
Día número 157—español 1 El 8 de mayo
Los verbos reflexivos.
Chispa – el 17 de diciembre
Calentamiento (this is section D from your test. ):
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Día número 164—español 1 El 17 de mayo
Unidad 1, Lección 1 Gramática
¡BIENVENIDOS/as A CLASE!
EL TIEMPO PRESENTE ESPAÑOL 2.
Día número 151—español 1 El 30 de abril
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Los Verbos Reflexivos en español….
Review of Stem-Changing Verbs and Reflexive Verbs in Present Tense
Día número 159—español 1 El 10 de mayo
Día número 158—español 1 El 9 de mayo
Día número 59 Español 1—Acelerado
Teach me how to conjugate
Los Verbos Reflexivos en español….
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Los Verbos Reflexivos en español….
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Los Verbos Reflexivos en español….
Los Verbos Reflexivos en español….
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Los Verbos Reflexivos en español….
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Los Verbos Reflexivos en español….
Transcripción de la presentación:

Día número 161—español 1 El 14 de mayo Cheer up! = ¡Ánimo! Encourage someone to do something = ¡Anímate! (Espero) que tengas…! (I hope) you have… lleno de = full of cosas = things la vida = life change el cambio = POR = For / BY Único = Only / Unique

Leer el boletín https://docs.google.com/document/d/1l0HCYRx8QTOqXQdt1aWevrUyMvjaeyHJKXCjgGiHyjM/edit?ts=5af4cc95

ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? 30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 Review the Imperfect 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 9th grade assembly affecting 3rd period. 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

MIENTRAS la SraB estampa Pg 8 del proyecto. CORRIGE las conjugaciones de verbos reflexivos en el dorso (back) del WS Verbos Reflexivos (blanco con fotos y lista de verbos) MIENTRAS la SraB estampa Pg 8 del proyecto.

To wake up To put on To get up To bathe Me baño Me pongo Me despierto   Despertarse (ie) Levantarse Bañarse Ponerse Vestirse (i) MEANING= YO TÚ ÉL/ELLA USTED (Ud.) NOSOTROS VOSOTROS ELLOS/ELLAS USTEDES (Uds.) To wake up To get up To bathe To put on To get dressed Me baño Me pongo Me despierto Me visto Me levanto Te despiertas Te levantas Te bañas Te pones Te vistes Se despierta Se levanta Se baña Se pone Se viste Nos despertamos Nos levantamos Nos bañamos Nos ponemos Nos vestimos Os despertáis Os levantáis Os ponéis Os vestís Os bañáis Se despiertan Se levantan Se ponen Se bañan Se visten

ESCOGE a un/a compañero/a para revisar tu Página 8: ¿Cómo será su futuro? A minimum of 5 sentences to say what Peanut’s life will be like in the future Include his/her goals (metas), dreams (sueños) and/or future accomplishments (logros) Include conjugations in the future tense to tell what (s)he WILL do Include the conjugation of IR A + Infinitive to tell what (s)he IS GOING to do and the use conjugation of QUERER + Infinitive to tell what (s)he WANTS to do in the future Page is numbered and includes picture(s) & TYPED (or NEATLY printed) Text ENTREGA la Pg 8

SAQUEN el folleto (brochure) de gramática. THERE ARE SEVERAL WAYS TO TALK ABOUT THE FUTURE: 1. Use IR a + Infinitive to talk about what you are GOING TO DO: Diego is going to paint many murals (murales). Diego va a pintar muchos murales. 2. Use QUERER (ie) + Infinitive to talk about what you WANT TO DO: Como muchos artistas, él quiere ser famoso. Like many artists, he wants to be famous. 3. Use the FUTURE TENSE to talk about what you WILL DO: (Él) venderá muchas pinturas. He will sell many paintings (pinturas).

Pg 9 due: COMPLETED PROJECT due 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria 30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 Review the Imperfect 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 9th grade assembly affecting 3rd period. 17 18 COMPLETED PROJECT due 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

Aprovechen (take advantage of) este tiempo para investigar información para la página 9 de tu proyecto. Página 9: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? A minimum of 5 sentences to describe Peanut’s future vacation to a Spanish-Speaking country. This page must show that you RESEARCHED info specific to the country your peanut person is visiting. Include at least one sentence from each of the following 5 categories: The name of the country Peanut wants to visit Famous landmarks and Tourist attractions (s)he wants to see The traditional food (s)he wants to taste/try (probar) or eat—Stay away from the common foods (s)he can already try in the USA like tamales, burritos, tacos, etc. The traditional music (s)he wants to hear The traditional clothing or crafts (artesanías/manualidades) (s)he wants to buy as souvenirs for friends, family or him/herself. Again, stay away from common items like sombreros and magnets. http://www.santillanausa.com/fansdelespanol/blog/category/countries/mexico/

Este enlace (link) tiene mucha información cultural que puede ser útil para la página 9 de tu proyecto. http://www.santillanausa.com/fansdelespanol/blog/category/countries/mexico/